Educational guide 2023_24
Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Materias
  Psicoloxía: Psicoloxía da actividade física e o deporte
   Plan de Continxencias
 
Descrición
=== MEDIDAS EXCEPCIONAIS PLANIFICADAS ===
Ante a incerta e imprevisible evolución da alerta sanitaria provocada polo COVID-19, a Universidade de Vigo establece unha planificación extraordinaria que se activará no momento en que as administracións e a propia institución determíneno atendendo a criterios de seguridade, saúde e responsabilidade, e garantindo a docencia nun escenario non presencial ou parcialmente presencial. Estas medidas xa planificadas garanten, no momento que sexa preceptivo, o desenvolvemento da docencia dun modo máis áxil e eficaz ao ser coñecido de antemán (ou cunha ampla antelación) polo alumnado e o profesorado a través da ferramenta normalizada e institucionalizada das guías docentes.

=== ADAPTACIÓN DAS METODOLOXÍAS ===
* Metodoloxías docentes que se manteñen

Clase maxistral.
Prácticas Grupos B. Estudos de caso, preguntas reflexión, e análise de material técnico académico.
Prácticas Grupos C. Revisión bibliográfica dun proceso psicolóxico e a súa relación coa práctica da actividade física e deporte.

* Metodoloxías docentes que se modifican
Non se requiren modificacións

* Mecanismo non presencial de atención ao alumnado (tutorías)
1) Atención no Campus remoto. Salas de profesores (Baixo a modalidade de solicitude previa):
Profesora Francisca Fariña Rivera, sala 755.
Profesora María José Vázquez Figueiredo, sala 2651.
Profesor Joaquín Dosil Díaz, sala 705.
2) Atención no Correo electrónico.
3) Atención na Plataforma virtual (MOODLE ou na súa falta FAITIC)


* Modificacións (si proceden) dos contidos a impartir
Non se require a modificación de contidos

