Tema |
Subtema |
1. O DESENVOLVEMENTO DE NOVOS PRODUCTOS |
1.1 Conceptos, definicións e aspectos implicados.
1.2 O proceso de deseño. Etapas e características.
1.3 O ciclo de vida do produto.
1.4 A Interacción co entorno.
1.5 Socioloxía do producto.
1.6 Proceso de desenvolvemento e enxeñaría do produto.
1.7 Leis fundamentais do deseño.
1.8 Fases a nivel de macroestructura e microestructura.
|
2. METODOLOXÍA PROXECTUAL |
2.1 Factores.
2.2 Especificacións do produto (EDPs).
2.3 Prego de condicións (PDC)
2.4 Deseño conceptual e deseño de detalle.
2.5 Documentación.
2.6 Validación. |
3. TECNOLOXÍAS BASEADAS NO COMPUTADOR (CAx) |
3.1 Tecnoloxías que interveñen nas distintas etapas da vida dun produto (CAx)
3.2 Tecnoloxías CAD
3.3 Tecnoloxías CAE
3.3.1 MEF
3.4 Tecnoloxías CAM
|
4. MODELOS E PROTOTIPOS |
4.1 Tipos de Modelos. Clásicos, virtuais, realistas.
4.2 Modelos CAD 2D e 3D. Asociatividade na información.
4.3 Modelos para o cálculo automatizado.
4.4 Validación do deseño. Simulacións / Testing.
|
5. TÉCNICAS CREATIVAS |
5.1 Introdución. Principais técnicas creativas.
5.2 O Brainstorming e as súas variantes.
5.3 O TRIZ.
5.4 Pensamento lateral: técnicas de E. De Bono.
5.5 As analoxías e outras técnicas.
5.6 Aplicacións: sesións creativas.
5.7 Valoración de alternativas / conceptos. |
6. ENXEÑARÍA CONCORRENTE |
6.1 Introducción.
6.2 Características básicas
6.3 Criterios para un entorno concorrente.
6.4 Deseño e desenvolvemento de produto en entornos de enxenaría concorrente e de enxenaría distribuida.
|
7. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NA EMPRESA. FORMATOS DE INTERCAMBIO. |
7.1 Xestión da información gráfica e control de revisións.
7.2 Sistemas de Xestión de Datos do Producto (PDM).
7.3 Xestión do ciclo de vida do produto. Sistemas PLM. Topoloxías, estándares e alternativas de interconexión.
7.4 Formatos estándar para gráficos CAD. ACIS, IGES, STEP y XML. Limitacións e recomendacións.
7.5 A pirámide CIM na empresa. Niveis e fluxo de información gráfica. |
8. DESPREGAMENTO DA FUNCIÓN DE CALIDADE (QFD) |
8.1 Espectativas do cliente e calidade.
8.2 Análise funcional. O FAST.
8.3 Despregamento da función de calidade.
8.4 A casa da calidade. Elaboración da mesma. |
9. DESEÑO PARAMÉTRICO
|
9.1 Concepto e características
9.2 Parámetros e relacións.
9.3 Táboas de datos. Familias de obxectos. |
10. LINGUAXE DO PRODUTO E LINGUAXE OBXECTUAL |
10.1 Linguaxe e percepción.
10.2 Elementos da linguaxe gráfico/visual.
10.3 Linguaxe do produto.
10.4 A forma. Leis da composición.
10.5 Función simbólica. Función pragmática.
10.6 O deseño gráfico. |
11. DESEÑO, INNOVACIÓN E TRANSFERENCIA |
11.1 Innovación e competitividade.
11.2 Estratexias competitivas.
11.3 A transferencia tecnolóxica. As IEBT. Spin off. |
12. A XESTIÓN DO DESEÑO NA EMPRESA |
12.1 O deseño na empresa.
12.2 Estratexias innovadoras. Novos desenvolvementos.
12.3 O deseño na organigrama da empresa.
12.4 Manual de xestión do deseño na empresa. |
13. DOCUMENTACIÓN DOS DESEÑOS |
13.1 Contidos da Memoria Descritiva.
13.2 Outros documentos.
13.3 Elementos normalizados.
13.4 Listas de pezas.
13.5 Información en soporte dixital (2D e 3D). |
PRÁCTICAS.
Desenvolvemento dun produto novidoso por etapas, con entregas parciais puntuais máis a entrega final co traballo completo.
Entrenamento das ferramentas que interveñen nas distintas etapas do proceso. |
1. PANORÁMICA ACTUAL: FERRAMENTAS.
2. ELECCIÓN DO PRODUTO A DESENVOLVER / Problema a resolver.
3. SESIÓNS CREATIVAS. Avaliación de ideas / selección.
4. ELABORACIÓN DAS ESPECIFICACIÓNS DO PRODUTO. CLASIFICACIÓN.
5. ANÁLISE FUNCIONAL. QFD.
6. CREACIÓN DE COMPOÑENTES E ENSAMBLAXE. ANÁLISE DA VARIABILIDADE.
7. ANIMACIÓN. SIMULACIÓNS.
8. AVALIACIÓN FINAL.
9. DOCUMENTACIÓN E PRESENTACIÓN DO PRODUTO. Entrega final. |