Guia docente 2023_24
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Materias
  Educación: Epistemoloxía das ciencias da actividade física, o deporte e a educación física
   Resultados previstos na materia
Resultados previstos na materia Resultados de Formación e Aprendizaxe
Diferenciar entre a realidade e os obxectos de estudo. Comprender a función da epistemoloxía. B1
Distinguir os diferentes tipos de obxecto de estudo que poden ser abordados polas CCAFD. Comprender o obxecto de estudo da motricidade humana dende diferentes perspectivas formais e saber identificar as suas diferentes notas: psíquicas, somáticas, naturais, culturais, centrípetas e centrífugas. B1
B9
Entender a existencia de paradigmas ou enfoques diferentes na interpretación do mundo e como afectan ao coñecemento científico. B1
B2
B26
Identificar as diferentes correntes paradigmáticas vixentes no ámbito disciplinar das Ciencias da Actividade Física e o Deporte. Reflexionar sobre diferentes perspectivas de comprensión social e prácticas sobre o corpo e a motricidade humana, coñecidas e descoñecidas, hexemónicas e marxinais, posibeis e imposibeis. B1
Comprender a relación entre a linguaxe, o coñecemento e as concepcións filosóficas/paradigmáticas sobre a corporeidade humana. B1
B9
Coñecer, identificar, distinguir e nominar as diferentes manifestacións da motricidade humana e/ou prácticas corporais. B1
B9
Identificar, seleccionar e consensuar en grupo a elección dun obxecto de estudo vencellado ás CCAFD. B1
B25
Elaborar, presentar e explicar en equipo unha presentación visual sobre o obxecto de estudo. B12
B25
B26
Aplicar o paradigma sistémico ao coñecemento dos fenómenos vencellados coa actividade físico-deportiva e/ou motricidade humana. B1
B26
Identificar a estructura básica dunha memoria de investigación. B2
Comprender e aplicar con propiedade a linguaxe científica no ámbito académico e profesional. B2
Elaborar traballos académicos de forma estructurada e rigurosa. Saber referenciar a documentación. B2
B13
B26
Buscar información de calidade sobre unha cuestión que interese coñecer. B1
B12
B26
Entender un documento científico e saber extraer do mesmo a información que sexa de interese. B2
Saber que é unha profesión e a súa relación co contexto socio-económico. Diferenciar a profesión da ciencia. Distinguir na titulación a dimensión profesional da científica-humanística. B1
B13
Coñecer a regulación profesional do ámbito da actividade físico-deportiva. Coñecer o Colexio Oficial de Licenciados en Educación Física e en Ciencias da Actividade Física e o Deporte. B11
B13
Comprender que é a ética e a necesidade de incorporala na práctica profesional e académica-científica. Considerar o contido dos códigos éticos e deontolóxicos existentes no ámbito das CCAFD. Incorporar a reflexión ética na práctica académica. Concienciarse da relevancia da formación continua e do compromiso social co ben común. B11
B13
Ser receptivo/a e reflexionar sen prexuízos sobre as cuestións e dilemas formulados nas clases. Ser flexíbel ante novos supostos sobre as Ciencias da Actividade Física e o Deporte. B11
B13
B26
Participar e interactuar co grupo clase nas dinámicas propostas. B25
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000