BIBLIOGRAFÍA ABOUT PRINTS. S. W.Hayter London: Oxford University Press. 1962 ADHESIVES GUIDE, RESEARCH REPORT M 39. Hurol, Joyce. British Scientific
Instruments Research Ass. London. 1959. A HANDBOOK OF GRAPHIC REPRODUCTION PROCESS. Brunner, Felix. Vertag. Editeur. Basilea.
1962. A GUIDE TO SCREEN PROCESS PRINTING. Carr, F. Studio Vista. London. 1961 AMERICAN CRAFT MUSEUM. MAKING PAPER. NEW YORK:
AMERICAN CRAFT CUNCIL & INTERNATIONAL PAPER CO. Carriage House Press. 1981 AMERICAN PRINTS AND PRINTMAKERS. Johnson. U.E. Doubleday & Co. 1980 ARTE DE HACER PAPEL SEGÚN LA PRÁCTICA EN FRANCIA
Y HOLANDA, EN LA CHINA Y EL JAPÓN.
De la Lande.
Espasa Calpe. Madrid. 1968. ART AFTER MODERNISM: RETHINKING REPRESENTATION. WALLIS, BRIAN.NEW YORK.: THE NEW MUSEUM
OF CONTEMPORARY ART, IN ASSOCIATION WITH DAVID R.GODINE, PUBLISHER, BOSTON.
1984 ART AND ITS OBJECTS. Vollheim R. Harmonsworth. 1970 ATELIER 17. Moser Joann. Madison : University of Wisconsin,
1977 BASIC PRINTMAKING TECHNIQUES. Bernard Toale. Davis Pub. Inc. Worcester
Massachusetts. 1992 COMMITTED TO PRINT. SOCIAL AND POLITICAL THEMES
IN RECENT AMERICAN PRINTED ART. Exhibition catalogue. MOMA N.Y. Jan 31-Apr 19. 1988 CONTEMPORARY BRITISH ART IN PRINT: The Paragon Press. 1986-95. Exh.
Catalogue. CREATIVE LITHOGRAPHY AND HOW TO DO IT. Arnold,
Grant. Ed. Dover. New York.1964 DE LA MENTE Y OTRAS MATERIAS. Goodman, Nelson. Visor Dis. S.A. Madrid
1995 DEL COBRE AL PAPEL. LA IMAGEN MULTIPLICADA. Vives, Rosa. Icaría, Barcelona.1994 DEL ARTE OBJETUAL AL ARTE DE CONCEPTO. Simón Marchán Fiz. Akal. Madrid. 1974. DICTIONAIRE TECHNIQUE DE L’ESTAMPE. Beguin. A.Bruxelles. 1977. DOYLE, W. Classroom task and students abilities. en Peterson,
P y Walberg, H research on teaching. B erkeley: McCuchan Pub. Co. DONALD SULTAN. A PRINT RETROSPECTIVE. Barry Walker. Rizzoli, New York. 1992 EL ARTE DEL SIGLO XV. DE PARLER A DURERO. Jan
Bialostocki. Ed. Itsmo. Madrid 1998. ELECTROGRAFÍA Y GRABADO. Pastor Bravo, Jesus. Caja de Ahorros Vizcaina.
Bilbao. 1989. El ESPACIO DE EINSTEIN Y EL CIELO DE VAN GOGH. L.
Le Shan y H. Margeneau.
Ed. Gedisa. Barcelona 1985 EL GRABADO EN LA ILUSTRACIÓN DEL LIBRO. Fco. Esteve Botey. Ed. Doce calles. II
tomos.Madrid.1996 eL FIN DE LA MODERNIDAD.
Gianni vattimo. Gedisa
ed. Barcelona 1997 El inconsciente Óptico.Rosalind Krauss . Ed. Technos 1997 ENTRE EL VER Y EL PENSAR. LA PINTURA Y LAS
ESCRITURAS PICTOGRÁFICAS.
Jorge Elliot. Fondo de Cultura Económica. Madrid. 1976 ESCRITOS DE ARTE DE VANGUARDIA. 1900-1945. Angel Gonzalez García. Francisco Calvo
Serraller, Simón Merchán Fiz.
Ed.Itsmo. Madrid 1999. ESTAMPADO Y PRENSADO A MÁQUINA. Billigmann.J y Feldman. H.D.. Barcelona.
