Guia docente 2015_16
Facultade de Ciencias Xurídicas e do Traballo
Máster Universitario en Xestión e Dirección Laboral
 Materias
  Organización da Prevención na Empresa
   Contidos
Tema Subtema
Tema 1.- Fundamentos e finalidade da organización da prevención na empresa

1.- Obligación empresarial.
2.- A integración da actividade preventiva na empresa a través do Plan de prevención.
3.- Acción permanente.
4.- Seguimiento e control de actuacións
5.- Marco xurídico.
Tema 2.- Modalidades de organización preventiva na empresa 1.- Obligación empresarial.
2.- Asunción personal polo empregador.
3.- Nomeamento de un ou varios traballadores. Supostos. Medios persoais e materiais. Consulta aos representantes
Tema 3.- Servizos de prevención 1.- Servizos de prevención propios. Supostos. Medios persoales e materiais. Organización preventiva unitaria.
2.- Servizos de prevención mancomunados. Sistema especial de organización preventiva. Supostos. Procedemento.
3.- Servizos de prevención alleos. Supostos. Acreditación. O concerto da actividade preventiva. A ordeación convencional de empresas e traballadores encuadrados neste sector de actividade
4.- As Mutuas de accidentes de traballo como servicios de prevención. As Sociedades de Prevención. Réxime xurídico.
Tema 4.- Control da organización preventiva empresarial 1.- Acreditacións. Acreditación de entidades especializadas para actuar como servizos de prevención alleos.
2.- Auditorias. Concepto, características e funcións. Obxectivos: obriga legal e instrumento de xestión. Tipos de auditorías. Metodoloxía. Marco xurídico.
Tema 5.- Integración da prevención 1.- Implantación e posta en práctica do plan de prevención: actuacións e documentación. Guías técnicas.
2.- A presenza dos recursos preventivos no centro de traballo. Supostos obrigratorios: xerais e específicos. Recursos Humanos. Actuación. 3- A coordinación de actividades empresariais preventivas. Especial referencia á figura do coordinador en seguridade e saúde nas obras de construccción.
Tema 6.- Participación e representación dos traballadores en materia preventiva 1.- Representación específica: delegados de prevención e comité de seguridade e saúde laboral.
2.- Dereitos de información e consulta. Dereitos de participación.
3.- Competencias e facultades.
4.- Garantías.
Tema 7.- Responsabilidades en materia preventiva 1.- Cuestiones generales: normativa, concepto y tipos de responsabilidad
2.- Responsabilidad del empresario por incumplimiento de la normativa preventiva. Cuadro general de responsabilidades. Responsabilidad propia y por actos de sus empleados. Responsabilidad penal. Responsabilidad administrativa. Responsabilidades de Seguridad Social, en especial el recargo de prestaciones. Responsabilidad civil o patrimonial por daños y perjuicios. Especial referencia a los supuestos de pluralidad empresarial.
3.- Otros responsables. Fabricantes, importadores y suministradores. Promotores y propietarios de las obras de construcción. Servicios de prevención y entidades auditoras.
4.- Responsabilidad del trabajador por la transgresión de sus deberes preventivos.
Tema 8.- Organización administrativa 1.- O papel da Administración na organización preventiva empresarial.
2.- Administracións públicas competentes.
3.- O Instituto Nacional de Seguridad e Hixiene no trabajo (INSHT) Concepto e funcións. Estructura.
4.- A Inspección de Trabajo e Seguridade Social (ITSS). Competencias e funcións.
5.- A Administración Sanitaria.
6.- A Comisión Nacional de Seguridade e saúde no traballo.
7.- Organización autonómica
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000