* Bibliografía adicional para facilitar o auto-aprendizaxe
Aguiar, O., Ramírez, B., y Silva, L. (2011). Agnosia integrativa causada por epilepsia focal occipital izquierda: estudio de caso. Revista Diversitas, 7(2), 351-360.
Aguirre-Loaiza, H. H., Ayala, C. F., y Bermúdez, S. R. (2015). La atención-concentración en el deporte de rendimiento. Educación Física y Deporte, 34(2), 409-428.
Andreu, J. M. P. (2020). Una revisión sistemática sobre gamificación, motivación y aprendizaje en universitarios. Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria, 32(1 (en-jun)), 73-99.
Ángel, N. G. (2020). Inteligencia emocional percibida en estudiantes de educación superior: análisis de las diferencias en las distintas dimensiones. Actualidades en Psicología, 34(128), 17-33.
Arias, MªF., Fernández, F.,y Perona, S. (2000). Psicología básica, psicología aplicada y metodología de investigación. El caso paradigmático del análisis experimental y aplicado del comportamiento. Revista Latinoamericana de Psicología, 32(2), 277-300.
Bakker, A. B., Rodríguez-Muñoz, A., y Derks, D. (2012). La emergencia de la psicología de la salud ocupacional positiva. Psicothema, 24(1), 66-72.
Campo-Yumar, L. R., y Bermúdez-Sánchez, M. (2020). Análisis de la comunicación entrenador–atleta en el contexto de la competencia de boxeo desde la perspectiva de los estudios lingüísticos. Mundo FESC, 10(S1), 95-105.
Carpintero, H. (1980). La Psicología Española: pasado, presente y futuro. Revista de Historia de la Psicología, 1(1), 33-58.
Casado, D. G., Algarra, J. C.,y Tardón, B. G. (2020). Deporte e inclusión social en personas con trastorno mental grave (TMG). Psychology, Society, & Education, 12(1), 71-83.
Cubero, M. (2005). Un análisis cultural de los procesos perceptivos. Anuario de Psicología, 36(3), 261-280.
Cuervo, M. T., y Quijano, M. C. (2008). Las alteraciones de la atención y su rehabilitación en trauma craneoencefálico. Pensamiento psicológico, 4(11), 167-181.
Dos Santos, E. O. C., Vera, E. D., y Figueroa, A. R. (2020). La orientación familiar para estimular el aprendizaje social de los escolares de la escuela primaria. Revista Científica Cultura, Comunicación y Desarrollo, 5(2), 51-58.
Dosil, J., y González, J. (2003). Tendencias de la investigación en psicología de la actividad física y del deporte. EduPsyhé, 2(2), 147-164.
Durand, M. F., Martínez, M. S., Galvagno, L. G. G., y Elgier, A. (2020). El desarrollo de la comunicación preverbal y verbal temprana. La importancia del juego. Revista Iberoamericana de Psicología, 13(1).
Fajardo, P. E., Jiménez, M. A., y Serrano, M. H. G. (2020). Variables predictoras de la motivación deportiva en estudiantes de secundaria federados y no federados.. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (38), 49.
Fessell, D., y Cherniss, C. (2020). Enfermedad Por Coronavirus 2019 (COVID-19) y Más Allá: Microprácticas Para la Prevención Del Agotamiento Emocional y Promover el Bienestar Emocional. Journal of the American College of Radiology. 746 doi: 10.1016/j.jacr.2020.04.018
Flores, J. R. (2020). Didáctica y Tic: un vínculo para el aprendizaje cognitivo. Revista Electrónica de Investigación e Innovación Educativa-REIIE, 5(1), 79-88.
Flores-Villavicencio, M. E., Rodríguez-Díaz, M., González-Pérez, G.J., Robles, J.R. y Valle, MªA.(2020), Declive cognitivo de atención y memoria en adultos mayores sanos. Cuadernos de Neuropsicología, 14(1), 65-77.
Fuenmayor, G., y Villasmil, Y. (2008). La percepción, la atención y la memoria como procesos cognitivos utilizados para la comprensión textual. Revista de Artes y Humanidades UNICA, 9(22), 187-202.
Gil, X. L. (2020). Claves de la comunicación oral: prácticas para el orador afable. Editorial UOC.
González-Guirval, F., Reigal, R. E., Morillo-Baro, J. P., de Mier, R. J. R., Hernández-Mendo, A., y Morales-Sánchez, V. (2020). Análisis de la validez convergente de un instrumento informatizado para evaluar la atención en deportistas: Rejilla 1.0. Cuadernos de Psicología del Deporte, 20(2), 83-94.
Londoño, L. (2020). ¿Es lo mismo el aprendizaje y la memoria? Hacia una amplia conceptualización. Pensando psicología, 2008, 4(6), 88-92.
López, M. G., y Gallegos, A. G. (2020). Predicción de la inteligencia emocional a través de la satisfacción de las necesidades psicológicas básicas en las clases de educación física. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology., 1(1), 341-350.
Manzanero, A. L., y Palomo-Seldas, R. (2020). Amnesia disociativa más allá de las evidencias sobre el funcionamiento de la memoria. Anuario de Psicología Jurídica, 30, 43-46.
