Guia docente 2023_24
Facultade de Comunicación
Grao en Publicidade e Relacións Públicas
 Materias
  Deontoloxía da comunicación
   Contidos
Tema Subtema
1. Introducción o concepto de Deontoloxía da comunicación e a publicidade. 1. Aproximación o concepto de deontoloxía
2. A Ética
3. Deontoloxía como ética das profesions
4. O obxeto de estudio da deontoloxía: a profesión
5. Dereito da información
6. Normas deontolóxicas fundamentais
2. Dereito á información, dereito á libre competencia, dereitos do consumidor. Normas xurídicas que regulan o ecosistema informativo 1. Concepto de dereito da Información
2. Dereito á información, dereito fundamental
3. Textos legais que consagran a liberdade de información
4. Lexislación vigente referida ao dereito de a información
3. A regulación das relacións do sistema de comunicación. As comisións de ética e os órganos de autorregulación como alternativa.
1. Diferenza entre normas éticas e xurídicas
2. Funcións da autorregulación
3. Mecanismos para a regulación ética dos medios de comunicación
4. Efectividade da autorregulación
4. Criterios operativos da actividade comunicativa e publicitaria 1. Respeto a o obxeto de a comunicación
2. Respeto das fontes
3. Respeto ao público
5. Relacións do profesional coa organización, cos medios e cos anunciantes 1. Instrumentos para actuar en conciencia
2. Deberes derivados da conciencia profesional
3. Criterios de conduta en caso de conflito
6. Dereito á honra, á intimidade e propia imaxe Orixe
Os dereitos na constitución española
Criterios operativos
7. Formas lícitas e ilícitas de publicidade A publicidade que atente contra a dignidade da persoa.

Publicidade dirixida a menores

Publicidade subliminal.

A que infrinxa o disposto na normativa que regula a publicidade de determinados productos, bens, actividades ou servicios.

A publicidade enganosa, desleal e agresiva.
8. Suxeitos especiais da publicidade: muller e infancia Lexislación española referida a protección de infancia e muller
Normas deontolóxicas de protección da infancia
Decálogo para identificar o sexismo na publicidade
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000