Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Prácticas externas: Practicum
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
1. Coñecer a organización dos colexios de educación primaria e a diversidade de accións que comprende o seu funcionamento
saber
A6
2. Deseñar, planificar e avaliar procesos de ensino e aprendizaxe, tanto individualmente como en colaboración con outros docentes e profesionais do centro onde se realizan as prácticas escolares
saber
saber facer
A2
B1
B2
B9
B11
3. Deseñar e regular espazos de aprendizaxe en contextos de diversidade lingüística e cultural. Valorar positivamente a diversidade de todo tipo, respectar outras maneiras de ver o mundo, e xestionar con creatividade as interaccións multiculturais para enriquecerse mutuamente
saber facer
Saber estar / ser
A4
A9
B2
B10
B11
B16
B17
B19
4. Promover a competencia comunicativa, con especial atención á comunicación verbal, facendo da palabra o medio fundamental da aprendizaxe e da convivencia
saber facer
Saber estar / ser
A5
A9
B2
B3
B4
B9
B11
B12
B19
5. Potenciar a competencia participativa dende a empatía, a sociabilidade, o tacto e a actitude cooperativa nas relacións interpersoais
Saber estar / ser
A2
A4
A9
B9
B11
B12
B14
B19
6. Fomentar a convivencia na aula e fóra dela, resolver problemas de disciplina e contribuír á resolución pacífica de conflitos
Saber estar / ser
A5
B3
B7
B8
B9
B12
B14
B19
7. Recoñecer as implicacións educativas das tecnoloxías da información e da comunicación
saber
saber facer
A2
A11
B1
B5
B6
B7
B8
B9
B16
8. Progresar na competencia persoal dende a asunción de responsabilidades, toma de decisións e relativización das posibles frustracións
Saber estar / ser
A2
A3
A4
A9
B1
B2
B3
B6
B7
B8
B9
B11
B14
B16
B21
9. Asumir que a competencia profesional do mestre ha de ir perfeccionándose e adaptándose aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais ao longo da vida
saber facer
Saber estar / ser
A6
B8
B13
B14
B15
B16
B21
10. Coñecer e analizar o sistema escolar do centro no que se realizan as prácticas escolares, así como adquirir un coñecemento práctico da aula e da xestión desta.
saber
saber facer
A1
A2
A4
A6
A7
B1
B2
B12
B13
B14
B19
B21
11. Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e en particular o de enseñanza/aprendizaxe mediante o coñecemento dos proxectos educativos, o funcionamento do centro e a organización das aprendizaxes
saber facer
A1
A2
A4
A6
A10
A12
B1
B2
B9
B13
B14
B16
12. Observar e analizar con profundidade a formación e o establecemento de rutinas na vida cotiá, a continuidade e evolución das actividades da aula, e a progresión nos aprendizaxes
saber
saber facer
A1
A2
A3
A4
A7
A8
A9
A10
A12
B1
B8
B9
B13
B14
13. Coñecer e aplicar os procesos de interacción e comunicación na aula e dominar as destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima de aula que facilite o aprendizaxe e a convivencia
saber
saber facer
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B8
B9
B11
B14
B16
B19
B21
14. Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes 6-12 anos
saber facer
A5
A6
A7
B4
B9
B10
B11
B12
B16
B19
B21
15. Relacionar teoría e práctica coa realidade da aula e do centro mediante o establecemento de relacións entre os coñecementos especializados, teóricos e metodolóxicos, e os resultados da observación, análise e intervención nas situacións educativas da escola na que se realizan as prácticas
saber facer
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
16. Interpretar e reflexionar sobre as observacións e/ou intervencións na aula mediante sesións de clase semanais organizadas polo profesor-coordinador da facultade
saber
saber facer
Saber estar / ser
A1
A2
A3
A6
A7
A8
A10
A12
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B13
B14
B15
B21
17. Aproximarse e participar na realidade do día a día da actividade docente, e aprender a saber facer, actuando e reflexionando dende a práctica
saber facer
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
18. Participar nas propostas de mellora e innovación nos distintos ámbitos de actuación que se poidan establecer nun centro
saber facer
A1
A9
A10
B8
B9
B16
B21
19. Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do ámbito social
saber
saber facer
Saber estar / ser
A7
A8
A9
A12
B8
B9
B11
B13
B14
B16
B21
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000