Resultados previstos na materia |
Tipoloxía |
Resultados de Formación e Aprendizaxe |
Coñecer e identificar a estrutura e funcións do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos.
|
|
A1
|
|
Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría. |
|
A2
|
|
Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos. |
|
A3
|
|
Utilización dos medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou efectos derivados da súa administración e consumo. |
|
A4
|
|
Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sas e con problemas de saúde ao longo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable. |
|
A5
|
|
Identificar os nutrientes e os alimentos en que se atopan. |
|
A6
|
|
Identificar os problemas nutricionais máis habituais e seleccionar as recomendacións dietéticas adecuadas |
|
A7
|
|
Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde. |
|
A8
|
|
Coñecer os procesos fisiopatolóxicos e as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas diferentes etapas do ciclo vital. |
|
A9
|
|
Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacións da saúde (en particular, a enfermidade e o sufrimento), seleccionando as accións axeitadas para proporcionarlles axuda nesas situacións. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A10
|
|
Establecer unha relación empática e respectuosa co paciente e a familia, acorde coa situación da persoa, problema de saúde e etapa de desenvolvemento. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A11
|
|
Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A12
|
|
Recoñecer as situacións de risco vital e saber executar manobras de soporte vital básico e avanzado. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A13
|
|
Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar ao estudante na prevención, a detección precoz, a asistencia e a rehabilitación das vítimas desta forma de violencia. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A14
|
|
Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados, desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermaría. |
|
A15
|
|
Comprender dende unha perspectiva ontolóxica e epistemolóxica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermaría, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de coidar e desenvolvendo os plans de coidados correspondentes. |
|
A16
|
|
Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir o benestar a calidade e seguridade das persoas atendidas. |
|
A17
|
|
Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría. |
|
A18
|
|
Promover a participación das persoas, familia e grupos no seu proceso de saúde-enfermidade. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A22
|
|
Coñecer as alteracións da saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases. |
|
A28
|
|
Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde. |
|
A29
|
|
Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación. |
|
A30
|
|
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A31
|
|
Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde. |
|
A32
|
|
Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo. |
|
A33
|
|
Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo e no climaterio e nas alteracións que se poden presentar proporcionando os coidados necesarios en cada etapa. |
|
A34
|
|
Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade para facilitar a adaptación das mulleres e os neonatos ás novas demandas e previr complicacións. |
|
A35
|
|
Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento. |
|
A36
|
|
Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións. Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermaría e as complicacións que poden presentarse. |
|
A37
|
|
Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A38
|
|
Ser capaz de proporcionar educación para a saúde aos pais ou coidadores primarios. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A40
|
|
Coñecer a lexislación aplicable e o código ético e deontolóxico da enfermaría española, inspirado no código europeo de ética e deontoloxía de enfermaría. |
|
A48
|
|
Prestar coidados, garantindo o dereito á dignidade, privacidade, intimidade, confidencialidade e capacidade de decisión do paciente e familia. |
|
A49
|
|
Individualizar o coidado considerando a idade, o xénero, as diferenzas culturais, o grupo étnico, as crenzas e valores. |
saber | saber facer | Saber estar / ser |
|
A50
|
|