Tema |
Subtema |
1. Maneiras de ver
|
O debuxo como instrumento de percepción e rexistro do pensamento. O debuxo como maneira de ver a forma. Cuestión de enfoque / desenfoque, continuidade / descontinuidade, axuste formal / desaxuste en anamorfose.
|
2. Morfoloxía e morfoxénese. |
Creación / colección de formas e estruturas. Representación / presentación de formas e espazos reais ou imaxinarios. Espazos de figuración e abstracción. |
3. Composición e estrutura |
Equilibrio e tensión dinámica en composicións e estruturas. Sentido do ritmo e movemento na relación entre liñas, manchas e espazos en branco. Cada parte en relación ao todo. Correspondencia fondo-figura. Volume e profundidade, baleiro e desmaterialización. |
4. Debuxo bidimensional e tridimensional |
Formas e espazos tradicionais e contemporáneos. |
5. Economía de medios, inminencia |
O debuxo como proxecto, proceso e resultado na creación artística. |
6. O debuxo como límite e percorrido |
Debuxos onde se perfila o contorno de algo, o seu dintorno, o seu diagrama, a súa estrutura, a súa radiografía, a súa sombra, o seu prego, a súa pegada. |
7. Precisión e imprecisión de contornos. |
Garabatos (revolver de liñas) ou a busca do contorno único. |
8. O debuxo e a escritura |
Desde a súa raíz etimolóxica «grafos», o debuxo en relación á cartografía, radiografía, skiagrafía (debuxo de sombras). |
9. Maneiras de debuxar. As formas debuxan |
O debuxo como rabuñada (Vasari), rede de liñas (Moholy-Nagy), trazados como raios x (J. Hejduk), danza (Paul Valery, Degas Danse Dessin) |
10. O erro como descubrimento |
O debuxo como rexistro de vacilacións e arrepentimentos. Raspóns, borróns, tenteos, emendas en Ingres, Botticelli, Miguel Ángel, Twombly ou Robert Kosuth. |
11. Debuxo = Materia |
O concepto dun debuxo depende da materia coa que se fai. Debuxos de John Baldessari en colaboración co aire, solarizacións de Man Ray, Earthworks e a liña espesa que percorre a paisaxe en R. Smithson, debuxos sobre a parede de Sol Lewitt e outras materias coas que se traballan as ideas: Yves Klein con lume, Lucio Fontana con coitelos, Richard Long con pedras, Pedro Mora con ovos de bolboreta e Dokoupil con fume. Debuxos permanentes e efémeros. |
12. Xeodesia e curvas de nivel |
Procesos de sedimentación do debuxo/forma. Estratificación de varias capas e curvas de nivel. Noción de palimpsesto. Procesos de subtracción, adición e superposición. |
13. Máquinas e artefactos para debuxar. |
Da fiestra de Alberti á cámara lúcida. Sobre as diversas maneiras de debuxar en relación á multiplicidade de trazadores e maneiras de ver. |