Guia docente 2011_12
E. S. de Ingeniería Informática
Máster Universitario en Sistemas Software Inteligentes y Adaptables
 Acceso e admisión de estudantes

(*)

vias de acceso

Os estudantes do máster han de ser titulados universitarios oficiais do estado español ou doutro do Espazo Europeo de Educación Superior. Tamén poderán acceder os titulados conforme a sistemas educativos alleos ao Espazo Europeo de Educación Superior sen necesidade da homologación dos seus títulos, previa comprobación pola Universidade de que aqueles acreditan un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e que facultan no país expedidor do título para o acceso a ensinos de máster.

A solicitude de acceso realizarase a través da páxina Web do máster: http://postgrado.ei.uvigo.es onde estarán explicitados tanto os criterios de acceso como as normas de admisión e que é ademais o principal sistema de información ao estudante. Nela está dispoñible toda a información que o estudante necesita antes do seu matriculación (requisitos de acceso, contidos ofertados, procedemento de matriculación, horarios, etc), ademais das noticias que sexa necesario divulgar durante o curso. Nesta páxina tamén se inclúen enlaces aos servizos de información e orientación ao estudante que xa posúe a Universidade de Vigo.

A Escola Superior de Enxeñería Informática (ESEI), centro responsable deste título, e a Vicerreitoría de Titulacións e Converxencia Europea, a través das súas canles de información e servizos, establecerán o adecuado sistema de información previo á matriculación. Doutra banda, a Universidade de Vigo conta cun servizo de apoio ao alumnado que ten como misións fundamentais: Informar e asesorar aos estudantes; coordinar, xestionar e tramitar os procesos de acceso á titulación; xestionar as incidencias de matrícula; xestionar e tramitar as becas de estudos. Ademais posúe unha oficina de relacións internacionais (ORI) que coordina tanto a elaboración de convenios con outras universidades como a relación cos alumnos estranxeiros.

criterios de admisión

Segundo o disposto no artigo 17 do Real Decreto 1393/2007, de 29 de outubro, que establece a ordenación dos ensinos universitarias oficiais e arbitra os mecanismos que permitirán integrar o sistema universitario español no Espazo Europeo de Educación Superior:

1. Os estudantes poderán ser admitidos a un Máster conforme aos requisitos específicos e criterios de valoración de méritos que, no seu caso, sexan propios do título de Máster Universitario ou estableza a universidade.

2. A Universidade incluirá os procedementos e requisitos de admisión no plan de estudos, entre os que poderán figurar requisitos de formación previa específica nalgunhas disciplinas.

3. Estes sistemas e procedementos deberán incluír, no caso de estudantes con necesidades educativas específicas derivadas de discapacidade, os servizos de apoio e asesoramiento adecuados, que avaliarán a necesidade de posibles adaptacións curriculares, itinerarios ou estudos alternativos.

4. A admisión non implicará, en ningún caso, modificación algunha dos efectos académicos e, no seu caso, profesionais que correspondan ao título previo de que estea en posesión o interesado, nin o seu recoñecemento a outros efectos que o de cursar ensinos de máster.

No caso do Máster que nos ocupa, sen ser un requisito indispensable de acceso, para a admisión valorarase especialmente estar en posesión dun título de enxeñeiro, licenciado ou graduado (ou título estranxeiro considerado equivalente) no ámbito das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións, o que constitúe o perfil desexado de acceso ao Máster.

En canto aos criterios concretos de valoración dos méritos dos candidatos, a Comisión Académica establecerá un baremo que se fará público antes do inicio do periodo de admisión e que estará baseado nos seguintes criterios:

1. Expediente e titulación (45% da nota). Realizarase de xeito ponderada multiplicando a nota do expediente académico obtido (baremado de 1 a 5) por 1 no caso de Graduados en Informática, Enxeñeiros e Licenciados en Ciencias Matemáticas e/ou Ciencias Físicas, por 0,75 no caso de Diplomados, e Enxeñeiros Técnicos en Informática de Sistemas e de Xestión e por 0,5 no resto de casos.

2. Experiencia investigadora (25% da nota). Se baremarán de 1 a 5 os méritos que poidan presentar os candidatos en áreas de coñecemento do programa.

