Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Educación: Novas tecnoloxías aplicadas á educación infantil
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
Analizar o contexto da actual sociedade da información e reflexionar sobre o novo contorno social e educativo que xeran as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC), dando lugar á necesidade de adquirir novas competencias persoais e profesionais.
saber
A9
A11
B2
B6
B9
B13
B15
B21
Comprender críticamente a realidade tecnolóxica.
Saber estar / ser
A1
A9
A10
A12
B1
B2
B5
B6
B13
B14
B21
Familiarizarse cos marcos lexislativos que regulan a contorna dixital e coñecer a lexislación aplicable ao uso das novas tecnoloxías da información e a comunicación na educación infantil.
saber facer
A1
A5
A11
A12
B1
B2
B5
B6
B13
B14
B15
B16
B21
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas.
saber
saber facer
A7
B1
B6
Adquirir conceptos teóricos e habilidades prácticas para o emprego de habilidades que faculten ao alumno no manexo e aplicación dos novos medios tecnolóxicos e dixitais na súa formación continuada e o exercicio profesional.
saber facer
A1
A3
A4
A6
A7
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B5
B6
B8
B10
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B20
B21
Construír unha base de coñecementos, actitudes e habilidades técnicas útiles para o futuro mestre no desenvolvemento da súa actividade profesional que lle permitan unha axeitada utilización dos recursos tecnolóxicos ao seu alcance, analizando e reflexionando sobre as implicacións que a devandita utilización ten no deseño e desenvolvemento curricular.
saber
saber facer
A7
A9
A11
B2
B5
B6
B9
B15
B21
Ser quen de buscar, seleccionar e avaliar ou deseñar e construír materiais didácticos en soporte tecnolóxico adaptados ás características dos alumnos e dos contidos de aprendizaxe, así como de realizar unha proposta didáctica de integración curricular en contextos específicos.
saber
saber facer
A7
A11
B2
B5
B6
B15
Coñecer e identificar novos medios tecnolóxicos e recoñecer as posibilidades de aplicación dos mesmos á educación infantil en función das súas características.
saber
saber facer
A3
A6
A7
A9
A11
A12
B1
B2
B5
B6
B13
B15
B16
B17
B20
B21
Adquirir as habilidades necesarias para o manexo técnico, a produción de materiais e a utilización didáctica dos diversos medios e recursos tecnolóxicos: cámara fotográfica, cámara de vídeo, videoproxector, ordenador, impresora, escáner e Internet, etc.
saber facer
A7
B5
B6
B15
Identificar puntos fortes e débiles nos materiais dixitais avaliando e determinando as súas posibilidades de integración nos procesos de ensino-aprendizaxe.
saber
saber facer
A11
A12
B1
B5
B6
B13
B21
Integrar os novos medios de comunicación nos procesos de ensino-aprendizaxe.
saber facer
A2
A3
A9
A11
A12
B1
B2
B5
B6
B14
B16
B17
B20
B21
Adquirir as habilidades necesarias para unha axeitada xestión da información con fins educativos: busca, selección, tratamento, organización e representación da información.
saber facer
A7
A11
B5
B6
B15
Afrontar a produción e adaptación de materiais e recursos tecnolóxicos de forma creativa e innovadoras axustándose ás necesidades de contornas específicas.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A1
A2
A3
A4
A10
A11
A12
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
B13
B16
B17
B18
B20
B21
Reflexionar criticamente sobre os determinantes sociais, psicolóxicos e ideolóxicos dos procesos de comunicación e formación mediados por tecnoloxía.
saber
A7
A11
B5
B6
B15
Utilizar de forma colaborativa e promover o uso colaborativo das novas tecnoloxías en diferentes contextos socioeducativos.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A3
A4
A5
A7
B2
B8
B9
B10
B11
B16
B18
Desenvolver as capacidades de colaboración, participación activa e traballo en equipo como instrumentos básicos da formación como futuros docentes, e tomar conciencia de que o ensino é un labor de equipo.
Saber estar / ser
A7
A11
B5
B6
B9
B15
Preveer e reaccionar a inconvenientes ou dificultades que poden derivar do uso e aplicación dos medios tecnolóxicos e dixitais ao exercicio da educación infantil.
Saber estar / ser
A2
A4
A5
A8
B7
B11
B16
Traballar autonomamente, cun posicionamento académico e unha actitude investigadora ante os procesos educativos en xeral e a educación virtual ou e-learning, en particular.
Saber estar / ser
A7
B5
B6
B15
Percibir e afrontar as limitacións e dificultades de uso as novas tecnoloxías desde unha actitude superación permanente e perfeccionamento constante.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A1
A9
A10
A11
A12
B1
B5
B6
B7
B8
B13
B14
B15
B17
B20
B21
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e da comunicación.
saber facer
A7
B5
B6
B15
Abordar a análise de campo mediante metodoloxía observacional empregando tecnoloxías da información, docuementación e audiovisuais.
saber facer
A4
A7
B1
B5
B6
Experimentar e integrar as técnicas de observación e rexistro.
saber facer
Saber estar / ser
A1
A3
A4
A5
A9
A10
A11
A12
B1
B2
B5
B6
B13
B14
B15
B16
B20
B21
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas.
saber
saber facer
A7
A12
B1
B6
B9
B15
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000