1972 ESTÉTICA Y HERMENÉUTICA. Hans.Georg Gadamer. Ed. Technos . Madrid
1996 ESTÉTICA DE LAS PROPORCIONES. Matila C. Chyka. Poseidon.Barcelona 1983 ETCHING ENGRAVING AND INTAGLIO PRINTING.
Gross. Anthony. Londres 1970 ETCHING AND ENGRAVING. Buckland, J. New York, 1973 ETCHING. Edmonstron, L. New York. 1972 ETCHING AND ENGRAVING. Chamberlain Walter. London . Thames
& Hudson, 1977 FIRST IMPRESIONS. EARLY PRINTS BY FORTY SIX
CONTEMPORARY ARTISTS. ElizabethArmstrong. Hudson Hill
Press. New York. 1989 FOTOCROMÍA BÁSICA. Astrua, M. Ed. Don Bosco. Barcelona 1982. FRANCISCO DE GOYA EN LA CALCOGRAFÍA NACIONAL. Real Academia de Bellas Artes de San
Fernando. Madrid. 1990 GALVANOTECNIA Y GALVANOPLÁSTIA. Blum, W. y Hogaboom, G.B. Compañía
Editorial Continental. México. 1964 GENETIC EPISTEMOLOGY. Jean
Piaget. New York. 1972 GEORG BASTELITZ. GRABADOS. Lewison /Mason.IVAM. Valencia.1991 GRABADO EN MADERA Y TÉCNICAS AFINES. Chamberlain Walter. De. H. Blume Madrid 1988. GRAVURE AU CARBORUNDUM. Goetz, H. Maegt editeur. Paris.
1981 HERMENÉUTICA Y ACCIÓN. Compilación de Lluis Álvarez. Junta de
Castilla y León. Consejería de Educación y Cultura. 1999 HITCHCOCK, G & HUGHES,D. Research and the teacher. London:
Routledge.1989 HISTORIA DEL GRABADO. Francisco Esteve Botey. Madrid. Clan D.C. 1993 HISTORIA DEL GRABADO EN ESPAÑA: Antonio Gallego. Cátedra. Madrid.1990 IMAGEN IMPRESA Y CONOCIMIENTO: ANÁLISIS DE LA
IMAGEN PREFOTOGRÁFICA. Ivins,
Wiliam M. Gustavo Gili. Barcelona. 1975 IMPOSTURAS INTELECTUALES.Alan Sokal y Jean Bricmont. Paidós
Ibérica. Barcelona 1998 INK TECHNOLOGY FOR PRINTERS AND STUDENTS. AAPS E.A. Vol. 1 New York. Chemical
Publishing Co. 1964. INNOVATIVE PRINTMAKING. THE MAKING OF TWO.
ANDTHREE- DIMENSIONAL PRINT AND MULTIPLES. Newman. T. R.Crown Pub. New York. 1977. INNOVATIVE PRINTMAKING. Newman Thelma. New York: Crown
Publishers 1977. INTAGLIO PRINTMAKING TECHNIQUES. Leaf, Ruth. Watson-Guptill Pub. New York. 1976 INTAGLIO SIMULTANEOUS COLOR PRINTMAKING:
SIGNIFICANCE OF MATERIALS AND PROCESSES. N. Krishna Reddy. Albani State University of New
York Press. 1988 LA ESTRATEGIA DE LA ILUSIÓN. U. Eco. Ed. Lumen. Barcelona. 1996 LA ESTRUCTURA AUSENTE. U. Eco. Ed. Lumen. Barcelona 1994 LA GRAVURE ORIGINALE AU XXE SIECLE. Jean Adhemar. Aimery Somogy ed. Paris 1967. IMPRESIÓN PIEZOELÉCTRICA. LA ESTAMPA INYECTADA. ALGUNAS
REFLEXIONES ENTORNO A LA GRÁFICA DIGITAL. Coord. Kako Castro y Ana Soler.
Ed. Bitácora. Barcelona 2006. ISBN LA MODERNIDAD COMO ESTÉTICA. Instituto de Estética y teoría de las
Artes. Madrid. 1993 LA PRODUCCIÓN SOCIAL DEL ARTE. Janet wolff. Ed Itsmo.Madrid 1997 LA SENDA EXTRAVIADA DEL ARTE. F. Calvo Serraller. Mondadori. Madrid. 1992 LES ORIGINES DU PAPIER, DE L’IMPRIMERIE ET DE
LA GRAVURE. Paris: Editions de la Tournelle, 1935. L'ESTAMPE, HISTORIE GÉNÉRAL DE LA GRAVURE. Laran, J. P.U.F. París 1959 LIGHTS AND PIGMENTS: COLOR PRINCIPLE FOR ARTISTS. Roy Osborne. New York: Harper & Row,
1980 LITOGRAPHIES GRAVURES ORIGINALES 1985. Maeght Editeur. Paris. 1985 LOS LÍMITES DE LA INTERPRETACIÓN. U. Eco. ed Lumen. Barcelona 1990 MAPAS INVISIBLES PARA UNA GRÁFICA ELECTRÓNICA. DE
LA HUELLA IMPRESA AL GRABADO CON LUZ. Kako Castro. Ed. Comanegra. Barcelona 2007. ISBN.
