TEMA 1: A EDUCACIÓN *PSICOMOTRIZ E *SENSORIOMOTRIZ. CONCEPTO, *ORIXES E TRANSCENDENCIA EDUCATIVA |
1. Concepto de Educación *psicomotriz.
2. Obxectivos da Educación *psicomotriz.
3. Acción educativa.
4. Orixe da Educación *psicomotriz.
4.1. - *Wallon. (Unidade funcional, desenvolvemento, relación entre trastornos *psicomotores e trastornos do comportamento)
4.2.-Outros. (Psicanálise, *Ajuriaguerra, *Gessell, *Dupre, *Guilmain.)
|
TEMA 2.- TENDENCIAS ACTUAIS NA EDUCACIÓN *PSICOMOTORA |
1. A aproximación psiquiátrica e *neuropsiquiátrica (*Ajuriaguerra).
2. A aproximación psicopedagóxica (*Picq e *Vayer).
3. Aproximación científica: o método *psicocinético de *J. Lle *Boulch.
4. A educación *vivenciada de A.*Lapierre e *B.*Aucouturier.
5. Educación *psicomotora nos países anglófonos.
5.1. O modelo *perceptivo-motor de *Cratty.
5.2. O método de *Delacato.
5.3. O método de educación *perceptivo-*motórica de *Kephart
5.4 Educación *psicomotriz e Educación Física de Base.
|
TEMA 4: DESENVOLVEMENTO DE HABILIDADES *PERCEPTIVAS A través de TAREFAS *MOTRICES HABITUAIS. |
1. As tarefas *motrices habituais.
2. Os aspectos *perceptivos.
3. Percepción dun mesmo.
3.1. Aspectos funcionais. Carácter global e *segmentario.
3.2. Aspectos estruturais. Carácter global e *segmentario.
4. Percepción da contorna.
4.1. Aspectos funcionais (utilización de espazo-tempo).
4.2. Aspectos estruturais (posibilidades de situación da contorna en relación a nós no espazo e no tempo. Posibilidades do estado da contorna: Fixo. Estable. Cambiante.
4.3. Aspectos temporais: Duración de sucesos. Precisión de sucesos. Reiteración de sucesos.
4.4. Aspectos espazo-temporais: Velocidade. Aceleración.
5. Actividades e metodoloxía de aplicación.
|
TEMA 6 O NENO E A EXPRESIÓN CORPORAL. |
1. O corpo e o movemento como medios de expresión.
2. A expresión corporal e os seus elementos básicos.
2.1. A linguaxe corporal e o xesto.
2.2. Elementos cualitativos do movemento: o espazo e O tempo.
2.3. Actividades de expresión corporal: Expresión corporal. Danza. Mimo. Expresión dramática.
3. Ritmo e movemento.
3.1. Consideracións teóricas.
3.2. Influencia do ritmo na realización de tarefas *motrices.
4. Actividades e metodoloxía de aplicación.
|