Guia docente 2020_21
E. U. de Enfermaría (Ourense)
Grao en Enfermaría
 Materias
  Psicoloxía: Psicoloxía
   Contidos
Tema Subtema
Descrición e marco conceptual da enfermaría psicosocial. Introdución, Evolución dos coidados dos aspectos psicosociais de enfermaría. Importancia do estudo das ciencias psicosociais. Introdución Modelo biolóxico ou médico. Modelo *psicodinámico ou *psicoanalítico. Modelo interpersoal. Modelo *conductual. Modelo existencial humanista. Modelo cognitivo. Modelo *sistémico. Modelo sociolóxico ou sociocultural. Introdución. Substrato biolóxico da conduta. Ritmos *circadianos: soño e vixilia. Aplicación nos coidados de enfermaría
Identificación dos fenómenos psicosociais. Perspectiva *Holística da persoa. Dimensión intelectual. Valor *adaptativo da aprendizaxe e a memoria. Relevancia do estudo da aprendizaxe e a memoria. Introdución á orixe da motivación: Motivación *intrínseca e *extrínseca. Disposición *motivacional do paciente. Aplicación nos coidados de enfermaría. Motivación da enfermeira no desenvolvemento da súa profesión. Introdución. Concepto e Compoñentes da emoción. Funcións das emocións. Dimensións da experiencia emocional. Aplicación dos coidados de enfermaría.
Identificar habilidades básicas de comunicación eficaz. Introdución Concepto de comunicación. *Axioma da comunicación humana. Diferenzas entre comunicación e linguaxe: a *especificidad da linguaxe humana. Desenvolvemento da linguaxe na etapa infantil. Aplicación nos coidados de enfermaría. Actitudes básicas dos profesionais sanitarios. Sistemas para mellorar as habilidades de comunicación co paciente.
Actitudes e coñecementos básicos da relación terapéutica. Introdución. Perspectiva *holística da saúde. Algúns conceptos *holísticos de interese. Perspectiva *holística e coidados de enfermaría. Aspectos *psico-sociais dos coidados. A enfermidade e a hospitalización. A ansiedade e el tensión como compoñentes básicos do enfermar. Aspectos psicolóxicos del dor. As perdas e el proceso de duelo. Métodos alternativos para mellorar el benestar del paciente. Técnicas *relacionales en enfermaría. A relación *enfermer@ paciente. Aspectos psicosociais do paciente cirúrxico, do paciente crónico e do paciente terminal. O paciente ingresado nunha unidade de coidados especiais.
Aspectos psicolóxicos do usuario nos coidados de saúde. Procesos psicolóxicos: atención e percepción. Requisitos para a percepción do mundo externo. Factores que inflúen na percepción. Percepción de síntomas e sufrimento. Percepción social. Percepción de control. Aplicación nos coidados de enfermaría.
Fases do desenvolvemento evolutivo. Infancia. Teorías do desenvolvemento. Evolución do neno. Experiencias de hospitalización. Adolescencia. Dimensións, biolóxica, psicolóxica, social e espiritual. Aplicación aos coidados de enfermaría. Idade adulta. Etapas e características da vida adulta. Dimensións,biolóxica, psicolóxica, social e espiritual. Aplicación aos coidados de enfermaría. Persoas Maiores, etapas e características. Dimensións, biolóxica, psicolóxica, social e espiritual. Aplicación aos coidados de enfermaría.
Fases do *desenvolvimiento humano desde o punto de vista psicosocial. A persoa como unidade de relación. Consideracións *psico-sociais básicas. As relacións interpersoais. Valores e crenzas. Formación das actitudes e procesos de cambio. A relación *intrapersonal. O *autocuidado como estratexia para o crecemento persoal. Técnicas para desenvolver os recursos persoais. A familia e formas familiares. Sistemas sociais de apoio. A familia como sistema. *Life-*events, crise e *homeostasis familiar. Ciclos evolutivos e familia. A familia atípica. Outras estruturas dos roles *parentales. Factores de risco e familias en crises. A enfermeira nos grupos. Os grupos, técnicas *grupales en enfermaría. O liderado e a capacidade de influír. O liderado en enfermaría. O equipo de enfermaría como grupo de traballo.
Manexo de problemas relacionados coa violencia de xénero. Introdución e marco conceptual da violencia de xénero. Definición. Perfil do acosador-agresor. Perfil da vítima. Inicio do proceso. Descrición do proceso da violencia de xénero. Consecuencias para a vítima. Prevención e educación para a igualdade.
Seminario acerca dos efectos psicolóxicos da COVID19 na poboación xeral e na poboación con enfermidades. Principais efectos psicolóxicos durante o estado de alarma.
Efectos da corentena na saúde mental
A desecalada
Intervención psicolóxica con paciente en hemodialise durante o estado de alarma.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000