Guia docente 2015_16
Facultade de CC. Sociais e da Comunicación
Grao en Comunicación Audiovisual
 Materias
  Comunicación: Teorías da imaxe
   Contidos
Tema Subtema
Bloque 1: A teoría da imaxe. Tema 1. Introdución. Natureza e definición da imaxe. A imaxe ao longo da historia. Imaxe e contemporaneidade. O valor comunicativo da imaxe.

Tema 2. Percepción e coñecemento visual. O proceso cognitivo da percepción visual: sensación, memoria e pensamento. Fenomenoloxía da percepción. Principais correntes teóricas. Teoría da Gestalt. Figura e fondo


Bloque 2. A representación da imaxe estática.
Tema 3. Elementos morfolóxicos da imaxe. Elementos morfolóxicos do deseño visual. O punto. A liña. O plano. A cor. A forma. A textura.

Tema 4. Elementos escalares da imaxe. Elementos escalares da imaxe. Espazo de representación e espazo representado. Tamaño de imaxe. A escala. A proporción. O formato. O encadre. A dimensión.

Tema 5. Elementos dinámicos da imaxe. Elementos dinámicos da imaxe en movemento. Imaxe secuencial. Imaxe narrativa. Imaxe dinámica. A dirección. Tensión. Ritmo. Técnicas de expresión visual.
Contraste e harmonía. A elipse: un recurso narrativo

Bloque 3. A representación da imaxe en movemento.
Tema 6. A imaxe secuencial. Encadre e composición. Tipos de planos.
Movementos de cámara. Escena e secuencia. Campo e fóra de campo.
Narración e punto de vista.

Tema 7. A montaxe. Teorías da montaxe: Balazs, Griffith, Einsenstein. A montaxe cinematográfica. A montaxe en televisión. A montaxe na publicidade.

Tema 8. Análise da imaxe. Análise da imaxe cinematográfica: do cinema mudo ao cinema de animación. Análise da imaxe televisiva: do informativo ao reality show.
Análise da imaxe publicitaria: do cartel ao anuncio


Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000