Guia docente 2023_24
Facultad de Educación y Trabajo Social
Máster Universitario en Profesorado en Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato, Formación Profesional e Ensino de Idiomas. Especialidade: Ciencias Sociais. Humanidades
 Materias
  Economía, Administración de Empresas e Comercio na Educación Secundaria
   Contidos
Tema Subtema
A Economía como disciplina académica no ensino secundario Análise histórico e situación actual. Modalidades, itinerarios, optatividade. A Micro e Macroeconomía no currículo do Bacharelato. Achegas das escolas do pensamento económico ao papel dos axentes económicos e as súas relacións no contexto actual. Globalización, medio ambiente, desenvolvemento sostible nos currículos das materias de Economía no Bacharelato. A empresa coma sistema no currículo de Economía de 2º de Bacharelato: Intencións educativas, obxectivos ou outros elementos prescriptivos. Organización dos contidos. As intencións educativas e os obxectivos escolares.
O currículo de Economía e Emprendemento Metodoloxía e recursos. Proposta de estratexias para o desenvolvemento da creatividade, a iniciativa persoal, a autonomía e a responsabilidade do alumnado na xeración e maduración de iniciativas emprendedoras. Desenvolvemento de proxectos emprendedores en equipo, relacionados co entorno socioeconómico e o perfil do alumnado de secundaria.
Principios didácticos na ensinanza da Economía. Metodoloxía. Identificación de situacións socioeconómicas relevantes para a ensinanza da Economía e proposta de actividades formativas. Didactización de recursos multimedia. Integración das TICS no proceso de ensinanza aprendizaxe. As fontes de información sobre a economía galega e española. Utilización de portais educativos oficiais (IGE, Banco de España...) coma recurso didáctico. Aprendizaxe colaborativo ou cooperativo coma metodoloxía: deseño de actividades de aula.
Procedementos e técnicas específicas Modelos económicos, Táboas estatísticas e series temporais, representacións gráficas, obtención de información, propostas de simulación. Proxecto empresarial.
As ensinanzas de contido economico-empresarial As familias profesionais de Administración de empresas, Comercio e Marketing dentro da Formación Profesional Inicial e no Catálogo Nacional de Cualificacións Profesionais. Ciclos medios e superiores. FP Básica. FP Dual.
Lexislación básica sobre a FP. LOXSE; LOE; Lei Orgánica para a mellora da calidade educativas (LOMCE); Lei Orgánica 3/2020 (LOMLOE); Lei Orgánica 5/2002 de 19 de xuño, das cualificacións e a Formación Profesional; Nova Lei Orgánica de Ordenación e Integración da Formación Profesional. Ordenación académica. Saídas profesionais e situación do mercado laboral. Expectativas da evolución da competencia profesional esixida para os técnicos e técnicos especialistas das familias de referencia.
Estrutura dun título profesional: Do perfil profesional á cualificación. O currículo dos ciclos formativos. Elementos prescriptivos do currículo. A aprendizaxe dos procedementos como eixe organizador da actividade docente. Procesos de ensinanza aprendizaxe. Metodoloxía específica. Proposta de actividades para a aprendizaxe dos contidos conceptuais, procedimentais e e actitudinais. Recursos. Talleres. Equipamento. TICS.
O módulo do proxecto integrado Actividades de desenvolvemento. Identificación das necesidades de información. Elección de fontes de información. Tratamento da información. Redacción de informes. A FCT. Titoría. Obxectivos. Contidos. Avaliación.
A avaliación do proceso de ensinanza-aprendizaxe: estratexias e técnicas Criterios de avaliación e instrumentos de cualificación escolar.
Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000