Guia docente 2023_24
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Educación: Deseño e desenvolvemento do currículo da educación primaria
   Avaliación
  Descrición Cualificación Resultados de Formación e Aprendizaxe
Exame de preguntas obxectivas O alumnado realizará unha proba tipo test para avaliación dos contidos conceptuais (competencias de coñecemento).
Para a avaliación da proba tipo test utilizaráse a formula: Acertos menos (erros / n – 1). Donde n = nº de posibles respostas.
Na segunda convocatoria o exame será de preguntas de desenvolvemento.
40 A3
A5
B1
B11
C8
C11
C17
D1
D14
Proxecto O proxecto final consistirá na presentación dunha unidade didáctica integrada
fundamentada a nivel teórico. Este proxecto será presentado o día
do exame oficial da materia.
Este traballo permitirá avaliar os contidos procedimentais.
40 A2
A3
A4
A5
B1
B2
B4
B10
B11
B12
C7
C8
C9
C15
C16
C17
C18
D1
D2
D6
D8
D13
D15
Cartafol/dossier Utilizaranse rexistros observacionais para comprobar a participación do alumnado nos traballlos, a sua implicación nos mesmos e as suas actitudes de colaboración, axuda, reflexión crítica e apoio o labor de equipo (competencias saber ser e saber estar).
Tamén mediante estes rexistros a profesora poderá medir a participación, implicación nos traballos, compromiso, ético, etc.. do alumnado nos traballos grupais.
20 A2
A4
B5
B8
B9
B10
B12
C9
C11
C13
C14
D9
D14
D15
 
Outros comentarios sobre a Avaliación

A avaliación desta materia desenvólvese en varios niveis e dimensións. Partindo do marco xeral das competencias, é dicir, das capacidades, a avaliación tentará recoller e valorar aqueles aspectos relacionados co alumnado respecto a: campo dos coñecementos, campo dos procedementos, campo actitudinal e campo relacional.

Entendemos que o equilibrio estará en que o alumnado sexa capaz de dominar estas catro grandes dimensións que dalgunha forma contribuirá a que se me for de maneira integral.

A avaliación está deseñada en función das seguintes características: formativa, continua, integral e final. Por tanto, afecta a todo o proceso de ensino-aprendizaxe.

A avaliación do proxecto terá dous aspectos: por unha banda a xustificación teórica dos distintos elementos curriculares traballados e por outro o seu deseño. Para avaliar o proxecto seguiranse as seguintes normas:

1.- Utilización dos coñecementos dispoñibles nos documentos traballados na aula para contrastar as propias ideas, apoialas e fundamentalas.Comprensión das ideas básicas contidas nos materiais utilizados e analizados.

2.- Expresar correctamente as ideas propias, argumentadas e demostrar capacidade de escoita e receptividade.

3.- Crítica razoada de posicións e feitos fundamentados con argumentos utilizando un vocabulario técnico propio da materia.

4.- Claridade expositiva, habilidades de comunicación,estrutura da presentación traballada na aula

5.- Estrutura lóxica das ideas.

6.- Utilización e manexo das TIC.

7.- Adecuación e coherencia entre as actividades prácticas e os contidos teóricos.

8.- Calidade das achegas e expresións de ideas innovadoras, contribucións no traballo en grupo, compromiso nas diferentes tarefas

9.- Formulación dos obxectivos didácticos, adecuación a idade, o tempo, etc. 10.-

Selección do tema, secuenciación dos contidos o longo da unidade didáctica, adecuación a idade, o tempo, etc. 11.-

Selección das actividades, creatividade na súa elaboración, adecuación a idade e a temporalización. 

12.- Deseño innovador de recursos

13.- Selección das estratexias de avaliación: actividades de avaliación, tipos e técnicas de avaliación, deseño de instrumentos etc.

O seguimento dos grupos de traballo convértese nunha ocasión privilexiada para introducir, por parte da profesora, aspectos actitudinais (cooperación, responsabilidade profesional, motivación polo traballo de mestre etc.)/ etc.). Do mesmo xeito, nalgunhas fases do proxecto pídeselle ao alumnado que valoren o seu propio traballo (autoavaliación) ou o traballo dos demais compañeiros (coevaluación) para facer unha retroalimentación do proceso que permita resolver os erros na aprendizaxe o antes posible. Para a valoración de traballo en grupo o alumnado debe cubrir unha matriz de autovaloración que estará dispoñible na plataforma.

A cualificación final da disciplina resultará da integración das distintas notas nas actividades realizadas. Deberán ser superadas todas as partes para poder obter unha cualificación positiva.

Os alumnos/as que non realicen todas as actividades de avaliación obterán a cualificación final de suspenso, aínda que algúns dos exercicios estean aprobados. Se o alumno/realízaa algunha das actividades de curso terá a cualificación de suspenso, xa que participou nalgunha das actividades e realízase unha avaliación continua.

ALUMNADO NON ASISTENTE: Os estudantes non asistentes deben presentar o mesmo traballo de clase e tomar as mesmas probas cos estudantes asistentes. Debe presentar evidencia durante o curso do traballo realizado.

A revisión dos exames será no despacho da profesora unha vez concluída a corrección.

Pautas de mellora para a recuperación

Serán varias as estratexias que poñamos a disposición do alumnado para a súa mellora, e de ser o caso, da recuperación da materia:

l.- Titorías onde podemos ir vendo a evolución na aprendizaxe e resolver posibles dúbidas

2.- Exercicios na plataforma. Onde se poderá comprobar os avances e estado actual do rendemento individual e de grupo

3.- Probas de auto-reflexión e autoavaliación onde os grupos e os alumnos individualmente poderán reflexionar de forma sistemática sobre o que estamos a facer, os avances sobre o aprendido, e a funcionalidade práctica dos contenidosn impartidos

Os exercicios e as probas para a súa análise estarán na plataforma MOOVI.

AVALIACIÓN GLOBAL DE CARACTER FINAL:

Os estudantes realizarán as mesmas probas que durante a avaliación continua. É dicir, se na convocatoria de xuño non fosen superadas todas as partes da avaliación, en xullo avaliaranse mediante un exercicio escrito, a presentación dunha unidade didáctica xustificada e deseñada segundo o modelo constructivista e as prácticas de aula que poden atoparse na plataforma.

As datas do exame pode atoparse na páxina web da facultade. http://fcced.uvigo.es/gl/docencia/exames/

Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000