Guia docente 2023_24
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Materias
  Fundamentos dos deportes ximnásticos
   Contidos
Tema Subtema
Bloque 1.
Fundamentación teórica dos deportes ximnásticos
Tema 1. Os deportes ximnásticos no contexto das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
1.1. Características esenciais das actividades ximnásticas desde diferentes campos de aplicación.
1.2. Clasificación das actividades e deportes ximnásticos.
Tema 2. Antecedentes históricos e organismos que regulan os deportes ximnásticos.
2.1. Orixes e antecedentes históricos da actividade ximnástica.
Tema 3. Valoración e xuízo dos concursos ximnásticos.
Bloque 2.
Fundamentos técnicos, artísticos e didácticos dos deportes ximnásticos: Habilidades rítmico-expresivas e Habilidades ximnástico-acrobáticas.
BLOQUE RÍTMICO-EXPRESIVO.
XIMNASIA RÍTMICA
Tema 1. As habilidades da Ximnasia Rítmica no contexto das Ciencias da Actividade Física e do Deporte.
1.1. Concepto e preliminares.
1.2. Habilidades técnicas corporais.
1.3. Habilidades técnicas manipulativas.

BLOQUE XIMNÁSTICO-ACROBÁTICO.
Tema 1. Dominio técnico e metodológico dos elementos ximnásticos de nivel escolar (per-acrobáticos).
1.1. Rodamientos.
1.2. Equilibrios ximnásticos.
1.3. Saltos de plinto.
1.4. Familiarización co minitramp.

Tema 2. Dominio técnico e metodológico dos elementos ximnásticos acrobáticos de chan.
2.1. Saltos adiante e laterais con impulso dunha perna e apoio intermedio.
2.2. Saltos de volteo libre completo con impulso de ambas as pernas.
2.3. Saltos atrás con impulso de ambas as pernas e apoio de mans intermedio.
Bloque 3.
Estrutura formal e funcional dos deportes ximnásticos
BLOQUE RÍTMICO-EXPRESIVO.

Tema 1. Elementos definitorios da Ximnasia Rítmica.
1.1 Continuidade das accións.
1.2. *Globalidad das accións.
1.3. Diálogo cos aparellos.
1.4. Ritmo.
1.5. Espazo.
1.6. Expresividade.
1.7. Creatividade.
1.8. Variedade.

Tema 2. Estrutura e composición da ximnasia rítmica
2.1. Exercicios individuais: dificultade corporal, dificultade de aparello, elementos dinámicos de rotación, composición artística e execución.
2.2. 3.2. Exercicios de Conxunto: dificultade con intercambio, dificultade sen intercambio, colaboracións, elementos dinámicos de rotación, composición artística e execución.

BLOQUE XIMNÁSTICO-ACROBÁTICO
Tema 3. Estrutura espacial dos movementos ximnásticos.
3.1. Organización espacial.
3.2. As traxectorias.
3.3. Rodamentos.
3.4. Grupos estruturais.

Tema 4. Características dinámicas dos movementos ximnásticos.
4.1. Características de inercia.
4.2. Características de forzas.
4.3. Características de enerxía

Tema 5. Equilibrio corporal.
5.1. Tipos de equilibrio.
5.2. Factores que interveñen no equilibrio.
5.3. A defensa do equilibrio ximnástico.

Tema 6. As capacidades físicas nos deportes ximnásticos.
6.1. Capacidades perceptivo-motrices.
6.2. Capacidades condicionais.
6.3. Elección de ximnastas.
Bloque 4.
Proceso de iniciación deportiva dos deportes ximnásticos: rítmico-expresivos e acrobáticos
BLOQUE RÍTMICO-EXPRESIVO.
Tema 1. Os parámetros musicais como elementos fundamentais das habilidades rítmico-expresivas
1.1. Elementos craves da música: pulsación, intervalo, tempo, compás, timbre, melodía.
1.2. A duración do son e a súa representación gráfica
1.3. Adaptación do movemento ao ritmo musical

Tema 2. A música e os Pasos Básicos de Ximnasia Aeróbica
2.1 Elementos chave da música en Ximnasia Aeróbica
2.2 A iniciación a través do xogo da Ximnasia Aeróbica.
2.3 Os pasos básicos como soporte dos deseños coreográficos.
2.4 As opcións coreográficas en Ximnasia Aeróbica.

Tema 3. A ocupación do espazo de acción como estratexia expresiva
3.1. O espazo de acción nos deportes artísticos
3.2. Variables que permiten intervir no espazo de acción desde a perspectiva expresiva: formacións, niveis espaciais, orientación e volumes

Tema 4. A danza clásica como a base das habilidades técnico-corporais
4.1. Posición corporal básica
4.2. Posicións de brazos e posicións de
pés 4.3. Elementos da danza: relevé, plié e jeté,

Tema 5. As habilidades corporais de equilibrio
5.1. Descrición
5.2. Aspectos técnicos fundamentais
5.3. Criterios de variación
5.4. Erros típicos
5.5. Progresión metodolóxica

Tema 6. As habilidades corporais de rotación
6.1. Descrición
6.2. Aspectos técnicos fundamentais
6.3. Criterios de variación
6.4. Erros típicos
6.5. Progresión metodolóxica

Tema 7. As habilidades corporais de salto
7.1. Descrición
7.2. Aspectos técnicos fundamentais
7.3. Criterios de variación
7.4. Erros típicos
7.5. Progresión metodolóxica

Tema 8. Habilidades manipulativas dos aparellos
8.1. Principios xerais de manipulación dos aparellos
8.2. Especificidade das habilidades manipulativas dos aparellos
8.3. Habilidades manipulativas de pelota: elementos técnicos fundamentais, elementos técnicos non fundamentais, criterios de variación, progresión metodolóxica, erros típicos

Tema 9. Elementos colaborativos e cooperativos
9.1. Intercambios
9.2. Series coreográficas
9.3. Elementos dinámicos de rotación
9.4. Colaboracións: sen lanzamentos altos ou longos dos aparellos, con lanzamento alto e rotación dinámica do corpo, con lanzamentos múltiples, con recepcións múltiples, con elevación/apoio da ximnasta.

Tema 10. O proceso compositivo no ámbito das habilidades rítmico-expresivas
10.1. As fases do proceso compositivo
10.2. Exposición do exercicio ximnástico creado
10.3. A avaliación do exercicio ximnástico


BLOQUE XIMNÁSTICO-ACROBÁTICO.

Tema 7. A Ximnasia Acrobática no ámbito educativo.
7.1. As presas de mans.
7.2. Diferentes roles do alumnado.
7.3. As asistencias e axudas manuais
7.4. Organización e medidas sistemáticas nas fases estruturais das formacións grupales (figuras e pirámides).
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