Guia docente 2017_18
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Ciencias experimentais
Guía Materia
DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Materia Ciencias experimentais Código P02G120V01302
Titulacion
Grao en Educación Primaria
Descriptores Cr.totais Carácter Curso Cuadrimestre
6 OB 2 1c
Lingua impartición
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Didácticas especiais
Coordinador/a
Serralle Marzoa, Jose Francisco
Correo-e jfserralle@uvigo.es
Profesorado
Lorenzo Rial, María Asunción
Serralle Marzoa, Jose Francisco
Varela Losada, María Mercedes
Web
Descrición xeral Se tomamos en consideración os referentes que neste momento existen acerca das tendencias ao redor da titulación que marca o EEES, como son o estudo das competencias específicas de formación disciplinar e profesional do Libro Branco
(ANECA) do Título de Grao de Maxisterio na área de ciencias experimentais.

Obsérvase que as competencias máis valoradas aluden a aspectos vinculados directamente co
desenvolvemento didáctico da área, xunto á imprescindible formación en ciencias experimentais, está o coñecemento dos obxectivos da educación primaria "Coñecer os aspectos fundamentais das ciencias da natureza, con especial atención aos relacionados e vinculados con Galicia"; así como os contidos curriculares da área troncais de Ciencias da Natureza.

As competencias específicas para a área de Ciencias Experimentais, exponse en termos de obxectivos na proposta de Título Universitario de Grao segundo RD 55/2005, de 21 de xaneiro de Mestre de Educación Primaria.

Os coñecementos científicos intégranse no currículo para proporcionar ao alumnado as bases dunha formación científica e tecnolóxica que contribúa a desenvolver as competencias necesarias para comprender a realidade, desenvolverse na vida e interactuar co seu medio natural -a docencia-.

O coñecemento competencial integra un coñecemento de base conceptual (saber dicir), un coñecemento relativo ás destrezas (saber facer) e un coñecemento con gran influencia social e cultural, que implican un conxunto de valores e actitudes (saber ser).

Neste contexto normativo, as universidades van seguir sendo competentes na formación inicial do profesorado e van seguir contribuíndo substancialmente ao perfil profesional do profesorado novel de Educación Primaria.

Neste marco proponse o deseño e implantación de procedementos que inciden no proceso de aprendizaxe (avaliación formativa e formadora, na que o alumnado é *corresponsable) a través dos seguintes instrumentos: Cuestionarios ou formularios (Knowledge - Prior - Study - Inventory o KPSI), rúbricas ou matrices de valoración e mapas conceptuais. Todos eles están inseridos na combinación entre o traballo cooperativo e o individual, pois se ben os procesos de aprendizaxe teñen lugar socialmente, a aprendizaxe é individual. No caso dos mapas conceptuais tamén se utilizan como probas de execución ou realización.

A iniciativa de propiciar o ámbito da denominada “educación STEM” (science - technology – engeneering – mathematics) para a cualifiación para ensinanza das ciencias; no que podemos referir os informes do Research Council dos Estados Unidos (2009), a National Science Foudation USA (2011), a STEM Education Coalition EE.UU. (2012) e, no caso da Unión Europea, as accións en execución da “Sciencie in society” (2011) e a “European Schoolnet” (2012) do Directorate General de Research & Innovatión da Comisión Europea, ten unhas repercusións na formación universitaria do futuro profesorado.

O que é refrendado polas útimas actuacións da Consellería de Cuntural, Educación e Ordenación Universitaria da Xunta de Galicia e do Ministerio de Educación, Cultura e Deporte, coa introducción da robótica e a programación como ferramentas educativas transversais para propiciar e mellorar as aprendizaxes na educación infantil e na educación primaria en todas ás áreas curriculares; dotando aos centro educativos de equipamento didáctico e impartindo formación ao profesorado en exercicio ao efecto.
Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000 | informacion@uvigo.es            Accesibilidade | Aviso Legal