Guia docente 2023_24
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Educación Primaria
 Materias
  Educación: Deseño e desenvolvemento do currículo da educación primaria
   Contidos
Tema Subtema
Cara unha conceptualización da Didáctica Xeral. Estructura disciplinar. Aproximación o concepto de Didáctica. A Didáctica como Ciencia Social e como Ciencia da Educación. Ubicación da didáctica nas ciencias da educación. Desarrollo histórico da didáctica. Panorama actual da Didáctica. A Investigación Didáctica. Construcción do coñecemento didáctico. Paradigmas de investigación didáctica. Enfoque positivista da Didáctica. Enfoque interpretativo da Didáctica. Enfoque crítico da Didáctica. A investigación no campo da didáctica. Proceso e fases da investigación.
A Didáctica como campo semántico: Estructura conceptual O obxecto de estudo da Didáctica: A Ensinanza. O aprendizaxe. A Formación. A Instrucción. A didáctica como tenoloxia e práctica. Teorías e modelos Curriculares
Didáctica como campo de intervención: estructura operativa O Concepto e tipos currículo. Compoñentes do curriculo. Modelos de curriculum. Factores que determinan o curriculum. Características e funcionalidade do diseño curricular no Sistema Educativo Español. Do curriculum prescriptivo ao curriculum de aula. O curriculum de Educación primaria.
O profesor como axente curricular. Características do profesor na aula. Funcións do profesor. Competencias profesionales. A comunicación. A observación. A organización e dirección das actividades na aula
Competencias clave. Obxectivos de aprendizaxe As competencias clave na LOMLOE. Obxectivos e Competencias da ensinanza. Niveis de xeralización na definición de obxectivos. Características dos obxectivos. Selección e secuenciación de obxectivos.
Contidos. Contidos. Concepto, características dos contidos. Tipos de contidos. Selección de contidos. Secuenciación de contidos.
Metodoloxía didáctica. Metodoloxía didactica. O método didáctico. Principios metodolóxicos. Técnicas e estratexias de ensinanza.
As Tarefas, actividades e exercicios. Compoñentes e estructura das actividades. Criterios para a selección de actividades. Actividades extraescolares e complementarias
Medios didácticos. Medios didacticos. Funcións dos recursos no ensino. Clasificación dos medios didácticos. O libro de texto como recurso didáctico. O entorno como recurso. Os medios audiovisuales. Os medios de comunicación social. Evaluación dos medios e recursos na ensinanza. Construcción de novos recursos.
A avaliación dentro do currículo. Paradigmas de avaliación. Fases na avaliación. Modalidades de avaliación. Técnicas de avaliación. Estándares de aprendizaxe. A avaliación da ensinanza. A avaliación do centro docente.
Diversidade e Inclusión na aula de Primaria O plan de atención a diversidade nos centros. Adecuación do deseño curricular aos nenos con N.E.E.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000