|
B2 |
Promover e facilitar as aprendizaxes na primeira infancia, desde unha perspectiva globalizadora e integradora das diferentes dimensións cognitiva, emocional, psicomotora e volitiva |
|
B4 |
Fomentar a convivencia na aula e fóra dela e abordar a resolución pacífica de conflitos. Saber observar sistematicamente contextos de aprendizaxe e convivencia e saber reflexionar sobre eles |
|
B6 |
Coñecer a evolución da linguaxe na primeira infancia, saber identificar posibles disfuncións e velar pola súa correcta evolución. Abordar con eficacia situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multiculturais e multilingües. Expresarse oralmente e por escrito e dominar o uso de diferentes técnicas de expresión |
|
B8 |
Coñecer fundamentos de dietética e hixiene infantís. Coñecer fundamentos de atención prematura e as bases e desenvolvementos que permiten comprender os procesos psicolóxicos, de aprendizaxe e de construción da personalidade na primeira infancia |
|
B10 |
Actuar como orientador de pais e nais en relación coa educación familiar no período 0-6 e dominar habilidades sociais no trato e relación coa familia de cada estudante e co conxunto das familias |
|
B12 |
Comprender a función, as posibilidades e os límites da educación na sociedade actual e as competencias fundamentais que afectan aos colexios de educación infantil e aos seus profesionais. Coñecer modelos de mellora da calidade con aplicación aos centros educativos |
Sinale C
|
Código |
Habilidades |
|
C1 |
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no periodo 0-6, no contexto familiar, social e escolar. |
|
C2 |
Coñecer os desenvolvementos da psicología evolutiva da infancia nos periodos 0-3 e 3-6. |
|
C3 |
Coñecer os fundamentos de atención temperá. |
|
C4 |
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
|
C5 |
Saber promover a adquisición de hábitos en torno á autonomía, a liberdade, a curiosidade, a observación, a experimentación, a imitación, a aceptación de normas e de límites, o xogo simbólico e heurístico |
|
C6 |
Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual. |
|
C7 |
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfunciones cognitivas e as relacionadas coa atención. |
|
C8 |
Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e da docente na atención ás necesidades educativas especiais que se susciten |
|
C9 |
Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades. |
|
C10 |
Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo. |
|
C11 |
Coñecer e saber exercer as funcións de titor/a e orientador/a en relación coa educación familiar. |
|
C12 |
Promover e colaborar en accións dentro e fóra da escola, organizadas por familias, concellos e outras institucións con incidencia na formación cidadá. |
|
C13 |
Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuales e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e intergeneracionales; multiculturalidad e interculturalidad; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sostenible. |
|
C14 |
Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar. |
|
C15 |
Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudables. |
|
C16 |
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. |
|
C17 |
Colaborar cos profesionais especializados para solucionar os devanditos trastornos. |
|
C18 |
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado do estudantado. |
|
C19 |
Comprender que a dinámica diaria en educación infantil é cambiante en función de cada estudante, grupo e situación e saber ser flexible no exercicio da función docente. |
|
C20 |
Valorar a importancia da estabilidade e a regularidade na contorna escolar, os horarios e os estados de ánimo do profesorado como factores que contribúen ao progreso armónico e integral do estudantado. |
|
C21 |
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do periodo 0-3 e do periodo 3-6. |
|
C22 |
Atender as necesidades dos estudantes e transmitir seguridade, tranquilidade e afecto. |
|
C23 |
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e a mellora en educación infantil. |
|
C24 |
Dominar as técnicas de observación e rexistro. |
|
C25 |
Abordar análise de campo mediante metodoloxía observacional utilizando tecnoloxías da información, documentación e audiovisuais. |
|
C26 |
Saber analizar os datos obtidos, comprender criticamente a realidade e elaborar un informe de conclusións. |
|
C27 |
Situar a escola infantil no sistema educativo español, no contexto europeo e no internacional. |
|
C28 |
Coñecer experiencias internacionais e exemplos de prácticas innovadoras en educación infantil. |
|
C29 |