Medina, A. C., Beltrán, L. P., y Gómez, J. A. F. (2020). La estimulación de la memoria desde la práctica del ejercicio físico en la carrera Licenciatura en Educación Preescolar (Revisión). Revista científica Olimpia, 17, 360-369.
Medina, A. C., Beltrán, L. P., y Gómez, J. A. F. (2020). La estimulación de la memoria desde la práctica del ejercicio físico en la carrera Licenciatura en Educación Preescolar (Revisión). Revista científica Olimpia, 17, 360-369.
Menor, J., y Carnero, S. (2013). La importancia de la fuente de contagio en la formación de falsos recuerdos. Revista Iberoamericana de Psicología y Salud, 4(1), 77-91.
Molero, P. P., Zurita-Ortega, F., Chacón-Cuberos, R., Castro-Sánchez, M., Ramírez-Granizo, I., y Valero, G. G. (2020). La inteligencia emocional en el ámbito educativo: un meta-análisis. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 36(1), 84-91.
Mora-Mérida, J. A., Zarco-Resa, J. A., y Blanca-Mena, M. J. (2001). Atención-concentración como entrenamiento para la mejora del rendimiento deportivo en jugadores profesionales de fútbol. Revista de psicología del deporte, 10(1), 0049-65.
Ortega, R. M. N., Piguave, F. E. B., Navarrete, E. S. P., Navarrete, J. J. P., y Ortega, R. I. N. (2020). Incidencia del desarrollo del asertividad como una habilidad social y comunicativa en la manifestación de raciocinio e inteligencia emocional. Magazine de las Ciencias: Revista de Investigación e Innovación, 5(5).
Padrós-Blázquez, F., Alejandre-García, J., y Meza-Calleja, A. M. (2020). Memoria Declarativa (Convencional Y Emocional) en Personas Mayores Con y Sin Depresión. Revista chilena de neuro-psiquiatría, 58(2), 139-149.
Pedrero, S. P., de la Vega Marcos, R., y García, J. P. F. (2020). Motivación de logro en deportistas de combate de élite: evaluación objetiva computerizada. Revista de psicología del deporte, 29(1), 75-82.
Peiró, J. Mª, Mateu, C., y Carpintero, H. (1980). El impacto de la obra de de A. R. Luria en la Comunidad Científica Actual. Revista de Historia de la Psicología, 1(2), 171-198.
Pellón, R. (2013). Watson, Skinner y algunas disputas dentro del conductismo. Revista Colombiana de Psicología, 22(2), 389-399.
Pérez-Sánchez, J., Delgado, A. R., y Prieto, G. (2020). Análisis de los instrumentos empleados en la investigación empírica de la regulación emocional. Cuadernos de Neuropsicología/Panamerican Journal of Neuropsychology, 14(1).
Perona-Garcelán, S. (2006). Estado actual de la investigación psicológica en las alucionaciones auditivas. Apuntes de Psicología, 24(1-3), 83-110.
Pinillos, J. Mª (1981). Wundt y la explicación psicológica. Revista de Historia de la Psicología, 2(4), 355-360.
Quiñones, E., Tortosa, F., y Carpintero, H. (Eds). (1993). Historia de la Psicología. Textos y comentarios. Madrid: Tecnos.
Robles, F., Fournier, C., Melero, J., López, L., Rodríguez, C., García, M., y González, L. (2014). Agnosia visual aperceptiva en pacientes con síndrome de Krabbe. Sanid. Mil., 79(Extra), 1-2.
Ronquillo, M. J., Martínez, R. A., y López, G. B. (2020). Caracterización de la comunicación interpersonal en el proceso enseñanza-aprendizaje. REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, (22), 8-8.
Sánchez, M. G., y Valenzuela, S. V. (2020). La Escala Observacional de Memoria Operativa (EOMO) como instrumento eficaz en la prevención y detección de dificultades de aprendizaje. Revista de Investigación Educativa, 38(1), 53-69.
Sousa, F. F., Pereira, L. V., Cardoso, R., y Hortense, P. (2010). Escala multidimensional de avaliação de dor (EMADOR). Revista Latino-Americana de Enfermagem, 18(1), 1-9.
Udaondo, M. (2020). Comunica: Las claves de la comunicación para el liderazgo. LID Editorial.
Unzueta-Arce, J., García-García, R., Ladera-Fernández, V., Perea-Bartolomé, M. V., Mora-Simón, S., y Cacho-Gutiérrez, J. (2014). Alteraciones en el procesamiento visual de formas: clasificación clínica integradora. Neurología, 29(8), 482-489.
Vargas, A. R. R., Fernández, J. M. P.,y Marín, A. E. A. (2020). Enfoque de las instrucciones de atención en el béisbol durante el entrenamiento a los lanzadores. Ciencia y Educación (ISSN: 2707-3378), 1(2), 48-58.
Velero-García, A., Olmos, M., y Carranza, J.A.(2011). Revisión sobre relaciones entre percepción y acción en la infancia. Anales de Psicología, 27(2), 399-404.
Villavicencio, M. E. F., Díaz, M. R., Pérez, G. J. G., Bañuelos, J. R. R., y Barbosae, M. A. V. (2020). Declive cognitivo de atención y memoria en adultos mayores sanos. Cuadernos de Neuropsicología/Panamerican Journal of Neuropsychology, 14(1), 65-77





