Guia docente 2023_24
Facultade de Educación e Traballo Social
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Didáctica da expresión plástica e visual
   Avaliación
  Descrición Cualificación Resultados de Formación e Aprendizaxe
Obradoiro
Os talleres son a contorna fundamental para traballar e investigar nas diferentes
técnicas plásticas. No taller do área da plástica buscaremos producir ideas,
desenvolver conceptos, descubrir opcións novas, orixinais, útiles e que satisfagan aos alumnos e á colectividad.
Un dos principios básicos que se vai a tratar de seguir é a estimulación da
capacidade creativa, potenciando o seu desenvolvemento e mellora. Para promover o seu desenvolvemento
utilizaremos distintas técnicas experimentais e outras máis coñecidas como os mapas mentais.
Os procedementos prácticos levaranse a efecto mediante a representación gráfica de ideas, temas, proxectos, etc. Trataremos de combinar palabras crave nos debuxos e establecer conexións entre aquelas, seguiremos como se vén facendo nos estudos de creatividade un procedemento analógico.
20 A3
D9
D17
Traballo tutelado
É fundamental a titorización e guía do profesor na orientación dos traballos, tanto para obter os fins desta guía didáctica como para o desenvolvemento da aprendizaxe nas distintas técnicas que se concretará posteriormente nunha aplicación didáctica na aula.
Como principais obxectivos no desenvolvemento da área da plástica buscarase o acto de innovar
baixo a supervisión docente, de producir obras de arte creativas desde o enxeño,
a capacidade de atopar formas e solucións orixinais e a vontade de facer
modificacións e ou asociacións entre ideas para transformar os obxectos, dando lugar a outros novos pero sempre seguindo directrices orientativas para un mellor facer.
20 A5
C25
C58
D17
Prácticum, Practicas externas e clínicas
É importante a fase de observación para o desenvolvemento da obra de arte e a súa aplicación didáctica no aula, para iso é fundamental que o alumno tome contacto continuo co exterior, podendo desenvolver traballos prácticos e bocetos a partir de elementos
naturais.
O alumno debe buscar, achar, inventar no exterior. En espazos abertos o alumno vaise a identificar coa liberdade e a arte do descubrimento e o profesor guiaralle na súa investigación dun xeito formal.
Na obra de arte realizada nas prácticas externas concretarase a estratexia e as
conclusións que guían ao descubrimento.
10 A4
C60
Estudo previo
O alumno vai estudar todos os elementos que poden xerar obras artísticas baixo un bo dominio da técnica e dos diferentes recursos da creatividade. Así mesmo investigará nos procedementos didácticos para poder transmitir nun futuro próximo todo o apreso para a educación infantil.
Para desenvolver as actividades previas, o alumno deberá tamén estudar os elementos preliminares que configuran a obra artística, desde os recursos para
acometer novas obras ata os procedementos para facer un bo acabado dos traballos, todo iso extrapolado sempre á contorna didáctico no que se vai a desenvolver.
10 A1
A5
B7
C29
Lección maxistral
O apoio teórico é necesario para comprender as cuestións básicas sobre o desenvolvemento do área da plástica no aula, de aí a necesidade de facer un seguimiento presencial no aula de todas as directrices que propician que o alumnado poida desenvolver mellor os contidos da asignatura.
Seguiremos o procedemento de elaboración teórica docente de medios auxiliares, estratexias, principios e regras e o xeito de atopar vías de solución ou pautas para xerar o desenvolvemento dunha óptima expresión plástica.
En canto ás regras que imos seguir serán separar os elementos cos que se vai a traballar, xerar figuras, formas esquemáticas, táboas, mapas, etc., e a continuación facer unha fusión entre os distintos elementos para estudar a interrelación entre eles.
40 A2
C25
D17
 
Outros comentarios sobre a Avaliación

O alumnado que siga a avaliación continua deberá entregar todos ostraballos, exercicios e probas a avaliar nesta modalidade, así como cumprir coa asistencia obrigatoria (mínimo esixido: 80% das sesións teórica e prácticarespectivamente). 


As entregas serán programadas Estudantes de avaliación global: No caso do alumno que non poida seguir a avaliación de xeito continuo ,deberá superar unha proba escrita sobre os contidos teóricos presentados nas clases maxistrales e o resto dos traballos prácticos. O alumnado de avaliación global deberá poñerse en contacto co profesor damateria nas tres primeiras semanas de clase para coñecer en detalle os traballos e exercicios que se van entregar. 

SEGUNDA CONVOCATORIA No caso do alumnado que, a pesar de asistirhabitualmente a clase e realizar entregas parciais, non supere a materia,deberá presentar en segunda convocatoria aqueles traballos ou exercicios nosque non acadasen a nota mínima de 5.

 Alumnos de avaliación global: No caso do alumno que non poida seguir aavaliación continua, terá que superar unha proba escrita sobre os contidosteóricos presentados nas clases maxistrais e o resto dos traballos prácticos. Oalumnado non presencial deberá poñerse en contacto co profesorado da materianas tres primeiras semanas de clase para coñecer polo miúdo os traballos eexercicios a entregar. 

Titorías presenciais ou en liña (oficina virtual no campus remoto) previa cita. As datas dos exames pódense consultar na páxina web da facultade na sección de organización académica http://fcced.uvigo.es/gl/docencia/exámenes/

 Contacto:http://fcce.uvigo.es/es/docencia/profesorado/nestor-martin-gulias/ 

Correo electrónico: nmartingulias@gmail.com. 
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000