Guia docente 2023_24
Facultad de Filología y Traducción
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
 Materias
  Conciencia Lingüística (Language Awareness) e Adquisición de Segundas Linguas en Contextos Multilingües
   Contidos
Tema Subtema
1. Nocións de partida. Aclaracións terminolóxicas e conceptuais.
1.1. Bilingüismo.
1.2. Tipos de bilingüismo.
1.3. Conciencia (meta)lingüística.
1.4. Conciencia lingüística crítica. Ideoloxías e representacións das linguas.
2. Contextos multilingües e aprendizaxe de linguas. Do bilingüismo ao plurilingüismo.


2.1. Adquisición de L2 en contextos plurilingües.
2.2. Adquisición e aprendizaxe espontáneas.
2.3. Aprendizaxe formal e regrada.Tácticas do profesor.
2.4. Competencia comunicativa intercultural e repertorios pluilingües.
3. O recurso á(s) lingua(s) do alumnado en didáctica de L2.
3.1 Posicións teóricas: propostas inhibidoras e propostas propiciadoras.
3.2. Uso estratéxico do code-mixing e code-switching.
3.3. Desenvolvemento da conciencia (meta)lingüística do aprendiz na didáctica plurilingüe panromance. A nosa conciencia inhibida.
3.4. Enfoques plurais e perspectivas didácticas en contextos multilingües e multiculturais. O tratamento integrado de linguas (TIL).
3.5. Políticas lingüísticas educativas.

4. A importancia da conciencia (meta)lingüística na transmisión interxeracional en contextos multilingües e multiculturais.
4.1. Prácticas laissez-faire e decisións explícitas.
4.2. Crenzas e ideoloxías lingüísticas.
4.3. Xestión ou intervención da lingua.
4.4. Políticas lingüísticas familiares.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000