Educational guide 2024_25
Escola Universitaria CEU de Maxisterio de Vigo
Grao en Educación Infantil
 Materias
  Educación: Educación para a saúde e a súa didáctica
   Contidos
Tema Subtema
1.Concepto de saúde Evolución histórica do concepto de saúde. Elementos que configuran o actual concepto de saúde. Determinantes da saúde. Conceptos básicos sobre saúde, promoción e educación para a saúde.
2. Aproximación ao concepto de Educación para a saúde( EpS) Modelos en EpS. Promoción da saúde. Estratexias didácticas para promover a EpS na escola. Obxectivos da educación para a saúde.
A educación para a saúde no contexto da escola.
Razóns para incorporar a educación para a saúde no proxecto educativo dun centro.
Niveis de actuación
Estratexias didácticas para promover a educación para a saúde .
3. Estratexias didácticas para favorecer a aprendizaxe da educación para a saúde na escola. Análise de recursos para o ensino da educación para a saúde. Técnicas específicas de avaliación para promover a educación para a saúde en preescolar. Aspectos lexislativos relacionados coa Educación para a Saúde na etapa de Educación Infantil.
A educación para a saúde no currículo de Educación Infantil.
Metodoloxías activas e participativas; traballar as áreas de Coñecemento, Actitudes e Habilidades. (Técnicas de expresión, técnicas de información, técnicas de análise e técnicas de desenvolvemento de habilidades)

Análise, deseño e avaliación de actividades relacionadas coa Educación para a Saúde.

Avaliación das actividades relacionadas coa Educación para a Saúde.
4. Repaso de aspectos básicos do desenvolvemento das nenas e nenos de 3 a 6 anos.
Características do crecemento infantil.
Fundamentos do Desenvolvemento
psicolóxico, afectivo-sexual do alumnado de educación infantil.
Principais ámbitos de aplicación: educación para a alimentación e o consumo, educación para a igualdade, educación emocional, educación afectivo-sexual, prevención de adiccións e riscos, educación ambiental e educación viaria.
Atención ao alumnado con necesidades educativas especiais.
5. Alimentación e consumo. Características do crecemento infantil. Revisión de aspectos básicos do desenvolvemento dos nenos de 0-6 anos.
Alimentación e nutrición. A pirámide alimentaria. A roda dos alimentos.
Hábitos alimentarios saudables en nenos e nenas de 3 a 6 anos
Novos alimentos. Dieta equilibrada. Problemas asociados a unha mala alimentación(Obesidade, anorexia e bulimia) . Alimentación e consumo.
Celíacos
Actividades diarias.
6. Educación afectivo-sexual O sexo e la diferencia sexual
Quen debe educar en materia sexual.
7. Orientacións sobre o consumo de drogas Identificación de sustancias e mecanismos de adicción. Alcohol, tabaco e outras drogas.
8. Outros temas relacionados coa saúde. Hixiene e saúde. Accidentes infantís. Primeiros auxilios infantís.
8. Contaminación e saúde A contaminación do medio e a súa repercusión na saúde.
9. Alumnado con necesidades especiais Alerxia
Asma
Diabetes
Altas capacidades
Identificación de posibles intervencións de apoios educativos.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | Spain | Tlf: +34 986 812 000