978-84-935506-4.8 MATERIALES Y TÉCNICAS DEL ARTE. Hermann Blume Ediciones. Madrid, 1988 MEDINA, E. Didáctica e interacción en el aula. Cincel. Madrid
1988 MEDIUM PHOTOCOPY; CANADIAN AND GERMAN COPYGRAPHY.
Brunet- Weinman,
Monique. Ed Goethe Institut. Montreal. 1987. MEZZOTINT: HISTORY AND TECHNIQUE. Carol Wax. London. Thames and Hudson.
1990. NEW WAYS OF GRAVURE.Hayter S.W. Revised Edition. New York: Watson
an-Guptil Publications Inc. 1982. ORIGEN DE LA LITOGRAFÍA EN ESPAÑA. EL REAL
ESTABLECIMIENTO LITOGRÁFICO. Jesusa Vega. Fábrica Nacional de Moneda y Timbre. Madrid. 1990 PAPERMAKING. Heller Jules. New York: Watson Watson-Guptil
Publications. 1982 PAPERMAKING. THE HISTORY AND TECHNIQUE OF AN
ANCIENT CRAFT. Dard
Hunter. Dover Pub. New York. 1974 POSMODERNISM OR THE CULTURAL LOGIC OF LATE
CAPITALISM. Frederic
Jameson. New left Review. Oxford. 1984 PRACTICAL GUIDE TO ETCHING. Banister, Manly. Dover Publications.
Inc. 1969 PRACTICAL PRINTMAKING. Louise Woods. Apple Press. London. 1996 PRINTS AND VISUAL COMMUNICATION. Ivins Mills William.New York. Da Capo
Press, 1969 PRINTS AND PRINTMAKING. Griffiths, A. British Museum Pub.
London.1980. PRINTMAKING IN AMERICA: COLLABORATIVE PRINTS AND
PRESSES 1960-1990. By
Trudy V. Hamsen, David Mickenberg, Joann Moser, and Barry Walker. Evanston:
Mary and Leigh Block Gallery, Northwestern University, and New York : Harry
Abrams. 1995 PRINTMAKING TODAY. Heller Jules. New York. Henry Holt and Company Inc.
1958 PRINTMAKING TECHNIQUES. Julia Ayres. Watson-Guptill Pub. New
York. 1993 PROCEDIMIENTOS DE TRANSFERENCIA EN LA CREACIÓN
ARTÍSTICA. Pastor,
Jesús/ Alcalá José. R. Serv. de Pub. de la Ex. Diputación de Pontevedra. 1997 PROGRESS IN ART. Suzy Gablik. Rizzoli. New York. 1977 ¿QUÉ ES LA EDUCACIÓN ARTÍSTICA?
Fernando Hernandez. Asunción Jodar Miñarro y Ricardo Marín Viadel.
Sendai. Barcelona. 1991. SCREEN PRINTING. Kinsey, A. Watson-Guptill. New York. 1968. SCREEN PRINTING. Nicholas Bristow. B.T. Batsford LTD. London 1994 SCREEN
PRINTING. A CONTEMPORARY GUIDE.Biegeleisen, J. I. Dover Pub. New York. 1971 SENSORY EXPERIENCE AND THE FOUNDATIONS OF
KNOWLEDGE. E. Craig.
Synthese. New York. 1972 SERIGRAPHY: SILK SCREEN TECHNIQUE FOR THE ARTIST.Auvil, KW. Prettice Hall. New Jersey.
1965 SILK SCREEN PRINTING. Elliot, B. Oxford University Press. Oxford.
1971 SURREALIST PRINTS. Atlantis. Harry N. Abrahams ed. Inc. New York. 1997 TÉCNICAS DE GRABADO CALCOGRÁFICO Y SU
ESPAMPACIÓN. Plá Jaume.
