Guia docente 2010_11
Escola de Enxeñaría Forestal
Grao en Enxeñaría Forestal
 Materias
  Fundamentos de economía da empresa
   Contidos
Tema Subtema
1.- ECONOMÍA E EMPRESA. 1.1.- Conceptos xerais de economía. 1.2.- O contexto económico da cadea da madeira de Galicia: ámbito mundial, UE, España, Galicia
2.- A EMPRESA COMO UN SISTEMA COMPLEXO 2.1.- O sistema empresa: compoñentes. 2.2.- Obxectivos e funcións de cada compoñente empresarial. 2.3.- Situación actual do sistema empresa na cadea da madeira de Galicia.
3.- A CONTORNA DA EMPRESA. 3.1.- A estrutura do marco competitivo: contorna xeral e específico. 3.2.- A contorna xeral das empresas da cadea da madeira 3.3.- A contorna específica das empresas da cadea da madeira: Competidores e produtos sustitutivos, Mercado potencial de clientes, Mercado potencial de provedores, Barreiras de entrada e saída. 3.4.- Fontes de información da contorna empresarial 3.5.- A realidade da contorna da empresa galega e da cadea da madeira
4.- DIAGNÓSTICO E ESTRATEXIA EMPRESARIAL. 4.1.- A dirección estratéxica de empresas 4.2.- Ferramentas para o diagnóstico da empresa: DAFO, matriz BCG, perfil estratéxico, benchmarking. 4.3.- O diseño de estratexias 4.4.- Planificación e control estratéxico 4.5.- Análise estratéxica da empresa galega e da cadea da madeira.
5.- O FACTOR HUMANO NA EMPRESA. 5.1.- Cultura empresarial 5.2.- O liderado 5.3.- O poder nas organizacións 5.4.- O factor humano na empresa galega e na cadea da madeira
6.- ESTRUTURA ORGANIZATIVA NA EMPRESA 6.1.- Concepto de estrutura organizativa 6.2.- Parámetros de deseño da estrutura 6.3.- O organigrama 6.4.- Tipoloxía de agrupacións estruturais 6.5.- Novas formas estruturais: estrutura en trevo, en rede e federal. 6.6.- A realidade estrutural da empresa galega e da cadea da madeira
7.- INTRODUCIÓN á FUNCIÓN DE MERCADOTECNIA E COMERCIALIZACIÓN 7.1.- O sistema de mercadotecnia: conceptos básicos e decisións de mercadotecnia. 7,2.- Enfoques de mercadotecnia na empresa 7,3.- Investigación de mercados 7,4.- Comportamento de compra no mercado industrial e no mercado de consumidores. 7,5.- Segmentación de mercados e posicionamento do produto. 7,6.- Decisións de mercadotecnia: disección do produto. 7,7.- Decisións de mercadotecnia: a estratexia de prezos. 7.8.- Decisións de mercadotecnia: a canle de distribución. 7.9.- Decisións de mercadotecnia: a comunicación (publicidade, promoción, RRPP e Venda Persoal). 7.10.- O sistema de mercadotecnia nas empresas da cadea da madeira de Galicia.
8.- INTRODUCIÓN Á FUNCIÓN DE INVESTIMENTO E FINANCIAMENTO 8.1.- Conceptos básicos de investimento e financiamento: as contas anuais dunha empresa 8.2.- Os ciclos: de capital e de explotación 8.3.- O investimento: concepto e tipos 8.4.- Criterios básicos para a análise de proxectos de investimento 8.5.- O Limiar de Rendibilidade 8.6.- O financiamento: concepto e alternativas 8.8.- O control de xestión: análise económica-financeiro avanzado. 8.9.- O sistema de investimento e financiamento na empresa da cadea da madeira de Galicia.
9.- INTRODUCIÓN Á FUNCIÓN DE PRODUCIÓN E LOXÍSTICA 9.1.- Conceptos básicos do sistema de produción e loxística: a dirección de operacións e as decisións de produción. 9.2.- Ferramentas de planificación e control de produción. 9.3.- Ferramentas para a xestión de provedores. 9.4.- Ferramentas para a xestión de inventarios. 9.5.- Sistemas MRP e ERP na produción. 9.6.- Sistemas de fabricación flexibles: o just in time (JIT) e ferramentas do JIT. 9.7.- Ferramentas para a xestión de custos de produción. 9.8.- Ferramentas para a xestión de calidade e control estatístico de procesos 9.9.- O sistema de produción e loxística nas empresas da cadea da madeira de Galicia
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000