Guia docente 2023_24
Escola de Enxeñaría Industrial
Grao en Enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
 Materias
  Oficina técnica
   Plan de Continxencias
 
Descrición
Ante a evolución incerta e imprevisible da alerta sanitaria provocada polo COVID-19, a Universidade de Vigo estableceu unha planificación de excepción que se activará no momento en que as oficinas do Goberno e a propia Universidade ordéneno. Dita decisión tomarase con base en criterios de seguridade, saúde e responsabilidade, garantindo sempre a continuidade dos procesos de ensino nun escenario parcial ou total non presencial. Eses pasos xa planificados garantirán, no momento que se requira, o desenvolvemento dos procesos docentes dunha forma máis áxil e eficaz xa que tanto os alumnos como os profesores coñeceranos de antemán (ou cunha ampla anticipación), a través de da ferramenta institucional estándar DOCNET.

Segundo as instrucións impartidas polo Vicerreitorado de Organización da Aprendizaxe e Profesorado, débense ter en conta o seguintes tres escenarios co seu correspondente nivel de continxencia:

ESCENARIO 1. Modalidade de aula completa.
Todas as actividades docentes realizaranse na aula, tanto para as clases de teoría como para as de laboratorio, de acordo coa modalidade habitual da materia nos anos anteriores a 2020.

ESCENARIO 2. Modalidade de media aula.
No caso de que o Goberno da Universidade active a modalidade de docencia en media aula, tal evento implicará unha redución do aforamento dos espazos habituais de docencia onde se desenvolve a modalidade de aula completa. Por iso, como primeira medida a Escola facilitará ao profesorado da materia a información sobre as novas capacidades autorizadas para devanditos espazos docentes a fin de que se poida reorganizar a actividade docente durante o tempo restante do cuadrimestre. Cabe sinalar que a reorganización necesaria a implementar dependerá do momento específico do cuadrimestre en que se active esta modalidade docente. Na reorganización das actividades docentes seguiranse as seguintes pautas:

a) Comunicación. Todos os alumnos do curso serán informados a través do portal docente MooVi sobre as condicións específicas para o desenvolvemento da docencia e as actividades de avaliación que restan até a finalización do cuadrimestre.

b) Adaptación da titoría e atención personalizada aos alumnos. As sesións de titoría poderán realizarse mediante ferramentas informáticas (correo electrónico, audio ou videochamada, foros MooVi, etc.), segundo a modalidade de concertación previa de día e hora para a sesión nas oficinas virtuais dos profesores.

c) Actividades presenciais e non presenciais. Das actividades docentes que quedan ata o final do cuadrimestre, hai que identificar aquelas que poderían ser realizadas por todos os alumnos en clase (priorizando as actividades de laboratorio cando sexa posible), e aqueloutras que se realizarán a distancia (as clases de teoría son as as que adoitan decrecer en eficacia menos nesta modalidade), a efectos da planificación do seu eficiente desempeño.

d) Contidos didácticos e obxectivos de aprendizaxe. Non haberá cambios nin nos contidos a impartir nin nos obxectivos de aprendizaxe, como consecuencia desta modalidade de ensino.

e) Horario de ensino. O horario de clases e o calendario das diferentes actividades do curso manteranse tal como estaban inicialmente previstos e programados.

f) Bibliografía ou materiais complementarios para facilitar a autoaprendizaxe. O profesorado da materia facilitará aos alumnos o material didáctico necesario para atender as necesidades de axuda específicas dos alumnos con respecto á materia, segundo as circunstancias que se presenten en cada momento, a través do portal MooVi.

En canto ás ferramentas utilizadas para a actividade docente na modalidade non presencial, serán de uso preferente os portais CAMPUS REMOTO e MooVi, complementándose no seu caso con outras solucións para atender necesidades específicas xurdidas ao longo do período lectivo.

ESCENARIO 3. Modalidade non presencial.
No caso de que se active a modalidade non presencial completa (suspensión de todas as actividades de aprendizaxe e avaliación presenciais), serán de uso preferente as ferramentas que ofrecen as plataformas actualmente dispoñibles na Universidade de Vigo -CAMPUS REMOTO e MooVi-. As condicións específicas para que leve a cabo a reorganización dependerán do momento particular do prazo en que se mobilice dita modalidade. Na reorganización das actividades docentes seguiranse as seguintes pautas:

a) Comunicación. Todos os alumnos do curso serán informados a través do portal docente MooVi sobre as condicións específicas para o desenvolvemento da docencia e as actividades de avaliación que restan até a finalización do cuadrimestre.

b) Adaptación e/ou modificación das metodoloxías docentes. Aínda que as metodoloxías docentes da materia foron concibidas fundamentalmente cara á modalidade presencial, o profesorado considera que manteñen en esencia a súa eficacia na modalidade non presencial. Por iso proponse mantelos tal como están, aínda que se prestará especial atención ao seu correcto desenvolvemento e resultados. Por tanto, non se realizarán cambios nas metodoloxías docentes definidas inicialmente para o curso.

c) Adaptación da tutoría e atención personalizada aos alumnos. As sesións de titoría poderán realizarse mediante ferramentas informáticas (correo electrónico, audio ou videochamada, foros MooVi, etc.), segundo a modalidade de concertación previa de día e hora para a sesión nas oficinas virtuais dos profesores.

d) Contidos didácticos e obxectivos de aprendizaxe. Non haberá cambios nin nos contidos a impartir nin nos obxectivos de aprendizaxe, como consecuencia desta modalidade de ensino.

e) Horario de ensino. O horario de clases e o calendario das diferentes actividades do curso manteranse tal como estaban inicialmente previstos e programados.

f) Avaliación. Non se realizarán cambios nas probas de avaliación, nin nos seus correspondentes pesos de cualificación, nin nas súas datas establecidas.

g) Bibliografía ou materiais complementarios para facilitar a autoaprendizaxe. O profesorado da materia facilitará aos alumnos o material didáctico necesario para atender as necesidades de axuda específicas dos alumnos con respecto á materia, segundo as circunstancias que se presenten en cada momento, a través do portal MooVi.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000