Ed. Omega. Barcelona 1986. TECNICAS ADITIVAS EN EL GRABADO CONTEMPORÁNEO. Ramos Guadix, Juan C. Universidad de Granada,
1993 THE ART OF THE PRINT. Eichenberg, Fritz. Abrams pub. New York.
1976 THE BOOK BEFORE PRINTING. David Diringer. Dover Publ. New York.
1982 THE COLLAGRAPH PRINT. Bernard, David. Artist proof Vol.II Pratt
Graphic Center. New York. 1962 THE COMPLETE BOOK OF SILK SCREEN PRINTING
PRODUCTION. Biegeleisen, J. L. Dover Publications. New York, 1972, THE
DEMATERIALIZATION OF THE ART OBJECT. Lucy Lippard. New York. 1973 THE
MEANINGS OF MODERN ART. Russell, J. New York. 1979 THE
MIND AND ART OF GIOVANNI BATTISTA PIRANESI. Thames and Hudson, London. 1978. THE PRINT IN GERMANY. 1880-1933. Frances Carey and Anthony Griffiths.
Trustees of the British Museum. London. 1984 THE TAMARIND BOOK OF LITHOGRAPHY: ART AND
TECHNIQUES.Antreasian,
Garo Z. & Adams Clinton. New York: Harry Abrams Inc. 1971 THE TRANSFIGURATION OF THE COMON PLACE. Arthur C. Danto. Harvard University
Press. London. 1981 THINKING PRINT. Deborah Wye. The Museum of Modern Art, New York.
Dist. Harry N. Abrams, Inc. New York. 1996 TRATADO DE
SERIGRAFÍA ARTÍSTICA. Russ,
Stephen. Blume. Barcelona. 1981 TRES MIRADAS
SOBRE EL ARTE. Rafael
Argullol. Ed. Destino. Barcelona
1998 UN ENSAYO
SOBRE GRABADO. Juan
Martinez Moro.Creática Ediciones.1998 WOOD
ENGRAVING: HOW TO DO IT.
Simon Brett. Silent Books. SW Avesey, Cambridge CB4 5RA 1994. XEROGRAFÍA:
DOCUMENTAZIONE SULL'USO CREATIVO DELLE MACCHINE RANK XEROX, Munari, Bruno. Ed. Rank Xerox, Milan
1970 CATÁLOGOS,
REVISTAS E MEMORIAS. ANATOMIE DE
LA COULEUR. L’INVENTION DE L’ESTAMPE EN COULEURS. Exhibition catalogue. Bibliotheque Nationale de Paris. Feb. 27- May. 5, 1996) EARLY ITALIAN
ENGRAVINGS FROM THE NATIONAL GALLERY OF ART, WASHINGTON. Exhibition catalogue. National Gallery of
Art, Washington 1983). FIRST
IMPRESIONS. EARY PRINTS BY FORTY SIX CONTEMPORARY ARTIST. Exhibition catalogue. Walker Art Centre,
Minnesota June,9- sept-10, 1989) LANDFALL PRESS. 25 YEARS OF PRINTMAKING.
Exhibition catalogue. Milwaukee Art Museum 1996. THIRTY FIVE YEARS AT CROWN POINT PRESS: MAKING PRINTS, DOING ART.
Exhibition catalogue: National Gallery of Art, Washington (jun- Sept. 1997) THE CUBIST PRINT.Exhibition Catalogue.
Santa Barbara University Museum. 1982 GENERACIÓN Y MANIPULACIÓN DE IMÁGENES A TRAVES DE
LAS NUEVAS TECNOLOGÍAS ELECTROFOTOGRÁFICAS DIGITALES DE REPRODUCCIÓN. Alcalá, J.R. Memoria del primer congreso
Nacional de Inverstigación en las Bellas Artes, Facultad de Bellas Artes de
Madrid. Marzo
1988. Ps. 393-410 GERMAN RENAISSANCE PRINTS: 1490-1550. Giulia Bartrum.
Exhibition catalogue. British Museum. 16 june- 10 Sept. 1995. MODERN SCANDINAVIAN PRINTS. Frances Carey. Exhibition
catalogue. British
Museum. Jan. 24- Apr. 20 1997) SEVEN MASTER PRINTMAKERS. INNOVATIONS IN THE
EIGHTIES. Exhibition catalogue: MOMA New York. (May 16-
August 13, 1991) AMERICAN PRINTS. PROCESS AND PROOFS. Exhibition
catalogue. Whitney Museum of American Art (November 25 – January 24 1982) PARA
JOSEPH BEUYS. 30 artistas internacionales en homenaxe a Joseph Beuys. Catálogo
de la Exposición de grabados Casa
de la Parra Santiago de
Compostela.1994 PUBLIC AND PRIVATE: AMERICAN PRINTS TODAY. By Barry
Walker. The Brooklyn Museum. 1986. 70sINTO THE 80s: PRINTMAKING NOW. By Clifford, S.
Ackley. Boston Museum of Fine Arts, 1990. THE UNIQUE
PRINT. 70s. into THE 90s.
By Clifford, S. Ackley. Boston Museum of |