Cabanach, R.G., Valle, A.,
Rodríguez, S., Piñeiro, I., García, M. y Mosquera, I.
(2008) "An intervention programme for the improvement of self-perceptions
and self-beliefs". En A. Valle, J.C. Núñez, R.G. Cabanach, J.A.
González-Pienda y S. Rodríguez (eds.), Handbook
of Instructional Resources
and their Applications in the Classroom (pp. 251-265). Nova Science Publishers,
Inc. (Nueva York).
González-Pumariega,
S.; Núñez, J.C., Cabanach, R.G., y Valle, A. (2008) El aprendizaje escolar
desde una perspectiva psicoeducativa. En J.A. González-Pienda, R.G. Cabanach,
J.C. Núñez y A. Valle (Coords.) Manual de
Psicología de la Educación. Madrid: Pirámide.
Rosário,
P., Mourão, R., Núñez, J.C., González-Pienda, J.A. & Solano, P.
(2008).
Storytelling as a promoter of Self-Regulated Learning (SRL) throughout
schooling. In A. Valle, J.C. Núñez, R.G. Cabanach, J.A. González-Pienda, &
S. Rodríguez (Eds.), Handbook of instructional resources and their applications
in the classroom (pp. ). NY: Nova Science.
Rosário,
P., Mourão, R., Núñez, J.C., & Solano, P. (2008). Homework and Self-Regulated Learning (SRL) at
issue: findings and future trends. In A. Valle, J.C. Núñez, R.G. Cabanach, J.A.
González-Pienda, & S. Rodríguez (Eds.), Handbook of instructional resources
and their applications in the classroom (pp. ). NY: Nova Science.
Rosário, P., Núñez, J.C. y González-Pienda, J.A. (2004). Auto-regulaçao
da aprendizagem em contexto
escolar: questoes e discussoes. En Centro
de Investigaçao em Educaçao
(Ed.), Pedagogía para a Autonomia – Resistire Agir Estratégicamente. Braga:
Instituto de Educaçao e Psicología, Universidade do Minho.
Rosário, P., Núñez, J.C. y
González-Pienda, J.A. (2007). Auto-regulação em crianças sub-10. Projecto
Sarilhos do Amarelo. Porto: Porto Editora.
Valle, A., Cabanach, R.G., Rodríguez, S.,
Núñez, J.C., González-Pienda, J.A., Solano, P. y Rosário, P. (2007) "A
motivational perspective on the self-regulated learning in higher
education". En
P.B. Richards (ed.) Global Issues in
Higher Education (pp. 99-125). Nova Science Publishers, Inc.(Nueva York).
Valle,
A., Cabanach, R.G., Rodríguez, S.,
Núñez, J.C., González-Pienda, J.A. y
Rosário, P. (2008) "Diferencias en rendimiento académico según los
niveles de las estrategias cognitivas y de las estrategias de autorregulación”.
Psicologia: Teoria, Investigaçao e
Práctica(aceptado para su publicación).
Valle, A.,Núñez, J.C., Cabanach, R.G., González-Pienda, J.A., Rodríguez, S., Rosário, P.,
Cerezo, R. yMuñoz-Cadavid,
M.A. (2008)"Self-regulated profiles and academic achievement”. Psicothema,
20(4), 724-731.