1. Principios básicos das ciencias da linguaxe
e a comunicación, con especial atención á
comunicación oral. |
1.1. Lingua, linguaxe e lingüística.
1.2. Da competencia lingüística á competencia comunicativo-textual.
1.3. O estatuto da linguaxe nos currículos de educación infantil e o
contexto normativo.
1.4. As destrezas básicas da linguaxe. Comunicación oral, lectura e
escritura.
1.5. A oralidade. Literatura, oralidade e escritura. Os xéneros da *oralidad. |
2. Interpretación e construción de textos desde o español, sobre todo de textos do ámbito académico, dos medios de comunicación social e da produción literaria. |
2.1. O texto como unidade básica da lingüística. As tipoloxías textuais. Caracterización e tipoloxía básica dos textos literarios, dos textos académicos e dos textos xornalísticos 2.2. Principios básicos para a interpretación e construción de textos académicos, con especial atención á exposición e á argumentación. 2.3. Os xéneros xornalísticos: Xéneros informativos. Xéneros interpretativos. Xéneros de opinión. Algúns tipos básicos: a noticia, a reportaxe en profundidade, o editorial. A linguaxe xornalística. Prácticas de análises e comentario. 2.4. A competencia lectora de textos literarios como fonte de desenvolvemento integral e harmónico dos aspectos intelectuais, afectivos e sociais da persoa. |