Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Ética e deontoloxía profesional
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
1. Promover o traballo cooperativo e o traballo e esforzo individuais. Promover accións de educación en valores orientadas á preparación dunha cidadanía activa e democrática. Coñecer e abordar situacións escolares en contextos multiculturales. Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectas á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuales e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e intergeneracionales; multiculturalidad e interculturalidad; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sostenible. Fomentar a educación democrática da cidadanía e a práctica do pensamento social crítico. Valorar a relevancia das institucións públicas e privadas para a convivencia pacífica entre os pobos.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A3
A4
A5
A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B22
2. Capacidade de analizar e sistematizar a información, e administrar e ser responsable do seu propio traballo.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A10
A11
A12
B1
B2
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B16
B21
3. Capacidade para investigar, analizar, evaluar e utilizar o coñecemento actual.
saber
saber facer
A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A10
A11
A12
B1
B2
B6
B7
B8
B10
B11
B12
B15
B16
B21
4. Habilidade básica para defender en público as súas opinións.
saber
saber facer
A2
A3
A4
A7
A10
A11
A12
B1
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B18
B21
5. Saber distinguir moral e ética, e coñecer os rasgos fundamentais básicos do discurso ético. Coñecer os desafíos máis destacados suscitados á ética como proposta normativa universalizable e as principais directrices metodológicas seguidas na resolución das controversias morais. Coñecer as claves para entender e valorar as principais teorías éticas normativas, as dificultades de xustificación de determinados principios morais, así como as claves para entender e valorar destacadas propostas éticas de resolución de conflitos morais que preocupan á sociedade do noso tempo.
saber
Saber estar / ser
A1
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A12
B1
B3
B6
B7
B8
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B22
6. Capacidade para recoñecer e analizar críticamente argumentos éticos de nivel básico e para recoñecer as cuestións esenciais que subyacen ás controversias morais que persisten nas nosas sociedades.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A3
A4
A5
A7
A8
A9
A10
A11
B1
B3
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B16
B19
B22
7. Capacidade para afrontar autónomamente os problemas que suscitan as teorías éticas e consideralos un reto á súa propia forma de pensar.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A3
A4
A7
A8
A9
A10
B1
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B19
B22
8. Capacidade de recoñecer a relevancia e utilidade social da ética e de recoñecer as constantes implicaciones éticas que ten a práctica educativa e tomar conciencia das mesmas.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A3
A4
A5
A7
A8
A9
A10
B1
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B16
B19
B22
9. Capacidade de consolidar unha identidade docente ética, comprometida coa súa responsabilidade social no contexto educativo.
saber
Saber estar / ser
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
B1
B3
B7
B9
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B18
B19
B22
10. Habilidad para gestionar y resolver conflictos, dilemas y problemas éticos vinculados a la tarea educativa.
saber facer
Saber estar / ser
A4
A5
A10
A11
B3
B11
B14
B16
B17
B18
11. Contribuír á reflexión sobre a autonomía profesional do mestre.
saber
Saber estar / ser
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B14
B15
B16
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000