Educational guide 2023_24
Escola de Enxeñaría Industrial
Máster Universitario en Enxeñaría Industrial
 Materias
  Tecnoloxías para a Comunicación e Mellora de Deseño
   Contidos
Tema Subtema
1. GRÁFICOS POR COMPUTADOR 1.1 Introducción. Representación dixital do produto
1.2 Sectores básicos
1.3 Sectores de aplicación
2. TECNOLOXÍAS BASEADAS NO COMPUTADOR (CAx) 2.1 Tecnoloxías que interveñen nas distintas etapas da vida dun produto (CAx)
2.2 Tecnoloxías CAD
2.3 Tecnoloxías CAE
2.3.1 MEF
3. O MODELADO DE SÓLIDOS 3.1 Conceptos básicos.
3.2 Modelado de superficies.
3.3 Modelado de sólidos.
3.3.1 Métodos para a creación
3.3.2 Métodos para a representación
3.4 Modelos híbridos.
4. DESEÑO PARA A FABRICACIÓN E A ENSAMBLAXE (DfMA) 4.1 Características.
4.2 Metodoloxía.
4.3 Guías
4.3.1 Guías básicas
4.3.2 Guías en función do manexo
4.3.3 Guías en función da inserción e fixación
5. FUNDAMENTOS BIOMECÁNICOS DO DESEÑO ERGONÓMICO 5.1 Introdución á Enxeñería Biomecánica.
5.2 Biomecánica do óso e da columna lumbar.
5.3 Ergonomía.
5.4 Factores biomecánicos que inflúen no deseño.
5.5 Factores ergonómicos a ter en conta no deseño.
6. DESEÑO ERGONÓMICO DE PRODUCTOS E PROCESOS
6.1 Ergonomía de producto.
6.2 Ergonomía do posto de traballo.
6.3 Deseño para a prevención de lesións ergonómicas no posto de traballo.
6.4 Deseño para a prevención de lesións no manexo de cargas.
7. A ESTÉTICA NO DESEÑO 7.1 Fundamentos da estética
7.2 Factores que inflúen na estética
7.2.1 O color no deseño
7.2.2 A forma e a proporción
7.2.2.1 A proporción áurea
7.3 Aspectos no deseño para que sexa máis estético
7.4 O deseño gráfico
8. PRESENTACIÓN, COMUNICACIÓN E PROMOCIÓN DO PRODUCTO 8.1 Presentación do produto. Etiquetado y envase.
8.2 A distribución. O packaging.
8.3 A Comunicación na empresa. Identidade Corporativa.
8.4 Tecnoloxías para a Comunicación e promoción do produto. Interfaces
gráficas.
8.5 As TICs.
9. PROTECCIÓN DOS DESEÑOS 9.1 Patentes, modelos de utilidade, deseños industriáis, marcas.
9.2 Patente nacional, europea e internacional.
9.3 Redacción de patentes.
9.4 Procedemento para a obtención de patentes. Pasos, requisitos, taxas.
9.5 A OEPM, o BOPI.
PRÁCTICAS

Deseño/redeseño dun produto a realizar durante as sesións.
1. Panorámica das ferramentas actuais.
2. Adestramento co programa base.
3. Selección do produto a desenvolver.
4. Elaboración das especificacións do produto. Parámetros ergonómicos.
5. Creación de modelos. Compoñentes e ensamblaxe.
6. Animación. Simulacións.
7. Avaliación e selección de opcións
8. Deseño da comunicación para o produto
9. Presentación do produto.
10. Documentación, exposición e entrega.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | Spain | Tlf: +34 986 812 000