Guia docente 2016_17
Escola de Enxeñaría Industrial
Máster Universitario en Enxeñaría Industrial
 Materias
  Tecnoloxías para a Comunicación e Mellora de Deseño
   Contidos
Tema Subtema
1. GRÁFICOS POR COMPUTADOR 1.1 Introducción. Representación dixital do produto
1.2 Sectores básicos
1.3 Sectores de aplicación
2. TECNOLOXÍAS BASEADAS NO COMPUTADOR (CAx) 2.1 Tecnoloxías que interveñen nas distintas etapas da vida dun produto (CAx)
2.2 Tecnoloxías CAD
2.3 Tecnoloxías CAE
2.3.1 MEF
2.4 Tecnoloxías CAM
3. O MODELADO DE SÓLIDOS 3.1 Conceptos básicos.
3.2 Modelado de superficies.
3.3 Modelado de sólidos.
3.3.1 Métodos para a creación
3.3.2 Métodos para a representación
3.4 Modelos híbridos.
4. ANÁLISIS FUNCIONAL Y ANÁLISIS DE VALOR 4.1 Introdución. Tipos de análise.
4.2 Identificación de funcións. Redacción. Clasificación. O FAST.
4.3 Valoración de funcións
4.4 Análise de valor. Valor engadido.
4.4 Despregamento da función de calidade (QFD)
4.4.1 Espectativas do cliente e calidade
4.4.2 A casa da calidade
5. DESEÑO PARA A FABRICACIÓN E A ENSAMBLAXE (DfMA) 5.1 Características.
5.2 Metodoloxía.
5.3 Guías
5.3.1 Guías básicas
5.3.2 Guías en función do manexo
5.3.3 Guías en función da inserción e fixación
6. FUNDAMENTOS BIOMECÁNICOS DO DESEÑO ERGONÓMICO 6.1 Introdución á Enxeñería Biomecánica.
6.2 Biomecánica do óso e da columna lumbar.
6.3 Ergonomía.
6.4 Factores biomecánicos que inflúen no deseño.
6.5 Factores ergonómicos a ter en conta no deseño.
7. DESEÑO ERGONÓMICO DE PRODUCTOS E PROCESOS
7.1 Ergonomía de producto.
7.2 Ergonomía do posto de traballo.
7.3 Deseño para a prevención de lesións ergonómicas no posto de traballo.
7.4 Deseño para a prevención de lesións no manexo de cargas.
8. A ESTÉTICA NO DESEÑO 8.1 Fundamentos da estética
8.2 O color no deseño
8.3 A forma e a proporción
8.3.1 A proporción áurea
8.4 O deseño gráfico
9. PRESENTACIÓN, COMUNICACIÓN E PROMOCIÓN DO PRODUCTO 9.1 Presentación do produto. Etiquetado y embase.
9.2 A distribución. O packaging.
9.3 A Comunicación na empresa. Identidade Corporativa.
9.4 Tecnoloxías para a Comunicación e promoción do produto. Interfaces
gráficas.
9.5 As TICs.
10. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NA EMPRESA. FORMATOS DE INTERCAMBIO. 10.1 Xestión da información gráfica e control de revisións.
10.2 Sistemas de Xestión de Datos do Producto (PDM).
10.3 Xestión do ciclo de vida do produto sistemas PLM. Topoloxías, estándares e alternativas de interconexión.
10.4 Formatos estándar para gráficos CAD. ACIS, IGES, STEP y XML.
Limitacións e recomendacións.
10.5 A pirámide CIM na empresa. Niveis e fluxo de información gráfica.
11. PROTECCIÓN DOS DESEÑOS 11.1 Patentes, modelos de utilidade, deseños industriáis, marcas.
11.2 Patente nacional, europea e internacional.
11.3 Redacción de patentes.
11.4 Procedemento para a obtención de patentes. Pasos, requisitos, taxas.
11.5 A OEPM, o BOPI.
12. ENXEÑARÍA CONCORRENTE 12.1 Introducción.
12.2 Características básicas
12.3 Criterios para un entorno concorrente.
12.4 Deseño e desenvolvemento de produto en entornos de enxeñaría concorrente e de enxenaría distribuida.
PRÁCTICAS

Deseño/redeseño dun produto a realizar durante as sesións.
1. Panorámica das ferramentas actuais.
2. Adestramento co programa base.
3. Selección do produto a desenvolver.
4. Elaboración das especificacións do produto. Análise funcional. QFD. Parámetros ergonómicos.
5. Creación de modelos. Compoñentes e ensamblaxe.
6. Animación. Simulacións.
7. Avaliación e selección de opcións
8. Deseño da comunicación para o produto
9. Presentación do produto.
10. Documentación, exposición e entrega.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000