Guia docente 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Educación: Deseño e desenvolvemento do currículo da educación infantil
Guía Materia
DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Materia Educación: Deseño e desenvolvemento do currículo da educación infantil Código O05G110V01102
Titulación
Grao en Educación Infantil
Descritores Cr.totais Sinale Curso Cuadrimestre
6 FB 1 1c
Lingua de impartición
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Didáctica, organización escolar e métodos de investigación
Coordinador/a
Doval Ruiz, María Isabel
Correo-e mdoval@uvigo.es
Profesorado
Doval Ruiz, María Isabel
Fernández Guerra, Ernesto
Web
Descrición xeral O currículum é o eixe sobre o que se desenvolve o labor educativo, tanto nos seus aspectos conceptuais (concepcións, compoñentes, niveis, etc.) como nos procedimentais (procesos de deseño, posta en práctica, avaliación, etc.), por iso é polo que sexa unha materia fundamental na preparación do futuro docente da educación infantil. Esta asignatura pertence á materia Organización do espazo escolar, materiais e habilidades docentes. Xunto a outras que serán cursadas neste mesmo curso (Organización do centro escolar) constitúen un bloque formativo que se complementa mutuamente e que está orientado a sentar unhas bases didácticas firmes na formación das futuras Mestras e Mestres de Educación Infantil. É por iso, que o desenvolvemento desta nova asignatura continuará co proceso global de formación en Didáctica e Currículo. Tomando en consideración ese marco, os obxectivos desta materia serán os seguintes:
1.- Profundaremos na temática do currículo e desenvolvemento curricular para nenos e pícaras pequenos: como aprenden os nenos pequenos; que oferta formativa pode serlles ofrecida desde a escola infantil, como poden empregarse de forma enriquecedora os recursos que a nosa escola infantil posúe.
2.- Dado que estamos nun mundo globalizado o que, pese aos riscos que entraña, tamén ofrece posibilidades de coñecemento, colaboración e enriquecimiento mutuo, imos tratar de abrir os ollos aos enfoques curriculares que se están levando a cabo noutras partes do mundo para poder rescatar aquilo que poida resultar máis interesante e viable no noso contexto.
3.- Traballar sobre o currículo escolar, neste momento, supón entrar no interesante debate sobre as posibilidades e limitacións dos novos enfoques educacionais: as achegas das neurociencias ao desenvolvemento infantil; as intelixencias múltiples como marco de referencia curricular, o traballo por competencias, as metodoloxías de proxectos, etc.
4.- Dado que o grupo de profesores e profesoras que desenvolveremos este bloque formativo está fortemente convencido da idea de que ser educador/a infantil supón saber traballar en equipo, un dos obxectivos desta materia é analizar o desenvolvemento curricular como un traballo cooperativo entre mestres/as, familias e comunidade local, de forma que se creen fortes sinerxias instrumentais e culturais en beneficio dos nenos e pícaras pequenos. Pero tamén nos formaremos en novas formas de traballo en rede de alumnos e profesores mediante o desenvolvemento dalgúns contidos teóricos e prácticos de forma conxunta con profesores e alumnos doutras facultades e universidades que están traballando a mesma asignatura.
5.- Finalmente, o traballo con nenos e nenas tan pequenos esixe dos profesionais un forte compromiso persoal e ético coa tarefa que se desenvolve. Compromiso que afecta ás nosas relacións connosco mesmos (capacidade de analizar e avaliar o noso propio traballo, procura de formación permanente), cos nenos e nenas que atendemos (manter unha actitude de sensibilidade e respecto ás súas demandas, evitar calquera forma de discriminación ou maltrato), coa nosa escola (vinculación ao proxecto da escola, dispoñibilidade para o traballo en equipo) e coa comunidade local (colaboración e apoio á cultura local).
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000