Guia docente 2020_21
Facultad de Ciencias de la Educación y Trabajo Social
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Aprendizaxe das ciencias sociais
   Contidos
Tema Subtema
1. BLOQUE 1. Epistemoloxía e contidos da área de Ciencias Sociais.
A área do Contorno: que é, que comprende e Área do contorno no currículo de Educación Infantil
Introdución ás Ciencias Sociais: concepto e trazos que as caracterizan. Cales son as Ciencias Sociais? Definicións.
As Ciencias Sociais na Escola: contidos en Educación Infantil.
Ciencias que estudan as CCSS. Ciencia interdisciplinar adecuada para a percepción sincrética en Educación Infantil.
Axuste das Ciencias Sociais ás características psicoevolutivas dos nenos de infantil. Ata onde poden adquirir conceptos sociais e como?
Área do Contorno e currículo.
2. BLOQUE 2. A construción dos conceptos e nocións para o coñecemento das Ciencias Sociais. Nocións espazotemporais. Desenvolvemento e evolución das nocións espaciais.
Desenvolvemento e evolución das nocións temporais.
Tratamento didáctico da obra de arte.
Os recunchos da historia.
Os recunchos da xeografía.
Os recunchos da arte e museo.
Experiencias piagetianas da adquisición das nocións temporais e espaciais no neno de Educación Infantil.
Dificultades dos nenos de Educación Infantil para adquirir as nocións máis abstractas de normas, valores, política etc.
3. BLOQUE 3. Desenvolvemento de experiencias educativas e materiais didácticos da área Elementos para a programación didáctica nas Ciencias Sociais na Educación Infantil.
Actividadades para a Didáctica das Ciencias Sociais en Educación Infantil.
Contidos curriculares do ámbito do contorno. Selección e adecuación dos contidos do contorno no proceso evolutivo do neno/a de Educación Infantil.
A metodoloxía globalizadora en Educación Infantil, a base dunha boa asimiliación e aprendizaxe polo sincretismo infantil: traballo por proxectos de Kilpatrick; Método de descubrimento; ABP (aprendizaxe baseada en problemas); Centro de Interese de Decroly etc.
Recursos e materiais. Propostas editoriais e propostas dun profesor programador e non aplicador. Clasificación do material e tipos.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000