A materia Educación. Tutoría e Orientación coa Familia (TOF) está integrada no módulo temático de Infancia e Escola e, dentro deste, na materia de Sociedade, Familia e Escola. Por tanto, as competencias propostas para desenvolver en devandita materia están entramadas no contexto que a engloba.
Por desenvolverse no primeiro cuadrimestre de 2.º curso, enlaza coa formación recibida en 1.º curso con materias como Educación. Organización do Centro Escolar. Tamén se orienta a recoñecer os elementos esenciais de todo plan de acción tutoria. Engádense aos contidos da formación do futuro maesto/a ás principais técnicas e instrumentos para levar a cabo a recollida e a análise de información pertinente na tutoría académica. Todos estes aspectos están condicionados polo bo facer do titor/a, sen o cal os outros elementos perderían o seu sentido. Por iso, Tutoría e Orientación coa Familia cumpre un papel importante no plan de estudos derivado do seu carácter formativo, que reclama do alumno/a un nivel madurativo e de equilibrio afectivo apropiados a un futuro/a docente; é de esperar que o proceso de ensino-aprendizaxe contribúa a iso. Consecuentemente, os valores e virtudes inherentes a calquera titor/a son obxecto de estudo nesta materia. En último lugar de referencia, pero non de importancia, preséntanse os contidos que abarcan unha ampla temática relacionada coa familia, a súa beleza e as súas dificultades, as súas posibilidades educativas. Estes traballaranse especialmente a través da lectura de bibliografía que presentarán os argumentos de autores consolidados e, a longo prazo, poderán permitir a consolidación da capacidade crítica do alumno/a