Guia docente 2023_24
Facultade de Educación e Traballo Social
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Educación: Desenvolvemento motor
   Contidos
Tema Subtema
BLOQUE INTRODUTORIO. Desenvolvemento e aprendizaxe motora. Conceptos xerais e modelos explicativos. 1. O ser humano/neno como un todo integral
2. A conduta motora é ALGO MÁIS que o movemento observable, é un proceso.
3. A diversidade de tarefas motrices
4. Múltiples capacidades subxacen ao movemento.
5. A conduta motora evoluciona desde os movementos reflexos, ata as habilidades motrices específicas.
6. Que factores ou procesos actúan nestes cambios? Desenvolvemento, maduración, crecemento, aprendizaxe
7. A aprendizaxe motora: como aprendemos e elementos implicados na aprendizaxe
BLOQUE I. Factores constitutivos da competencia motriz, concepto e desenvolvemento. Os primeiros movementos, control e conciencia corporal, esquema corporal, actividade tónico-postural, lateralidad, respiración, relaxación, sensopercepción, habilidades corporais e manipulativas. 1. AS CAPACIDADES PERCEPTIVO-MOTRICES. CONCEPTO E PAUTAS EVOLUTIVAS NA PRIMEIRA INFANCIA.

1.1. Percepción corporal. O esquema corporal
Factores que integran a dimensión da corporalidade
Trastornos psicomotores da concienciación corporal
1.2. Percepción espacial. Espacialidade.
Factores que integran percepción espacial
Trastornos relacionados coa percepción espacial
1.3 Percepción temporal.
Factores que integran a percepción temporal
Trastornos na percepción temporal

2. As CAPACIDADES COORDINATIVAS. CONCEPTO E PAUTAS EVOLUTIVAS NA PRIMEIRA INFANCIA.

2.1. Coordinación dinámica xeral
2.2. Coordinación segmentaria
2.3. Coordinación visomotora

3. CONCEPTO, CLASIFICACIÓN E PAUTAS EVOLUTIVAS DAS HABILIDADES MOTRICES

3.1 HABILIDADES MOTRICES CORPORAIS
- A marcha
- A carreira
- O salto
- O xiro
3.2. HABILIDADES MOTRICES MANIPULATIVAS
- Lanzamento
- Recepción
- Golpeo
- Patada


BLOQUE II. Instrumentos de avaliación e criterios xerais de intervención 1. CONCEPTOS XERAIS SOBRE AVALIACIÓN MOTRIZ
1.1. Para que se avalía?
1.2. Cando se avalía?
1.3. Que se avalía?
2. PROBAS E INSTRUMENTOS DE AVALIACIÓN PSICOMOTRIZ PARA A ETAPA DE 0-6
2.1. Preschooler Gross Motor Quality Scale ( PGMQ)
2.2. Escala de avaliación da psicomotricidade en idade Preescolar ( EPP)
2.3. MABC-2
2.4. Protocolos para avaliar a preferencia lateral
3. ELABORACIÓN DO INFORME SOBRE DESENVOLVEMENTO MOTOR
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000