* Outras modificacións

=== ADAPTACIÓN DA AVALIACIÓN ===
* Probas xa realizadas
Dossier de prácticas (GRUPOS B). Realizaranse de forma grupal, salvo que por razóns do estado de alarma e por imposibilidade de conexión a internet sexa imposible manter a continuidade de coordinación; de ser este o caso entregarase de forma individual. Puntuación o 25%

Documento traballo de revisión bibliográfica (GRUPOS C). Realizaranse de forma grupal, salvo que por razóns do estado de alarma e por imposibilidade de conexión a internet sexa imposible manter a continuidade de coordinación, de ser este o caso, entregarase de forma individual. Ademais, cada un dos integrantes do grupo deben entregar unha síntese do traballo, cunha extensión máxima de 1500 palabras. Puntuación o 25%

Preguntas de coñecementos teóricos. Avaliarase de forma continua a través de probas obxectivas periódicas, que no caso de superalas o estudante quedará exento de presentarse ao exame final establecido pola Facultade na web. No caso de que fose imposible utilizar a plataforma virtual para levar a cabo a avaliación dos coñecementos teóricos, o profesorado poderá recorrer a unha proba oral. Puntuación o 50%

Todas as entregas efectuaranse na plataforma virtual e dentro do prazo establecido polo profesorado da materia. No caso de que algún/a estudante presénteselle unha condición imprevista que lle imposibilite a entrega do traballo debe informalo ao profesorado da materia coa debida antelación, pola contra enténdese que desiste.

* Probas pendentes que se manteñen

Dossier de prácticas (GRUPOS B). Realizaranse de forma grupal, salvo que por razóns do estado de alarma e por imposibilidade de conexión a internet sexa imposible manter a continuidade de coordinación; de ser leste o caso entregarase de forma individual. Puntuación o 25%

Documento traballo de revisión bibliográfica (GRUPOS C). Realizaranse de forma grupal, salvo que por razóns do estado de alarma e por imposibilidade de conexión a internet sexa imposible manter a continuidade de coordinación, de ser este o caso, entregarase de forma individual. Ademais, cada un dos integrantes do grupo deben entregar unha síntese do traballo, cunha extensión máxima de 1500 palabras. Puntuación o 25%

Preguntas de coñecementos teóricos. Avaliarase de forma continua a través de probas obxectivas periódicas, que no caso de superalas o estudante quedará exento de presentarse ao exame final establecido pola Facultade na web. No caso de que fose imposible utilizar a plataforma virtual para levar a cabo a avaliación dos coñecementos teóricos, o profesorado poderá recorrer a unha proba oral. Puntuación o 50%

Todas as entregas efectuaranse na plataforma virtual e dentro do prazo establecido polo profesorado da materia. No caso de que algún/a estudante presénteselle unha condición imprevista que lle imposibilite a entrega do traballo debe informalo ao profesorado da materia coa debida antelación, pola contra enténdese que desiste.

* Probas que se modifican
Ningunha modificación

* Novas probas
Non se requiren

* Información adicional
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | Spain | Tlf: +34 986 812 000