Sinale A
|
Código |
Resultados de Formación e Aprendizaxe |
|
A1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita atoparse a un nivel que, malia se apoiar en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
|
A2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
|
A3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
|
A4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado coma non especializado. |
|
A5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
Sinale B
|
Código |
Coñecementos |
|
B1 |
Capacidade para traballar e valorar de xeito conxunto con persoas, familias, grupos, organizacións e comunidades as súas necesidades, limitacións, dificultades, malestares e circunstancias |
|
B2 |
Analizar situacións sociais obxecto de intervención, planificar, desenvolver, executar, revisar e avaliar a práctica do traballo social con persoas, familias, grupos, organizacións, e comunidades e con outros profesionais |
|
B3 |
Traballar coas persoas para que sexan autosuficientes e con capacidade para manifestar as súas necesidades, desexos, puntos de vista e circunstancias |
|
B4 |
Actuar preventivamente e na resolución das situacións de risco para a cidadanía, para si mesmo/a e para os colegas de profesión |
|
B5 |
Administrar e ser responsable, con supervisión e apoio, da propia práctica dentro da organización |
|
B6 |
Demostrar competencia profesional no exercicio do traballo social |
Sinale C
|
Código |
Habilidades |
|
C1 |
Establecer relacións profesionais co fin de identificar a forma máis adecuada de intervención |
|
C2 |
Interactuar con persoas, familias, grupos, organizacións e comunidades para axudarlles a tomar decisións ben fundamentadas achega das súas necesidades, circunstancias, riscos, opcións preferentes e recursos, considerando a diversidade cultural -e polo tanto a especificidade das minorías étnicas, culturais, lingüísticas...-, a esixencia de promover a igualdade entre homes e mulleres, a necesidade de tender cara a unha sociedade ambientalmente sustentable e de defender os valores da paz |
|
C3 |
Valorar as necesidades e opcións posibles para orientar unha estratexia de intervención |
|
C4 |
Responder a situacións de crise valorando a urxencia das situacións, planificando e desenvolvendo accións para facer fronte ás mesmas e revisando os seus resultados |
|
C5 |
Interactuar con persoas, familias, grupos, organizacións e comunidades para conseguir cambios, para promover o desenvolvemento dos mesmos e para mellorar as súas condicións de vida por medio da utilización dos métodos e modelos de Traballo Social, facendo un seguimento con regularidade dos cambios que se producen co fin de preparar a finalización da intervención |
|
C6 |
Preparar, producir, implementar e avaliar os plans de intervención co sistema cliente e os colegas profesionais negociando o fornecemento de servizos que deben ser empregados e revisando a eficacia dos plans de intervención coas persoas implicadas co fin de adaptalos ás necesidades e circunstancias cambiantes. Considerar os deberes éticos da profesión relativos ao sistema cliente a respecto da confianza, a proximidade, a afectividade, as relacións igualitarias, o respecto á diversidade cultural, etc |
|
C7 |
Apoiar o desenvolvemento de redes para facer fronte ás necesidades e traballar a favor dos resultados planificados examinando coas persoas as redes de apoio ás que poidan acceder e desenvolver; en especial, no caso de mulleres (maltratadas, coidadoras habituais de persoas dependentes, enfermas mentais e con outras incapacidades...) e considerando as peculiaridades de Galicia en tanto que é un país con alta dispersión da poboación, agrupación territorial moi diferenciada entre o rural e os espazos urbanos, territorios abandonados e alto envellecemento da poboación (esixencia de maiores redes) |
|
C8 |
Promover o crecemento, desenvolvemento e independencia das persoas identificando as oportunidades para formar e crear grupos, utilizando a programación e as dinámicas de grupos para o crecemento individual e o fortalecemento das habilidades de relación interpersoal; en especial con colectivos con diversidade multicultural (inmigración, emigración de retorno, minorías étnicas...) e coas mulleres, tendo en conta a súa marxinación historicamente condicionada no ámbito da participación social-cultural e nos órganos de decisión e poder (empowerment) |
