A materia de Investigación-acción na práctica socioeducativa preséntase como optativa no 3º curso deste Grao.
Pensamos que toda intención de mellora, innovación e investigación no ámbito *socioeducativo debe basearse nalgunhas ideas básicas: por unha banda, o recoñecemento dos saberes das persoas e da súa capacidade de axencia (capacidade para analizar, planificar, reflexionar, tomar decisións); doutra, a vinculación entre teoría e práctica e a súa necesaria retroalimentación; finalmente, o carácter colectivo das prácticas e os seus significados, mediante a participación de todos e todas na construción dun espazo común.
Entendemos a participación como mecanismo para construír, pensar e mellorar as prácticas sociais. Esta característica é, posiblemente, a que marca unha diferenza con outras formas de investigar e intervir nas situacións e problemas socioeducativos. Por tanto, recuperamos o carácter cualitativo da investigación orientada á reflexión colectiva de significados como base para redirixir as nosas prácticas e aprender delas.
De acordo co plan de estudo vixente para o Grao de Educación Social, a materia intégrase no Módulo *IV (Institucións, técnicas, medias e recursos socioeducativos) e mantén unha conexión especial coa materia Metodoloxía de Investigación socioeducativa. No entanto, a investigación-acción mantén unha complicidade coa práctica da educación social que, necesariamente, lévalle a compartir elementos doutras materias da titulación relacionadas propiamente coa acción socioeducativa e a intervención social.