Guia docente 2023_24
Facultad de Biología
Máster Universitario en Profesorado en Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensino de Idiomas. Especialidade: Ciencias Experimentais. Bioloxía, Xeoloxía, Física e Química
 Materias
  Deseño Curricular e Organización de Centros Educativos
   Metodoloxía docente
Metodoloxías   ::  Guia de metodoloxias docentes
  Descrición
Traballo tutelado Durante as clases presenciais realizaranse exercicios concretos coa finalidade de que o alumnado adquira a consolidación de determinados procedimentos que máis tarde deberán formalizar de forma autónoma no proxecto.
Cada alumno presentará ao final do curso as seguentes evidencias:
1.- Redacción dunha orde do día dunha reunión de departamento
2.- Redacción dun acta dunha reunión semanal de departamento
3.- Diseño dunha unidad didática facendo especial fincapé nos apartados de metodoloxía e avaliación
4.- Glosario de términos e mapa conceptual de documentos traballados (Máximo cinco follios)
Os coñecementos conceptuais valorararanse cunha proba obxectiva.
Aprendizaxe baseado en proxectos Utilizarase como metodoloxía base o Aprendizaxe Basado en Proyectos ou Project Based Learning (PBL). Tratase dunha metodoloxía didáctica que utiliza metodoloxías activas e colaborativas cuio obxectivo é que o alumnado alcance o dominio duns contidos mediante a realización dun proxecto diseñado polo profesor.
Siguiendo a Edwards (2000) o proceso para levar a cabo o diseño por proxectos é o seguinte:
* Planificación da investigación
* Selección do tema
* Recollida da información
* Aplicación
* Análise de datos
* Informe
* Seguimento e avaliación

O proxecto consistirá na elaboración dunha unidade didáctica que se realizará individualmente ó longo do curso. Cada elemento curricular desta unidade terá un apartado teórico de fundamentación e análise que se realizará a través de consultas documentais e bibliográficas e tamén um apartado de diseño curricular. As diferentes fases do proxecto concretaranse nun produto escrito no ordenador para incorporar na plataforma. A profesora ofrecerá posibles temáticas para a unidade didáctica.
A elaboración do proxecto terá varias fases que coinciden co diseño dos elementos curriculares dunha unidade didáctica.
Para desenvolver o proxecto o alumnado terá en conta as explicacións teóricas da profesora e o traballo en equipo cos compañeiros donde se realizará unha retroalimentación do proceso para correxir o antes posible os posibles erros no desenvolvemento do proxecto
Prácticas con apoio das TIC (Repetida, non usar) Realizaranse prácticas autónomas a través de diferentes plataformas didácticas
Lección maxistral Durantelas sesións maxistraiss realizaranse as explicacioóns teóricas do tema e aclararanse as dubidas surxidas durante la elaboración do proxecto.
O alumnado disporá dun texto base de guía e axuda.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000