Guia docente 2023_24
Facultad de Educación y Trabajo Social
Grao en Traballo Social
 Materias
  Xénero, violencia e intervención social
   Plan de Continxencias
 
Descrición
=== MEDIDAS EXCEPCIONAIS PLANIFICADAS ===
Ante a incerta e imprevisible evolución da alerta sanitaria provocada polo COVID-19, a Universidade de Vigo establece unha planificación extraordinaria que se activará no momento en que as administracións e a propia institución determíneno atendendo a criterios de seguridade, saúde e responsabilidade, e garantindo a docencia nun escenario non presencial ou parcialmente presencial. Estas medidas xa planificadas garanten, no momento que sexa preceptivo, o desenvolvemento da docencia dun modo máis áxil e eficaz ao ser coñecido de antemán (ou cunha ampla antelación) polo alumnado e o profesorado a través da ferramenta normalizada e institucionalizada das guías docentes.

=== ADAPTACIÓN DAS METODOLOXÍAS ===
* Metodoloxías docentes que se manteñen
Lección maxistral.
Seminario
Traballo tutelado
Debate
Resolución de problemas

* Metodoloxías docentes que se modifican
Ningún

* Mecanismo non presencial de atención ao alumnado (tutorías)
No campus remoto (previa solicitude por parte do alumno). Sala 2651 Profesora María José Vázquez Figueiredo
Correo electrónico:figueiredo@uvigo.es
Plataforma Virtual MOODLE: foro, correos informativos, cartafol de exercicios

* Modificacións (si proceden) dos contidos a impartir
Non proceden

* Bibliografía adicional para facilitar o auto-aprendizaxe. Ademáis das referencias que se adxuntan, proporcionarase bibliografía adaptada ás necesidades educativas e dúbidas que presenten os/as estudiantes ao longo do proceso de ensino-aprendizaxe.

