1. As Ciencias Experimentais. Xénese e desenvolvemento da ciencia como feito cultural. |
As ciencias experimentais. Ciencia, tecnoloxía, xénero, sociedade e medio ambiente.
A experimentación na aula-laboratorio e nas saídas didácticas ao contorno.
A correlación dos descubrimentos experimentais e as achegas científicas na vida cotiá. |
2. Metodoloxía científica e educación |
Fundamentos do ensino das ciencias experimentais na educación primaria. A ciencia escolar.
O decreto de currículo da comunidade autónoma para a educación primaria. A programación didáctica.
O traballo práctico na aprendizaxe das ciencias experimentais. Observación e experimentación.
Iniciativas complementarias: o club de ciencias e o bacharelato STEM. |
3. A materia e a súa diversidade na Natureza.
|
A realidade macroscópica: propiedades. Magnitudes cualitativas e cuantitativas. Masa e volume.
Os estados da materia e os cambios físicos.
Os cambios químicos: as reaccións.
Unidades fundamentais: elementos e sustancias, mesturas e compostos. (enfoque físico, químico, biolóxico e xeolóxico).
Substancias naturais e artificiais. Polución e contaminación ambiental. |
4. As interaccións fundamentais. |
Forza, traballo e potencia.
Enerxía, formas e mecanismos de transferencia. Calor e radiación.
Fontes e sumideiros de enerxía. Entalpía e entropía.
A gravitación universal. O Universo: cosmos e caos. A evolución do Universo.
A estrutura submicroscópica da materia: átomos e moléculas, partículas e subpartículas.
Teorías de interpretación e de unificación das ciencias. (enfoque físico, químico, biolóxico e xeolóxico). |