Guia docente 2019_20
Escuela de Ingeniería Industrial
Grado en Ingeniería en Tecnologías Industriales
 Asignaturas
  Inglés técnico I
   Contenidos
Tema Subtema
1. Gramática inglesa
2. Vocabulario/Use of English
3. Lenguaje técnico-científico
4. Expresión oral
5. Comprensión oral
6. Comprensión lectora
7. Expresión escrita
8. Traducción directa e inversa de partes del discurso a nivel intermedio
UNIT 1
Reading: Batteries and Flowbatteries.
Reading: Parts of a car.
Speaking: Describing components and materials.
Speaking: Dates, mathematical expressions, web sites and email addresses, chemical formula.
Listening: Where's that Darn Battery.
Listening: Adsense Making Money Online.
Grammar: Present Simple.
1. Gramática inglesa
2. Vocabulario/Use of English
3. Lenguaje técnico-científico
4. Expresión oral
5. Comprensión oral
6. Comprensión lectora
7. Expresión escrita
8. Traducción directa e inversa de partes del discurso a nivel intermedio
UNIT 2
Reading: CO2 and the Greenhouse Effect.
Reading: Maintaining your Car.
Speaking: Describing shapes and forms, and dimensions.
Listening: Light Pollution.
Listening: MIT Seeks Moral to the Story of Self-driving Cars.
Writing: Easy paragraph writing.
Grammar: Passive voice.
1. Gramática inglesa
2. Vocabulario/Use of English
3. Lenguaje técnico-científico
4. Expresión oral
5. Comprensión oral
6. Comprensión lectora
7. Expresión escrita
8. Traducción directa e inversa de partes del discurso a nivel intermedio
UNIT 3
Reading: Job Qualities for an Engineer.
Speaking: Expressing one own's qualities, and personal characteristics and abilities.
Listening: Mobile phones.
Grammar: Relative Clauses.
Writing: Dividing a text into types of paragraphs.
1. Gramática inglesa
2. Vocabulario/Use of English
3. Lenguaje técnico-científico
4. Expresión oral
5. Comprensión oral
6. Comprensión lectora
7. Expresión escrita
8. Traducción directa e inversa de partes del discurso a nivel intermedio
UNIT 4
Reading: Repairing a Broken Wall Socket.
Speaking: Advantages and disadvantages of the different generation power systems.
Listening: How do Nuclear Powerplants Work?
Writing: A report.
Grammar: Adverbs of sequence; conditional sentences; connectors: contrast, reason, purpose, and result.
1. Gramática inglesa
2. Vocabulario/Use of English
3. Lenguaje técnico-científico
4. Expresión oral
5. Comprensión oral
6. Comprensión lectora
7. Expresión escrita
8. Traducción directa e inversa de partes del discurso a nivel intermedio
UNIT 5
Reading: Windfarms.
Speaking: Comparison and contrast.
Listening: Manipulating Glass Properties.
Listening: IT-related Problems.
Writing: Letter of Motivation.
Grammar: Verb tenses expressing future; time adverbials; using "enable", "allow", "permit", "make", and "cause".
1. Gramática inglesa
2. Vocabulario/Use of English
3. Lenguaje técnico-científico
4. Expresión oral
5. Comprensión oral
6. Comprensión lectora
7. Expresión escrita
8. Traducción directa e inversa de partes del discurso a nivel intermedio
UNIT 6
Reading: Difference Engines.
Speaking: Expressing hypothetical future.
Listening: Industrial Processing of Canned Corn.
Grammar: Order of adjectives.
1. Gramática inglesa
2. Vocabulario/Use of English
3. Lenguaje técnico-científico
4. Expresión oral
5. Comprensión oral
6. Comprensión lectora
7. Expresión escrita
8. Traducción directa e inversa de partes del discurso a nivel intermedio
UNIT 7
Reading: Properties of Materials.
Reading: Land and Off-shore Windfarms.
Speaking: Expressing cause and effect.
Listening: Innovation is Great (1).
Listening: e-trading and e-selling.
Writing: Paragraph divisions for descriptions.
Grammar: Expressing cause and effect.
1. Gramática inglesa
2. Vocabulario/Use of English
3. Lenguaje técnico-científico
4. Expresión oral
5. Comprensión oral
6. Comprensión lectora
7. Expresión escrita
8. Traducción directa e inversa de partes del discurso a nivel intermedio
UNIT 8
Reading: Superconductivity in Orbit.
Speaking: Expressing likelihood.
Listening: Innovation is Great (2).
Listening: Geothermal Energy.
Writing: Description of a process.
Grammar: Likelihood.
1. Gramática inglesa
2. Vocabulario/Use of English
3. Lenguaje técnico-científico
4. Expresión oral
5. Comprensión oral
6. Comprensión lectora
7. Traducción directa e inversa de partes del discurso a nivel intermedio
UNIT 9
Reading: Water is Everything.
Reading: Man-made Building Materials.
Speaking: Materials used in industry: purpose and cause.
Listening: Fuel Cells.
Grammar: Adjectives: present participle, past participle.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000