Valorar a importancia do traballo en equipo |
|
C30 |
Participar na elaboración e seguimiento de proxectos educativos de educación infantil no marco de proxectos de centro e en colaboración co territorio e con outros profesionais e axentes sociais. |
|
C31 |
Coñecer a lexislación que regula as escolas infantís e a súa organización. |
|
C32 |
Valorar a relación persoal con cada estudante e a súa familia como factor de calidade da educación. |
|
C33 |
Coñecer os fundamentos científicos, matemáticos e tecnolóxicos do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes . |
|
C34 |
Coñecer estratexias didácticas para desenvolver representacións numéricas e nocións espaciais, xeométricas e de desenvolvemento lóxico. |
|
C35 |
Comprender as matemáticas como coñecemento sociocultural. |
|
C36 |
Coñecer a metodoloxía científica e promover o pensamento científico e a experimentación. |
|
C37 |
Adquirir coñecementos sobre a evolución do pensamento, os costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. |
|
C38 |
Coñecer os momentos máis sobresalientes da historia das ciencias e as técnicas e a súa transcendencia. |
|
C39 |
Elaborar propostas didácticas en relación coa interacción ciencia, técnica, sociedade e desenvolvemento sustentable. |
|
C40 |
Promover o interese e o respecto polo medio natural, social e cultural a través de proxectos didácticos adecuados |
|
C41 |
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación. |
|
C42 |
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
|
C43 |
Favorecer as capacidades de fala e de escritura. |
|
C44 |
Coñecer e dominar técnicas de expresión oral e escrita. |
|
C45 |
Coñecer a tradición oral e o folclore. |
|
C46 |
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. |
|
C47 |
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. |
|
C48 |
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. |
|
C49 |
Recoñecer e valorar o uso adecuado da linguaxe verbal e non verbal. |
|
C50 |
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura. |
|
C51 |
Adquirir formación literaria e en especial coñecer a literatura infantil. |
|
C52 |
Ser capaz de fomentar unha primeira aproximación a unha lingua estranxeira. |
|
C53 |
Coñecer os fundamentos musicais, plásticos e de expresión corporal do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
|
C54 |
Coñecer e utilizar cancións para promover a educación auditiva, rítmica e vocal.
|
|
C55 |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
|
C56 |
Elaborar propostas didácticas que fomenten a percepción e a expresión musical, as habilidades motrices, o debuxo e a creatividade. |
|
C57 |
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas. |
|
C58 |
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. |
|
C59 |
Adquirir un coñecemento práctico da aula e da xestión desta. |
|
C60 |
Coñecer e aplicar os procesos de interacción e comunicación na aula, así como dominar as destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia. |
|
C61 |
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e, en particular, de ensino e aprendizaxe mediante o dominio de técnicas e estratexias necesarias. |
|
C62 |
Relacionar teoría e práctica coa realidade da aula e do centro. |
|
C63 |
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica. |
|
C64 |
Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación que se poidan establecer nun centro |
|
C65 |
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. |
|
C66 |
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e da contorna social. |
|
C67 |
Estas competencias, xunto coas propias do resto de materias, quedarán reflectidas no Traballo de Fin de Grao que compendia a formación adquirida ao longo de todas as ensinanzas descritas. |
Sinale D
|
Código |
Competencias |
|
D1 |
Capacidade de análise e síntese |
|
D2 |
Capacidade de organización e planificación |
|
D3 |
Comunicación oral e escrita |
|
D4 |
Coñecemento de lingua estranxeira |
|
D5 |
Coñecemento de informática |
|
D6 |
Capacidade de xestión da información |
|
D7 |
Resolución de problemas |
|
D8 |
Toma de decisións |
|
D9 |
Traballo en equipo |
|
D10 |
Traballo nun contexto internacional |
|
D11 |
Habilidades nas relacións interpersoais |
|
D12 |
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade |
|
D13 |
Razoamento crítico |
|
D14 |
Compromiso ético |
|
D15 |
Aprendizaxe autónoma |
|
D16 |
Adaptación a novas situacións |
|
D17 |
Creatividade |
|
D18 |
Liderado |
|
D19 |
Coñecemento doutras culturas e costumes |
|
D20 |
Iniciativa e espírito emprendedor |
|
D21 |
Motivación pola calidade |
|
D22 |
Sensibilidade por temas ambientais |