Guia docente 2009_10
Facultade de Belas Artes
Grao en Belas Artes
 Materias
  Psicoloxía. Psicoloxía da Arte
   Contidos
Tema Subtema
TEMA I. Introdución Intereses en Psicoloxía.
1. Obxecto de estudo.
2. Distintas visións.
3. Distintos métodos.
TEMA II. O mundo da percepción 1. O ollo e a cámara fotográfica.
2. A percepción como constructo mental.
3. A ciencia da percepción.
4. Principais teorías sobre a percepción.
TEMA III. Constancia perceptual 1. Constancia da cor.
2. Constancia da luminosidade.
3. Constancia da forma.
4. Constancia do tamaño.
TEMA IV. Percepción de obxectos 1. Organización da percepción. A Gestalt.
2. Procesamento neuronal.
3. Procesamento perceptual.
4. Coñecemento, experiencia e procesamento.
TEMA V. Percepción do espazo 1. Claves oculomotrices.
2. Claves pictóricas.
3. Claves producidas polo movemento.
4. Disparidade binocular e estereopsia.
5. Desenvolvemento da visión binocular.
TEMA VI. Ilusións perceptuais 1. Tipos de ilusións.
2. Ilusión horizontal-vertical.
3. Ilusión da lúa.
4. Ilusión de Muller-Lyer.
5. Ilusión de Ponzo.
6. Figuras ambiguas e imposibles.
TEMA VII. Memoria. O enfoque do procesamento de información. 1. Rexistro sensorial.
2. Memoria a curto prazo.
3. Memoria a longo prazo.
4. Niveis de procesamento: alternativa ao modelo de almacéns.
TEMA VIII. Memoria. O esquecemento 1. Teorías.
2. Trastornos da memoria.
3. Incremento de memoria.
TEMA IX. Solución de problemas e pensamento creativo 1. Unidades básicas do pensamento.
2. Imaxinaría mental.
3. Probas de creatividade.
4. Etapas do pensamento creativo.
5. A personalidade creativa.
TEMA X. Representación mental do espazo 1. Mapas cognitivos.
2. Coñecemento ambiental.
3. Noción de mapa cognitivo.
4. Investigacións empíricas.
TEMA XI. O punto cego 1. Os paradoxos epistémicos derivados da irredutibilidade do suxeito cognitivo.
2. A arte desde a perspectiva dos ensaios alfa-operatorios das psicoloxías.
3. A Psicoloxía interpretada desde a arte.
TEMA XII. Psicoxénese 1. Psicodelos. Expresión e “represación”. Afectos, preceptos e conceptos. Do ka ao look. A representación como “represencialidade”.
2. Psiqheuresis. R.S.I.
TEMA XIII. Arte versus inercia Os obstáculos creativos.
1. Inercia primaria (pulsional) e arte primaria (sinthome).
2. Inercia secundaria (cultural) e arte secundaria (deconstrución).
3. Inercia terciaria (I+C, contracultural) y arte terciario (ecualización). Postsubxectividade. Arte, cultura e obxectos (Verdú) desde a cultura contemporánea.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000