3. Experiencia docente (15% da nota). Se baremarán de 1 a 5 os méritos que poidan presentar os candidatos en docencia universitaria en materias de áreas de coñecemento do programa.

4. Experiencia profesional (15% da nota). Se baremarán de 1 a 5 os méritos que poidan presentar os candidatos en canto a experiencia profesional nos campos de formación do programa.

Con relación aos criterios 2 e 3 indicar que aínda que estes son obxectivos propios na formación do programa existe un crecente número de alumnos que proceden doutros países, do ámbito empresarial en sectores TIC e egresados con experiencia docente que queren realizar a súa doctorado nas liñas do programa e cuxa experiencia docente, investigadora e/ou profesional debe ser tida en conta á hora de seleccionar aos alumnos do programa.

sistemas de apoio e orientación dos estudantes unha vez matriculados

Ao comezar cada novo curso académico a Escola Superior de Enxeñería Informática organiza unha xornada de recepción para os novos alumnos. Nesta xornada ofréceselles toda a información que necesitan para o comezo da súa vida como estudantes universitarios:

  • Estrutura organizativa da Escola e a Universidade.
  • Estrutura dos estudos.
  • Prazos e normativas importantes (modificacións de matrícula, cambios de quenda,...).
  • Servizos e infraestructuras do Centro: aulas, laboratorios, acceso a internet, correo electrónico,...
  • Un representante de alumnos explica que é e para que serve a Delegación de Alumnos.
  • A directora da Biblioteca, ou persoa en quen delegue, explica o uso da mesma: organización dos fondos, accesibilidad, sistemas de procura, sistemas de peticións de títulos,...
  • Intervencións de responsables doutros servizos da Universidade como o gabinete psicopedagógico e o servizo de deportes
Como complemento a esta xornada, un profesor do presente programa proporcionará información específica do mesmo e fará entrega dunha folla de ruta de estudos aos alumnos matriculados no programa. O obxectivo deste documento é que o propio alumno vaia marcando os fitos superados durante o curso académico, de maneira que teña un referente explícito e propio do seu progreso. Adicionalmente, ao longo do curso, utilizaranse os seguintes sistemas de apoio e orientación:
  • Plan de Acción Titorial: A cada alumno asignaráselle un titor que será un profesor do máster vinculado á ESEI. O titor proporcionará toda a información, orientación e asesoramiento que o alumno precise con relación ao programa. En calquera caso, o alumno poderá dirixirse ao coordinador do programa para comentar ou aclarar calquera particular que poida acontecer.
  • Páxina web do máster: O máster contará cunha páxina web específica onde se incluirá toda a información relativa e na que se comunicará calquera novidade ou outro asunto de interese para os alumnos que poida concurrir no transcurso do curso académico.
  • Utilización de plataformas educativas: Utilizarase o CMS propio do programa que se atopa accesible desde a páxina Web e que permite a docencia virtual, ademais de facilitar a comunicación entre alumno e profesor.

Entre os servizos que se ofrece aos alumnos desde o seu incorporación ao Centro pódense citar os seguintes:

  • Correo electrónico: Todos os alumnos teñen asignada unha dirección de correo electrónico do Centro. Dende a Dirección, as Subdirecciones e os servizos administrativos do Centro envíase continuamente información sobre noticias, prazos, becas, etc. Este servizo será utilizado para proporcionar información de interese aos alumnos do Máster.
  • Actividades paralela de apoio: Prográmanse este tipo de actividades, que complementan a actividade habitual de ensino-aprendizaxe, co obxectivo de subsanar deficiencias puntuales ou do perfil de ingreso. Estas actividades poden ser talleres sobre tecnoloxías ou procesos específicos, ciclos de proxeccións ou conferencias, talleres de lectura, etc.
  • Mobilidade: Co fin de promover e facilitar a mobilidade de estudantes organízanse charlas informativas por parte da Oficina de Relacións Internacionais ou pola propia Escola. Así mesmo existen as figuras de Coordinador de Relacións Internacionais, que se encarga de coordinar programas como Erasmus e Sicue que, entre as súas funcións, teñen a de asesorar e orientar aos estudantes nos seus programas respectivos, tanto aos propios como aos alleos.
  • Representación dos estudantes: A Delegación de Alumnos, aparte dos protocolos establecidos polo Sistema de Garantía de Calidade para a canalización de suxestións e reclamaciones, serve de enlace entre os estudantes de xeito individual ou colectiva e o equipo directivo da titulación. A Escola pon á súa disposición os medios necesarios (un local, teléfono e equipamiento informático) así como unha partida presupuestaria para que poidan cumprir a súa tarefa de representación e outras como facilitar a realización de propostas e iniciativas do alumnado.
  • Gabinete Psicopedagóxico: A Universidade de Vigo conta co seu propio Gabinete Psicopedagóxico a disposición dos estudantes para orientarlles e asistirlles tanto en cuestións académicas como noutras de índole persoal. Por outra banda, a Universidade ten en marcha un programa de apoio á integración do alumnado con necesidades especiais (PIUNE) para facilitar a súa vida académica e garantir o seu dereito ao estudo.

