Educational guide 2015_16
Facultade de Filoloxía e Tradución
Grao en Linguas Estranxeiras
 Materias
  Lingua para fins específicos
   Bibliografía. Fontes de información

Bibliografía

Libro de texto:

Lisboa, Martin and Michael Handford. 2012. Business Advantage Advanced (Student's book). Cambridge: Cambridge University Press

Manuais de inglés empresarial:

Cotton, David and Sue Robbins 1993: Business Class. London: Thomas Nelson and Sons, Ltd.

Ellis, Mark and Christine Johnson 1994: Teaching Business English. Oxford: Oxford University Press.

Emmerson, Paul 1999: Business Builder. Harlow: Macmillan Heinemann

Jones-Macziola, Sarah with Greg White 2003: Further Ahead. A communication skills course for Business English. Cambridge: Cambridge University Press.

MacKenzie, Ian 2002 (1997): English for Business Studies. A course for Business Studies and Economics students. Cambridge: Cambridge University Press.

MacKenzie, Ian 1997: Management and Marketing. Hove: Language Teaching Publications.

Mascull, Bill 2002: Business Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

Trappe, Tonya & Grahame Tullis 2005: Intelligent Business. Harlow: Pearson Education Limited.

Waistell , Mark 1993: Executive Listening Task-based activities for students of business English. Surrey: Nelson and Sons Ltd.

Wallwork, Adrian 1999: Business Options. Oxford: Oxford University Press.

Vídeo:

Bampfield, Andrew 1997: Further Ahead. Cambridge: Cambridge University Press.

Comfort, Jeremy 1997: Effective Socializing.. Oxford: Oxford University Press.

Comfort, Jeremy and Derek Utley 1995: Effective Presentations. Oxford: Oxford University Press.

Comfort, Jeremy and Derek Utley 1996: Effective Meetings. Oxford: Oxford University Press.

Goodale, Malcolm 1998: Professional Presentations. Cambridge: Cambridge University Press

Howe, Brian 1988: Visitron. The Language of Meetings and Negotiations. Longman.

Jones, Leo 1995: New International Business English. Cambridge: Cambridge University Press.

  Glosarios, dicionarios e gramáticas de inglés empresarial:

Alcaraz, Enrique, Brian Hughes y Miguel Ángel Campos 1999: Diccionario de términos de marketing, publicidad y medios de comunicación: inglés-español. Barcelona: Ariel.

Alcaraz, Enrique y Brian Hughes 2005: Diccionario de términos económicos, financieros y comerciales: inglés-español. Barcelona: Ariel (4ª ed.).

Alcaraz, Enrique y José Castro Calvín 2007: Diccionario de comercio internacional: importación y exportación. Barcelona: Ariel, 2007.

 Acronym Finder: http://www.acronymfinder.com/

Brieger, Nick & Simon Sweeney 1994: The Language of Business English. Grammar and Functions. Hempstead: Prentice Hall.

Brieger, Nick and Jeremy Comfort 1992: Language Reference for Business English. Hempstead: Prentice Hall.

Diccionario Oxford Business Spanish-English 2002. Oxford: Oxford University Press.

Foreignword.com. The Language Site: http://www.foreignword.com/

Harraps Marketing Dictionary: English-Spanish. Edinburgh: Chambers Harrap, 2004.

Interactive terminology for Europe : http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQueryLoad.do?method=load

Lozano Irueste, José María 2001: Nuevo Diccionario Bilingüe de Economía y Empresa. Madrid: Pirámide.

Parra, Eduardo 2000: Diccionario inglés de publicidad y marketing. Barcelona: Gestión 2000.

Silva Rojas, Terencia, María Jesús Barsanti, María José Corvo y Beatriz Figueroa 2009: Diccionario cuatrilingüe de marketing y publicidad: inglés, español, francés y alemán. Badajoz: @bedecedario.

WordReference.com Online Language Dictionarie: http://www.wordreference.com/

 

Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | Spain | Tlf: +34 986 812 000