Educational guide 2020_21
Centro Universitario da Defensa na Escola Naval Militar de Marín (Pontevedra)
Grao en Enxeñaría Mecánica
 Materias
  Empresa: Introdución á xestión empresarial
   Avaliación
  Descrición Cualificación Resultados de Formación e Aprendizaxe
Prácticas de laboratorio Caso Práctico (CP): realizado por grupos e en cuxa presentación han de intervir todos os integrantes de cada un deles. O enunciado do caso achegarase nunha hora de seminario por parte dos profesores: "Aplicación do Modelo de competitividade das cinco forzas de Porter para avaliar o atractivo dun sector". Os alumnos comezarán nese momento a súa resolución e continuarán coa mesma, así como a súa exposición, na práctica P5 programada na presente Guía Docente. Na sesión de presentación intervirán todos os membros do grupo e os profesores avaliarán individualmente o traballo, participación e alcance de coñecementos de cada alumno na sesión de defensa (mediante unha rúbrica deseñada para tal fin). A exposición celebrarase coa presenza dun profesor do CUD doutro campo docente distinto ó da organización empresarial. 15 B9
C6
D1
D2
D7
D11
D18
Seminario Avaliación da participación e seguimento por parte do alumno dos comentarios de textos e noticias de actualidade que se desenvolverán nos Seminarios, así como do cumprimento dos obxectivos das clases prácticas. 15 B9
C6
D1
D2
D7
D18
Exame de preguntas de desenvolvemento Avaliación do nivel de coñecementos mediante preguntas de desenvolvemento, tanto de conceptos teóricos como de problemas. Realizaranse dúas probas parciais de avaliación continua cuxo contido está en función da materia impartida e unha proba final de avaliación continua (que representará o 40% da nota final). 70 B9
C6
D1
D2
D7
D11
D18
 
Outros comentarios sobre a Avaliación

A proba final de avaliación continua realizarase na semana de
avaliación e valorarase sobre 10 puntos. Será necesario obter unha nota maior
ou igual a 4 puntos sobre 10 no exame final de avaliación continua para poder
optar ao aprobado por avaliación continua. Realizaranse duas (2) probas
parciais de avaliación continua. Cada control suporá un 15% na nota de
avaliación continua e non eliminarán materia en relación coa proba
final. O alumno deberá presentarse ao exame ordinario de todos os contidos
da materia, que suporá o 100% da nota, se a nota final de avaliación continua é
menor que 5 puntos sobre 10. O alumno tamén terá que presentarse ao exame
ordinario se obtén unha nota inferior a 4 puntos sobre 10 no exame final de
avaliación continua. Entón, a cualificación da avaliación continua será o
mínimo da nota de avaliación continua obtida e 4 puntos (o alumno neste caso
obterá como máximo 4 puntos). En calquera caso, o alumno que superase a
avaliación continua, terá a posibilidade de presentarse ao exame ordinario para
subir nota.

Características da Proba Final (PF):

A proba final de Avaliación Continua,
na que se avaliarán os coñecementos teóricos e prácticos, está encamiñada á
avaliación da aprendizaxe de todos os contidos seleccionados para a materia e
confeccionarase atendendo ás seguintes características: 

- En primeiro lugar, debe ser completa, é dicir, aspirará a cubrir toda a
materia impartida, ben de forma teórica ou práctica (incluíndo a parte docente
impartida desde a realización do segundo parcial), posto que se trata de xulgar
o que o alumno sabe da materia, non dunha parte dela. 

- En segundo lugar, debe constar dunha serie de cuestións que primen o
razoamento conceptual e lóxico, a fin de verificar a madurez intelectual
adquirida polos alumnos para obter conclusións a partir das nocións ou as
teorías expostas na clase.

Condicionantes da obtención da nota individual do Caso
Práctico (CP):

Durante o desenvolvemento da materia proporase a realización dun
Caso Práctico por grupos, para o que os profesores achegarán documentación
de diferentes ámbitos da materia. A solución do CP obrigará aos alumnos á
aplicación de conceptos explicados en clase. O enunciado do CP achegarase
nunha hora de seminario por parte dos profesores: "Aplicación do Modelo de
competitividade das cinco forzas de Porter para avaliar o atractivo dun sector".
Os alumnos comezarán nese momento a súa resolución e continuarán coa mesma, así
como a súa exposición, na práctica P5 programada na presente Guía Docente.
Valorarase tanto a memoria presentada como a exposición. 

Dado que o traballo debe ser avaliado de maneira que se garanta a exigibilidad
individual e a interdependencia positiva (isto é, todos os membros do grupo
deben traballar e contribuír ao produto final e deben dominar, minimamente,
todos os aspectos do proxecto), na sesión de presentación oral, intervirán
todos os membros do grupo e, na sesión de defensa, calquera membro do grupo
debe poder responder a preguntas do proxecto, independentemente da parte na que
estaba especializado. Todos deben demostrar, por tanto, coñecemento profundo do
produto entregado, independentemente da parte na que centrasen os seus
esforzos. É dicir, cada grupo ha de expor a posible solución e nesta
exposición ha de participar cada compoñente do devandito grupo, abordando a
parte temática que se lle encomendou dentro do CP. Deste xeito, a porcentaxe da
nota que recibirá cada alumno obterase en función do seu grao de participación,
achega de ideas, exposición, aplicación de conceptos técnicos, etc. á hora de expor
as cuestións do CP. Por tanto, e a modo de resumo, na sesión de
presentación do CP intervirán todos os membros do grupo e os profesores
avaliarán individualmente o traballo, participación e alcance de coñecementos
de cada alumno na sesión de defensa (mediante unha rúbrica deseñada para tal
fin). A exposición realizarase coa presenza dun profesor do CUD doutro campo docente distinto ó da organización empresarial.

Condicionantes da obtención a nota individual da Avaliación en Seminarios e
Prácticas (SP):

O desenvolvemento dos seminarios da materia enfocarase,
principalmente, á análise de comentarios de texto que se consideren
enriquecedores para o alumno, así como aquelas noticias de actualidade (sobre
todo de prensa escrita do ámbito empresarial) que aborden contidos da materia.
Evidentemente, búscase a participación do alumno, discusión, debate, achega de
ideas e coñecementos, etc. Así mesmo, buscarase o cumprimento dos obxectivos das
clases prácticas. O conxunto de aspectos anteriores indicados permitirán
aos profesores a formulación da nota individual de cada alumno.

COMPROMISO ÉTICO: Espérase que os alumnos teñan un comportamento ético
adecuado. Se se detecta un comportamento pouco ético (copia, plaxio, uso de
dispositivos electrónicos non autorizados ou outros) penalizarase ao alumno coa
imposibilidade de superar a materia pola modalidade de avaliación continua (na
que obterá unha cualificación de 0.0). Se este tipo de comportamento detéctase
en exame ordinario ou extraordinario, o alumno obterá na devandita convocatoria
unha cualificación en acta de 0.0.

Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | Spain | Tlf: +34 986 812 000