Guia docente 2014_15
E. U. de Enfermaría (Povisa)
Grao en Enfermaría
 Materias
  Prácticas clínicas IV
   Competencias de materia
Resultados previstos na materia Tipoloxía Resultados de Formación e Aprendizaxe
Coñecer e identificar a estrutura e funcións do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos.
saber
A1
Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría.
saber
A2
Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos.
saber
A3
Utilización dos medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou efectos derivados da súa administración e consumo.
saber
saber facer
A4
Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sas e con problemas de saúde ao longo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable.
saber
saber facer
A5
Identificar os nutrientes e os alimentos en que se atopan.
saber
A6
Identificar os problemas nutricionais máis habituais e seleccionar as recomendacións dietéticas adecuadas
saber
saber facer
A7
Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde.
saber
saber facer
A8
Coñecer os procesos fisiopatolóxicos e as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas diferentes etapas do ciclo vital.
saber
A9
Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacións da saúde (en particular, a enfermidade e o sufrimento), seleccionando as accións axeitadas para proporcionarlles axuda nesas situacións.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A10
Establecer unha relación empática e respectuosa co paciente e a familia, acorde coa situación da persoa, problema de saúde e etapa de desenvolvemento.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A11
Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A12
Recoñecer as situacións de risco vital e saber executar manobras de soporte vital básico e avanzado.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A13
Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar ao estudante na prevención, a detección precoz, a asistencia e a rehabilitación das vítimas desta forma de violencia.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A14
Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados, desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermaría.
saber
saber facer
A15
Comprender dende unha perspectiva ontolóxica e epistemolóxica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermaría, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de coidar e desenvolvendo os plans de coidados correspondentes.
saber
saber facer
A16
Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir o benestar a calidade e seguridade das persoas atendidas.
saber
saber facer
A17
Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría.
saber
saber facer
A18
Promover a participación das persoas, familia e grupos no seu proceso de saúde-enfermidade.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A22
Coñecer as alteracións da saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases.
saber
A28
Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde.
saber
A29
Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación.
saber
saber facer
A30
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A31
Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
saber
saber facer
A32
Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
saber
Saber estar / ser
A33
Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo e no climaterio e nas alteracións que se poden presentar proporcionando os coidados necesarios en cada etapa.
saber
saber facer
A34
Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade para facilitar a adaptación das mulleres e os neonatos ás novas demandas e previr complicacións.
saber
saber facer
A35
Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento.
saber
A36
Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións. Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermaría e as complicacións que poden presentarse.
saber
A37
Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A38
Ser capaz de proporcionar educación para a saúde aos pais ou coidadores primarios.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A40
Coñecer a lexislación aplicable e o código ético e deontolóxico da enfermaría española, inspirado no código europeo de ética e deontoloxía de enfermaría.
saber
A48
Prestar coidados, garantindo o dereito á dignidade, privacidade, intimidade, confidencialidade e capacidade de decisión do paciente e familia.
saber
Saber estar / ser
A49
Individualizar o coidado considerando a idade, o xénero, as diferenzas culturais, o grupo étnico, as crenzas e valores.
saber
saber facer
Saber estar / ser
A50
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000