Guia docente 2012_13
Facultade de Filoloxía e Tradución
Máster Universitario en Artes Escénicas Orientación B: Educación e Animación Teatral
 Materias
  Introdución á Investigación Científica e Métodos de Investigación nas Ciencias Humanas e Sociais
   Metodoloxía docente
Metodoloxías   ::  Guia de metodoloxias docentes
  Descrición
Sesión maxistral A metodoloxía a empregar no que a esta materia refírese ten un carácter eminentemente teórico - práctico. A sesión maxistral utilizarase puntualmente para clarificar os contidos que revistan maior dificultade técnico - metodolóxica para, a continuación, presentar situacións que ejemplifiquen o contido do exposto. As clases teóricas constitúen o elemento máis importante de transmisión dos coñecementos sobre a materia. Por clases teóricas cabe entender aquelas en as que a docencia se focaliza na exposición dos contidos correspondentes aos distintos temas do programa do curso. O seu obxectivo é proporcionar coñecementos tanto conceptuais como procedimentales acerca dos distintos temas é por iso que, en función da natureza destas, será necesario presentar diferentes tipos de explicación (presentación de definicións, exposición de procedementos, desenvolvemento de técnicas de análises). En xeral, para asegurar a comprensión e dominio da metodoloxía científica farase unha introducción a cada tema, con aclaración da terminología e os conceptos máis importantes, achegando un apoio bibliográfico xeneral e específico. De todas as maneiras o tipo de clase teórica vai estar en función dos diferentes bloques do programa, xa que algúns deles van esixir por parte do profesor a elaboración dun material máis esquemático. Como complemento, entregaranse unha serie de diagramas que resumen os conceptos fundamentais explicados en cada tema e realizaranse unha serie de exercicios prácticos, de forma intercalada, o que confire á exposición un carácter teórico-práctico que forza necesariamente ao alumno tanto á asimilación como á participación e discusión. Nas exposicións teóricas farase uso do encerado, proxector de transparencias, ordenador e cañon.
Prácticas en aulas de informática A materia de Introducción a Investigación Científica e Métodos de Investigación nas Ciencias Humanas e Sociais debe conferir tanto duns coñecementos como dunhas habilidades aos alumnos da mesma, por iso require unha metodoloxía didáctica que combine a información coa adquisición dunhas destrezas que permiten por en práctica os contidos que se imparten. Unha forma práctica de resolver estas dúas esixencias da materia consiste en dotar á materia dunhas horas de prácticas a través das TIC. Por clases prácticas cabe entender aquelas en que a docencia se focaliza na aplicación dos contidos propios das clases teóricas a casos particulares. O seu obxectivo é o de posibilitar e/ou favorecer un adestramento na utilización dos coñecementos previamente explicados. En xeral, as prácticas teñen a finalidade de ejemplificar o contido teórico. Van encamiñadas esencialmente a que o alumno realice transferencias de aprendizaxe de cada ciclo á aplicación práctica do método implicado. Recorrerase a situacións reais de investigación, á simulación de problemas de investigación e a estudos específicos de informes. No desenvolvemento das prácticas a través das TIC cabe destacar: Hemeroteca, catálogos, bases de datos (Eric, Medline, PsyInfo, Current Contests, Csic-Isoc, Scopus..).
Titoría en grupo Entrevistas que o alumno mantén co profesor da materia para asesoramento/desenvolvemento de actividades da materia e do proceso de aprendizaxe.

Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000