transferencia e recoñecemento de créditos

A Normativa de transferencia e recoñecemento de créditos para titulaciones adaptadas ao Espazo Europeo de Educación Superior da Universidade de Vigo (http://webs.uvigo.es/victce/images/documentos/normativas/normativa_transferencia.pdf) indica que:

Artigo 1.- Da transferencia de créditos

1.1.- A transferencia de créditos consiste na inclusión nos documentos académicos oficiais acreditativos dos ensinos seguidos por cada estudante da totalidade de créditos por el/ela obtidos nos ensinos oficiais cursadas con anterioridad, na mesma Universidade ou noutra, que non conduzan á obtención dun título oficial.

1.2.- A Universidade de Vigo transferirá ao expediente académico do seu estudiantado, previa petición do/da interesado/a, todos os créditos obtidos nos ensinos oficiais cursadas nesta universidade ou noutra universidade do EEES.

Artigo 2.- Do recoñecemento de créditos

2.1.- O recoñecemento de créditos consiste na aceptación pola universidade dos créditos que, sendo obtidos nos ensinos oficiais, na mesma ou noutra universidade, son computados noutros ensinos distintos para os efectos da obtención dun titulo oficial.

2.2.- Os criterios xerais de recoñecemento son aqueles que fixe o Goberno e, no seu caso, concrete a Universidade de VIgo. Cada titulación poderá establecer os criterios específicos axeitados cada unha delas que serán recollidos nun Resolución Rectoral. Estes criterios serán públicos e vincularán as resolucións que se adopten.

2.4.- O recoñecemento de créditos nos ensinos universitarios de máster oficiais deberá respectar as seguintes regras: a) Serán competencias recoñecibles por materias, módulos e complementos formativos do programa dos estudos de máster calquera estudo universitario, perfil académico ou profesional coincidentes coas competencias e coñecementos que se impartan no máster así determinado pola correspondente resolución rectoral, de conformidade cos órganos académicos destes estudos. b) Os módulos, materias e complementos de formación recoñecidos por resolución rectoral consideraranse superados para todos os efectos e figurarán no expediente do alumnado. c) Só se poderán recoñecer estudos correspondentes aos segundos ciclos dos ensinos conducentes ás titulaciones de Licenciado, Enxeñeiro e Arquitecto.

En http://webs.uvigo.é/victce/images/documentos/EEES/lexislacion/transf_reconec_credt.pdf establécese o procedemento de transferencia e recoñecemento de créditos para as titulaciones de grao e de máster oficial. Segundo o indicado en devanditos documentos, e conforme á normativa da Universidade de Vigo, a Comisión Académica do Máster será o órgano encargado de valorar, a petición do interesado, o recoñecemento de créditos cursados noutros plans de estudo, tendo en conta a adecuación entre as competencias e os coñecementos asociados ás materias cursadas polo estudante e os previstos no plan de estudos que se propón, ou ben que teñan carácter transversal. De acordo coa citada normativa, todos os créditos obtidos polo estudante que curse este máster, así como os transferidos, serán incluídos no seu expediente académico e reflectidos no Suplemento Europeo ao Título.

Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000