|
C9 |
Traballar cos comportamentos que representan un risco para o sistema cliente identificando e avaliando as situacións e circunstancias que configuran o devandito comportamento e elaborando estratexias de modificación dos mesmos |
|
C10 |
Analizar e sistematizar a información que proporciona o traballo cotián como soporte para revisar e mellorar as estratexias profesionais que deben dar resposta ás situacións sociais emerxentes |
|
C11 |
Utilizar a mediación como estratexia de intervención destinada á resolución alternativa de conflitos |
|
C12 |
Deseñar, implementar e avaliar proxectos de intervención social |
|
C13 |
Defender as persoas, familias, grupos, organizacións e comunidades e actuar no seu nome se a situación o requirir |
|
C14 |
Preparar e participar nas reunións de toma de decisións co fin de defender mellor os intereses das persoas, familias, grupos, organizacións e comunidades |
|
C15 |
Establecer e actuar para a resolución de situacións de risco previa identificación e definición da natureza da mesma |
|
C16 |
Establecer, minimizar e administrar o risco cara a un mesmo e os colegas a través da planificación, revisión e seguimento de accións para limitar o estrés e o risco |
|
C17 |
Administrar e ser responsable do seu propio traballo asignando prioridades, cumprindo coas obrigacións profesionais e avaliando a eficacia do propio programa de traballo |
|
C18 |
Contribuír á administración de recursos e servizos colaborando cos procedementos implicados na súa obtención, supervisando a súa eficacia e asegurando a súa calidade |
|
C19 |
Xestionar e presentar historias e informes sociais manténdoos completos, fieis, accesibles e actualizados como garantía na toma de decisións e valoracións profesionais; con especial precaución a respecto do dereito dos usuarios e das usuarias á confidencialidade, ao segredo profesional e á protección de datos |
|
C20 |
Traballar de xeito eficaz dentro de sistemas, redes e equipos interdisciplinares e «multiorganizacionais» co propósito de colaborar no establecemento de fins, obxectivos e tempo de duración dos mesmos contribuíndo igualmente a abordar de xeito construtivo os posibles puntos de vista existentes |
|
C21 |
Participar na administración e dirección de entidades de benestar social |
|
C22 |
Investigar, analizar, avaliar e utilizar o coñecemento actual das mellores prácticas do Traballo Social para revisar e actualizar os propios coñecementos sobre os marcos de traballo |
|
C23 |
Traballar dentro de estándares acordados para o exercicio do Traballo Social e asegurar o propio desenvolvemento profesional utilizando coñecementos e técnicas profesionais como medio para xustificar decisións, reflexionando criticamente sobre as mesmas e utilizando a supervisión como medio para mellorar e avaliar o exercicio profesional |
|
C24 |
Xestionar conflitos, dilemas e problemas éticos complexos identificando os mesmos, deseñando estratexias de superación e reflexionando sobre os seus resultados |
|
C25 |
Contribuír á promoción das mellores prácticas do Traballo Social participando no desenvolvemento e análise das políticas que se implementan |
Sinale D
|
Código |
Competencias |
|
D1 |
Capacidade de análise e síntese |
|
D2 |
Capacidade de organización e planificación |
|
D3 |
Capacidade reflexiva |
|
D4 |
Comunicación oral e escrita nas linguas nativas |
|
D5 |
Coñecemento da lingua estranxeira
|
|
D6 |
Coñecemento da cultura propia da comunidade |
|
D7 |
Aprendizaxe e dominio de novas tecnoloxías |
|
D8 |
Capacidade de xestión da información |
|
D9 |
Resolución de problemas |
|
D10 |
Toma de decisións |
|
D11 |
Traballo en e con equipos diversos |
|
D12 |
Traballo en equipo de carácter interdisciplinar |
|
D13 |
Traballo nun contexto internacional |
|
D14 |
Habilidades nas relacións interpersoais |
|
D15 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade |
|
D16 |
Razoamento crítico |
|
D17 |
Compromiso ético |
|
D18 |
Aprendizaxe autónoma |
|
D19 |
Adaptación a novas situacións |
|
D20 |
Creatividade |
|
D21 |
Liderado |
|
D22 |
Iniciativa e espírito emprendedor |
|
D23 |
Motivación pola calidade |
|
D24 |
Sensibilidade cara a temas medio ambientais, igualdade entre home e mulleres, cultura da paz, etc. |
Universidade de Vigo
|
Reitoría |
Campus Universitario |
C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) |
España |
Tlf: +34 986 812 000
|
|