Tema |
Subtema |
1.-A Historia da arte. |
O concepto e os seus métodos de lectura. |
2. O retorno á historia e o debate en torno ao fin da modernidade. |
A mirada postmoderna como resposta estética. De que falamos cando falamos de Novo Espírito nos 80? Os anos 80 como pintura e os seus modelos. |
3.-Tradicións e identidades na era dos xéneros diferenciados: escultura e novas tecnoloxías. |
Modelos, obxectos e conceptos. O novo papel da escultura: o espazo como totalidade e as novas *utopias sociais. |
4.-Os modelos estéticos despois da segunda metade da década do oitenta do século XX. |
As transformacións da reciclaxe histórica: a modernidade como posibilidade de comprensión do final d o século XX. Un segundo ciclo postmoderno: retorno ás narracións transcendentes (1986-2000). A nova orde estética mundial despois da Guerra Fría. Os novos contextos socio-políticos e estéticos: da caída da URSS á caída do Muro de Berlín e os novos conflitos. A nova orde mundial: Norte-Sur, eurocentrismo, periferia e globalización. |
5. A estética do obxecto e as novas tecnoloxías mediáticas. |
O chamado apropiacionismo. O modelo norteamericano e os seus protagonistas. Revisitando os 60: as opcións neo (minimalismo, pop e conceptual...). As novas tecnoloxías mediáticas e os novos soportes na época da desaparición de xéneros artísticos: fotografía, vídeo, cinema, electrónica, computador, internet, satélite... O mundo biónico. |
6. Arte e totalidade: unha estética ideoloxizada. |
As transformacións fundamentais no final do século XX: O artista e os novos compromisos. O mundo como problema. Activismo e política. As variacións no ámbito social e antropolóxico: o individuo como problema. O antropocentrismo e as súas dimensións sociais. A idea do corpo como metáfora ideal: a familia, o amor, o sexo, a morte e a ilusión da inmortalidade (De Eros e Thánatos ao corpo biónico), a sida, a homosexualidade, o racismo, a marxinación, a guerra, a droga, a comunicación/incomunicación... |
7. Ás voltas co xénero. Un novo feminismo? |
Penélope contra Ulises: a identidade e a diferenza no novo marco estético de poéticas sociopolíticas. A ruptura da visión eurocéntrica e a incorporación das periferias: multiculturalismo, mestizaxe e hibridismo. Biodiversidade e identidade no planeta global. As posicións teóricas e o auxe das bienais periféricas. Modelos: Latinoamérica, Asia e África. |
8.-Novos comportamentos estéticos: |
Eros e Thánatos / A Bela e a Besta: fronte á estética kantiana. Un novo modelo de beleza: Dave Hickey. Perversión e perturbación: a fascinación polo belo e espantoso de Dostoieski. Sexo, morte, transcendencia e inmortalidade, enfermidade e dexeneración… Os artistas de Sensation e outros modelos. |
9. De novo a pintura. |
Os modelos. A persistencia da tradición. Máis aló do material. Os xéneros dilúense como pintura. Uns espazos de comportamento social: A fotografía como pintura. A pintura como espazo da totalidade: o campo amplo. As novas abstraccións. Realismos, hiperrealismos e neokitsch. Os apropiacionismos e a fotografía. |
10. As novas posicións estéticas despois do 11 de setembro de 2001. |
O proceso mundializador. |
11. O mundo artístico entre 1945 e o nacemento da conciencia postmoderna. |
Os anos 80 do século XX: Das Neovanguardias á ruptura do concepto de vangarda.
|
12.- O século XX:
|
Do nacemento da Modernidade ao desenvolvemento das Vangardas históricas (1900-1945). |
13.- A arte na Europa da primeira contemporaneidad.
|
O século XIX: Neoclasicismo e Romanticismo. Un artista revolucionario: Goya. Variacións artísticas na época das revolucións liberais e da revolución industrial: Realismo, Impresionismo e Postimpresionismo. Simbolismo e Modernismo. O realismo máxico. |
14. A arte da Europa Moderna: |
O Barroco e o Renacemento. As súas posicións estéticas a través das artes visuais. |
15.- A arte na Idade Media. |
Do paleocristiano e Bizancio ás variantes
prerrománicas occidentalrs. A arte árabe e os modelos da España musulmá.
O románico e o gótico. O mudéjar.
|
16.-A orixe da arte: |
A prehistoria entre Altamira e a rexión levantina. Os Petróglifos. A arte no antigo Oriente: Exipto. A antigüidade clásica: Grecia e Roma. |