Guia docente 2020_21
Facultade de Ciencias do Mar
Grao en Ciencias do Mar
 Materias
  Parasitoloxía e microbioloxía mariña
   Plan de Continxencias
 
Descrición
=== MEDIDAS EXCEPCIONAIS PLANIFICADAS ===
Ante a incerta e imprevisible evolución da alerta sanitaria provocada pola COVID- 19, a Universidade establece una planificación extraordinaria que se activará no momento en que as administracións e a propia institución o determinen atendendo a criterios de seguridade, saúde e responsabilidade, e garantindo a docencia nun escenario non presencial ou non totalmente presencial. Estas medidas xa planificadas garanten, no momento que sexa preceptivo, o desenvolvemento da docencia dun xeito mais áxil e eficaz ao ser coñecido de antemán (ou cunha ampla antelación) polo alumnado e o profesorado a través da ferramenta normalizada e institucionalizada das guías docentes DOCNET.

=== ADAPTACIÓN DAS METODOLOXÍAS ===

ESCENARIO DE DOCENCIA MIXTA

Atendendo ás previsións e recomendaciones comunicadas desde o Centro e o Rectorado, no escenario de docencia mixta manteranse a planificación da docencia e as metodoloxías docentes e de avaliación (incluídos as súas respectivas porcentaxes e comentarios específicos) recolleitas na Guía Docente orixinal (modalidade presencial). No que respecta á docencia teórica (leccións magistrales e seminarios), dividirase aos alumnos matriculados nos grupos que sexa necesario para poder respectar as distancias de seguridade recomendadas tendo en conta a aula física (Aula Integra) asignada para a docencia da materia, segundo as directrices do Rectorado, o Servizo de Prevención de Riscos Laborais e o propio Centro. Estableceranse quendas, de tal xeito que cada grupo rotará de forma equitativa polo Aula Integra para asistir presencialmente á clase impartida polo profesor, mentres os alumnos dos outros grupos que non estean ese día no aula física poderán seguir a clase, de forma sincronizada, a través do Campus Remoto, grazas ás solucións técnicas habilitadas polo Rectorado nas aulas Integra.
En canto á docencia práctica levarase a cabo de forma presencial, en grupos non superiores a 20 alumnos, respectando escrupulosamente as medidas de seguridade e protección establecidas polo Servizo de Prevención de Riscos Laborais e o propio Centro.

ESCENARIO DE DOCENCIA NON PRESENCIAL
No caso de que a situación sanitaria supoña un nova peche das instalacións para o alumnado, procederase a impartir a materia de forma non presencial. Para iso empregarase o Campus Remoto habilitado pola Universidade para este tipo de situacións e a plataforma de teledocencia FaiTIC. No que respecta á docencia de contidos teóricos (leccións magistrales e seminarios) respectaranse tanto a planificación como as metodoloxías recolleitas na Guía Docente orixinal (modalidade presencial), tendo en conta que as aulas virtuales do Campus Remoto permiten non só impartir perfectamente as leccións magistrales por parte do profesorado senón tamén realizar exposicións por parte do alumnado (casos prácticos de seminarios). En canto á docencia práctica intentarase suplir a presencialidad mediante a combinación das seguintes actividades/metodoloxías: 1) Sesións virtuales puntuales onde os profesores explicarán os fundamentos básicos das principais técnicas da materia. 2) Visualización de vídeos subidos ou recomendados polo profesorado e consulta/procura de información de apoio relacionada con ditas técnicas e a interpretación dos seus resultados. Estas tarefas corresponderán a traballo persoal do alumno. 3) Formulación de cuestionarios/exercicios con situacións/problemas de tipo práctico que os alumnos deberán resolver en base aos coñecementos e competencias adquiridas previamente nas outras dúas actividades (pode ser necesario nalgún caso a lectura de material adicional). Esta última actividade, que supoñerá tamén traballo persoal do alumno, será usada como metodoloxía para evaluar a adquisición dos coñecementos e competencias relativos á docencia práctica por parte do estudante.
A avaliación de contidos teóricos será abordada mediante a resolución de cuestionarios periódicos e o resto de metodoloxías de avaliación serán idénticos aos reflectidos na Guía Docente orixinal (presencial), manténdose tamén os mesmos porcentaxes de peso para a calificación final (cuestionarios/exercicios de prácticas, 45%; seminarios, 20%; resolución de problemas, 20% e coñecementos teóricos 15%). Tamén se respectarán o resto de criterios que figuran no apartado de “outros comentarios sobre a avaliación” da Guía Docente orixinal (modalidade presencial).

ATENCIÓN Ó ALUMNADO
Tanto no escenario de docencia mixta e, principalmente, no de docencia non presencial as sesións de tutoría realizaranse por medios telemáticos (correo electrónico, sistemas de videoconferencia, foros de FaiTIC, etc.) en todos os casos con cita previa.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000