Acosta, M. L. (2020). Violencia de género en tiempos de pandemia y confinamiento. Revista Española de Medicina Legal. 1-7. https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0377473220300250
Acosta, M. L. (2020). Violencia de género en tiempos de pandemia y confinamiento. Revista Española de Medicina Legal.
Arce, R., Arias, E., Novo, M., & Fariña, F. (2020). Are Interventions with Batterers Effective? A Meta-analytical Review. Psychosocial Intervention.
Arias, E., Vázquez, M. J., Selaya, A., Fariña, F., & Redondo, L. (2020). Intimate partner batterers: irrational beliefs, distorted thoughts and concealment. In Psychology and Law: Research for practice (pp. 51-62). Sciendo.
Arias, S. R., & Jiménez, F. E. (2008). Intervención con hombres en suspensión condicional de condena por violencia de género. Anuario de Psicología Jurídica, 18, 81-89.
Barreira, A.L., & Jiménez, M.M. (2020). Dependencia emocional en agresores de pareja asistentes a un programa de intervención de penas y medidas alternativas: estudio piloto. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 20(1), 75-88.
Borda, L. M. F., Porto, S. D. J. H., Martínez, V. B., & Ramírez, R. A. H. (2019). Maltrato a las personas mayores: una revisión narrativa. Universitas Medica, 60(4), 1-16.
Brown, K. M., & Kloess, J. A. (2020). The motivations of female child sexual offenders: A systematic review of the literature. Aggression and violent behavior, 50, 101361.
Caballé-Pérez, M., García, D. V., Santos-Hermoso, J., López-Ossorio, J. J., & González-Álvarez, J. L. (2020). El Quebrantamiento de las Órdenes de Protección en Violencia de Género: Análisis de los Indicadores de Riesgo mediante el Formulario VPR4. 0. Anuario de Psicologia Juridica, 30(1), 63-72.
Cannon, C., Ferreira, R. J., & Buttell, F. (2020). Critical race theory, parenting, and intimate partner violence: Analyzing race and gender. Research on Social Work Practice, 30(1), 122-134.
Colmenero, P. C. (2020). Efectos del confinamiento domiciliario sobre la violencia de género (física o digital) y medidas de contención arbitradas: Algunas reflexiones sobre las derivaciones laborales. Diario La Ley, (9631), 7.
Del Río Lozano, M., & Calvente, M. D. M. G. (2020). Cuidados y abordaje de la pandemia de COVID-19 con enfoque de género. Gaceta Sanitaria. 1-4. https://doi.org/10.1016/j.gaceta.2020.05.006ARTICLE
Doménech, M. J. G., & Genovés, V. J. G. (2016). Menores, víctimas directas de la violencia de género. Boletín criminológico, (165), 1-9.
Fariña, F., Arce, R., Tomé, D., & Seijo, D. (2020). Validación del Cuestionario Actitud ante el Conflicto Parental: Autoinformada y Referenciada (ACPar). Revista Iberoamericana de Psicología y Salud, 11(1).
Gallardo-López, J. A., & Gallardo-Vázquez, P. (2019). Educar en igualdad: Prevención de la violencia de género en la adolescencia. Hekademos: revista educativa digital, (26), 31-39.
Gallego, R., Novo, M., Fariña, F., & Arce, R. (2019). La violencia de los hijos hacia los padres y de los padres hacia los hijos: una revisión metaanalítica. The European Journal of Psychology Applied to Legal Context, 11(2), 51-59.
Gallego, R., Novo, M., Fariña, F., & Arce, R. (2019). La violencia de los hijos hacia los padres y de los padres hacia los hijos: una revisión metaanalítica. The European Journal of Psychology Applied to Legal Context, 11(2), 51-59.
Habigzang, L. F., Petersen, M. G. F., & Maciel, L. Z. (2019). Terapia Cognitivo Conductual para mujeres que sufrieron violencia por su pareja íntima: Estudio de casos múltiplos. Ciencias Psicológicas, 13(2), 249-264.
Hernández, R. P., & Gras, R. M. L. (2005). Víctimas de violencia familiar: Consecuencias psicológicas en hijos de mujeres maltratadas. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 21(1), 11-17.
James, J., & Proulx, J. (2020). Theories That Explain Sexual Aggression Against Women. The Wiley Handbook of What Works with Sexual Offenders: Contemporary Perspectives in Theory, Assessment, Treatment, and Prevention, 1-22.
Kumar, S., & Casey, A. (2020). Work and intimate partner violence: Powerful role of work in the empowerment process for middle-class women in abusive relationships. Community, Work & Family, 23(1), 1-18.
López, M. D. C. P. (2020). Responsabilidad pública en materia de violencia de género (Especial referencia a las hijas e hijos de madres maltratadas). FEMERIS: Revista Multidisciplinar de Estudios de Género, 5(2), 166-182.
Martín, E. A. (2020). Propuesta de intervención impulsada por la delegación del gobierno de España para la violencia de género. Análisis de un documento de referencia para profesionales. Revista de Comunicación de la SEECI, 63-82.
Méndez, R. D., Martínez-Silva, I. M., Varela, M. M., & Rodríguez-Calvo, M. S. (2020). Creencias y actitudes del alumnado universitario hacia la violencia de género. Educación Médica, 21(1), 3-10.
Navarro-Pérez, J. J., Oliver, A., Carbonell, Á., & Schneider, B. H. (2020). La eficacia de una intervención con aplicación móvil sobre actitudes asociadas a la violencia de pareja en los adolescentes de centros de acogida. Psychosocial Intervention, 29(2), 59-66.
Novio, I. S., & Freire, C. G. (2019). De víctima a superviviente: un caso de intervención en violencia de género. Anuario Psicoloxía e Saúde: Revista Oficial da Sección de Psicoloxía e Saúde do COPG, (12), 193-196.
Olvera, A. K. C. (2020). Campañas contra la violencia de género: los medios en la construcción del imaginario social en jóvenes de educación media superior. Edähi Boletín Científico de Ciencias Sociales y Humanidades del ICSHu, 8(16), 30-38.
Puente-Martínez, A., Ubillos-Landa, S., Echeburúa, E., & Páez-Rovira, D. (2016). Factores de riesgo asociados a la violencia sufrida por la mujer en la pareja: una revisión de meta-análisis y estudios recientes. Anales de psicología, 32(1), 295-306.
Recio, P., Cuadrado, I., & Ramos, E. (2007). Propiedades psicométricas de la Escala de Detección de Sexismo en Adolescentes (DSA). Psicothema, 19(3), 522-528.
Rodríguez, E. R., & Iñesta, A. I. C. (2020). Amor romántico y violencia de género. Trabajo social hoy, (89), 65-81.
Rodríguez, M. D. R. V., & Pazmiño, M. A. G. (2019). Autoestima y violencia doméstica: intervención psicoterapéutica. Revista Científica Retos de la Ciencia, 3(2), 48-55.
Rodríguez, Y. B., Rodríguez, C. A., & Alverdi, C. A. (2020). Género, ciencia y mujer= Gender, science and woman. Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, (15), 125-142.
Ruiz, M. Á. B. (2014). Implicaciones del uso de las redes sociales en el aumento de la violencia de género en adolescentes. Comunicación y medios, (30), ág-124.
Sánchez, L. S. (2015). Resiliencia en violencia de género. Un nuevo enfoque para los/las profesionales sanitarios/as. Journal of Feminist, Gender and Women Studies, (1).
Sans, M., & Sellarés, J. (2010). Detección de la violencia de género en atención primaria. Revista española de medicina legal, 36(3), 104-109.
Tamayo, A. L. E., Torrientes, M. G. C., Enamorado, Y. L. L., Hernández, M. S. S., & Fonseca, L. L. (2020). Programa educativo ante la violencia intrafamiliar en el adulto mayor. MULTIMED, 24.
Teruelo, J. G. F. (2013). Riesgo de feminicidio de género en situaciones de ruptura de la relación de pareja. Estudios penales y criminológicos, 33.
Vaca-Ferrer, R., Garcia, R. F., & Valero-Aguayo, L. (2020). Eficacia de un programa de intervención grupal con mujeres víctimas de violencia de género en el marco de las terapias contextuales. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 36(2), 188-199.
Vaca-Ferrer, R., Garcia, R. F., & Valero-Aguayo, L. (2020). Eficacia de un programa de intervención grupal con mujeres víctimas de violencia de género en el marco de las terapias contextuales. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 36(2), 188-199.
Walker, L. E., Shapiro, D., & Akl, S. (2020). Therapeutic Jurisprudence and Problem-Solving Courts. In Introduction to Forensic Psychology (pp. 111-120). Springer, Cham.


* Outras modificacións

=== ADAPTACIÓN DA AVALIACIÓN ===
* Probas xa realizadas
Dossier de prácticas (10%)
Traballo tutelado. Revisión bibliográfica en grupo (20%)
Debate. Achegas e participación en actividades recomendadas. (10%)
Resolución de Problemas. Dossier problemas prácticos (20%)
Exame. Preguntas e supostos prácticos (40%)

* Probas pendentes que se manteñen
Dossier de prácticas. (10%)
Traballo tutelado. Revisión bibliográfica en grupo. (20%)
Debate. Achegas e participación en actividades recomendadas. (10%)
Resolución de Problemas. Dossier problemas prácticos. (20%)
Exame. Preguntas e supostos prácticos. (40%)

* Probas que se modifican
Non se requiren

* Novas probas
Non se requiren

* Información adicional
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000