Guia docente 2023_24
Facultade de Belas Artes
Grao en Belas Artes
 Materias
  Arte e contemporaneidade
   Contidos
Tema Subtema
A.Introdución ao discurso contemporáneo 1.Modernidade,*Postmodernidade,*Contemporaneidade. O debate *modernidade-postmodernidade. Crise da Modernidade e do suxeito moderno. Reflexión sobre o novo marco de debate na cultura e a produción artística desde os anos setenta. Claves de análise. Introdución á filosofía continental e a súa recepción americana. A teoría crítica *franckfortiana e a influencia do pensamento *postestructuralista francés.
2. A *linealidade do progreso e o eterno retorno. Da angustia das influencias á influencia como *tropo. Os anos 80: o fenómeno dos
*neos e as estratexias *apropiacionistas
*B.Narrativas de resistencia 1.O discurso *postcolonial. Casos de estudo. Debate arredor de *Magiciens de la *terre *comisariada en 1989 por Jean-*Hubert Martin.
*Magiciens de la *terre (2014) *comisariada por Annie *Cohen-*Solal. Cocido e cru (1994), de Dan *Cameron. *Inklusión/*Exklusión: A arte na época da emigración global e do *poscolonialismo, (1996), de Peter *Weibel. Bienal *de Johannesburgo, (1997). Documenta *XI (2002). Bienal de Venecia (2015).
2.A (de)construción do xénero e a arte contemporánea. *Teoria
feminista e prácticas artísticas contemporáneas. Da Orixe do mundo de *Courbet a *Untitled de *Zoé *Léonard. Do feminismo da igualdade á *deconstrucción do xénero como diferenza. Teoría *queer.
*Xenealogia das prácticas artísticas relacionadas.
*C.Os lugares da memoria 1.Poéticas e políticas do sublime.A noción de *irrepresentable. A tradición do sublime: o contido de tentar eliminar o contido.
Jacques *Rancière e *Georges *Didi-*Huberman: a política das imaxes.
Imaxes a pesar de todo. O *tecnosublime: o seu *clinamen contemporáneo.
2.Arte e Arquivo. *Foucault e a paradigma do arquivo. As dúas máquinas de arquivo. *Benjamin *Buchloh, Jacques *Derrida, *Hal *Foster. Propostas
artísticas contemporáneas
D.Arte e ecoloxía 1.Articulación ético-política: *ecosofía. Benvidos ao *Antropoceno. *Ontoloxías planas. Crise do *antropocentrismo. *Posthumanismo. Novos
materialismos. *Ontoloxía orientada aos obxectos. Realismo especulativo. *Deleuze e *Guattari, Bruno *Latour, , *Graham *Harman, Timothy *Morton, *Rosi*Braidotti, Donna *Haraway.

2. Propostas artísticas desde os 60 até a actualidade. Documenta 13
(2012) e 15 (2021). *XVI Bienal de Istambul -O Sétimo Continente- 2019
E. Vivir e experimentar a *contemporaneidad 1 Da arte como exercicio poético e intelectual á arte como produto cultural. Arte e sociedade.

2 A arte nas sociedades contemporáneas. O *entrecruzamiento das culturas, as comunidades e os seus parámetros evolutivo-*contextuales: Oriente/Occidente (*Eurasia), Europa/América, Primeiro Mundo/ Terceiro Mundo, Centro/Periferia, etc.
3 A realidade da arte contemporáneo en Galicia. Cambios e paradigmas na formación dunha nova xeración de artistas galegos tras os estudos de *BBAA.
4 A arte contemporánea como parte da industria cultural e do entretemento. *Bienales, feiras de arte e *macroexposicións transformadas en parques temáticos e en eventos sociais.
5 *Lexitimación, significación e mercado da arte. Axencias e intermediarios. Tipos de mercados da arte e a súa relación coas sociedades, as institucións e as diferentes políticas culturais. 6 O debate entre a arte pública e a arte privada. Si existen coleccións públicas e privadas, e de igual maneira políticas culturais e iniciativas privadas, ¿existirán tamén artistas públicos e artistas privados?
*F. *Mapeando as últimas tendencias Casos de estudo
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000