Educational guide 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Social
 Materias
  Intervención socioeducativa no ámbito familiar
   Atención personalizada
Metodoloxías Descrición
Traballos de aula 6- A atención personalizada seguirá 0 proceso dunha unha metodoloxía e estratexias de aprendizaxe que consiste comprende: 6.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o actual Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos personais e grupais; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre. A metodoloxía básica para superar a Materia comprende os seguintes apartados: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Clases prácticas na aula: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado na aula: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo na aula: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos na aula. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas propios da Materia. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende a ética, o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 6.1.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes dous pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 6.1.3 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a materia. -Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: -Análise e comentario de textos e documentos. - Estudo de casos; historias de vida. -Rol playing. -Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. -Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa Materia -Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. -Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. -Traballo individual na aula: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. -Traballo de grupo na aula: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. -Se darán pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal na aula. -Asemismo, nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6.1.4- Examen: Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas no ámbito familiar recomendados). 6.2 Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula. (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). -Ademais, funcionarán as titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais como está estipulado.
Seminarios 6- A atención personalizada seguirá 0 proceso dunha unha metodoloxía e estratexias de aprendizaxe que consiste comprende: 6.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o actual Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos personais e grupais; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre. A metodoloxía básica para superar a Materia comprende os seguintes apartados: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Clases prácticas na aula: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado na aula: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo na aula: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos na aula. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas propios da Materia. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende a ética, o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 6.1.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes dous pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 6.1.3 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a materia. -Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: -Análise e comentario de textos e documentos. - Estudo de casos; historias de vida. -Rol playing. -Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. -Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa Materia -Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. -Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. -Traballo individual na aula: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. -Traballo de grupo na aula: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. -Se darán pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal na aula. -Asemismo, nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6.1.4- Examen: Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas no ámbito familiar recomendados). 6.2 Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula. (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). -Ademais, funcionarán as titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais como está estipulado.
Traballos tutelados 6- A atención personalizada seguirá 0 proceso dunha unha metodoloxía e estratexias de aprendizaxe que consiste comprende: 6.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o actual Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos personais e grupais; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre. A metodoloxía básica para superar a Materia comprende os seguintes apartados: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Clases prácticas na aula: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado na aula: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo na aula: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos na aula. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas propios da Materia. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende a ética, o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 6.1.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes dous pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 6.1.3 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a materia. -Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: -Análise e comentario de textos e documentos. - Estudo de casos; historias de vida. -Rol playing. -Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. -Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa Materia -Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. -Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. -Traballo individual na aula: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. -Traballo de grupo na aula: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. -Se darán pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal na aula. -Asemismo, nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6.1.4- Examen: Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas no ámbito familiar recomendados). 6.2 Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula. (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). -Ademais, funcionarán as titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais como está estipulado.
Titoría en grupo 6- A atención personalizada seguirá 0 proceso dunha unha metodoloxía e estratexias de aprendizaxe que consiste comprende: 6.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o actual Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos personais e grupais; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre. A metodoloxía básica para superar a Materia comprende os seguintes apartados: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Clases prácticas na aula: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado na aula: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo na aula: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos na aula. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas propios da Materia. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende a ética, o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 6.1.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes dous pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 6.1.3 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a materia. -Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: -Análise e comentario de textos e documentos. - Estudo de casos; historias de vida. -Rol playing. -Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. -Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa Materia -Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. -Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. -Traballo individual na aula: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. -Traballo de grupo na aula: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. -Se darán pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal na aula. -Asemismo, nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6.1.4- Examen: Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas no ámbito familiar recomendados). 6.2 Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula. (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). -Ademais, funcionarán as titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais como está estipulado.
Probas Descrición
Probas de resposta curta 6- A atención personalizada seguirá 0 proceso dunha unha metodoloxía e estratexias de aprendizaxe que consiste comprende: 6.1. Metodoloxía docente Esta metodoloxía consensuarase durante os quince primeiros días co grupo-clase, supón un compromiso formal coa materia dende os seu inicio. Según contempla o actual Plan Universitario Bolonia. Estableceranse camiños que consigan aprendizaxes dende ópticas globalizadas, participativas, interdisciplinares e integradoras a partir de: exposicións maxistrais; contribucións de persoas con experiencias significativas; coloquios, conferencias; videofórums e outras técnicas grupais; traballos personais e grupais; lecturas de textos, lexislación e documentos de interés; prácticas individuais e visitas a institucións formativas. Para iso, requírense procesos educativos activos, implicativos e avaliadores que favorezan o desenvolvemento persoal e profesional do alumnado que siga esta metodoloxía dende o principio do cuatrimestre. A metodoloxía básica para superar a Materia comprende os seguintes apartados: -Clases presenciais: -Exposición e reflexión dos temas impartidos pola profesora. -Proxección e reflexión de materiais audiovisuais e tecnolóxicos. -Entrega de documentación, análise, estudo e posta en común na aula. -Pautas orientativas para a elaboración e exposición de traballos de grupo e individuais. Entregaranse e explicaranse na aula. -Clases prácticas na aula: entrega de materiais específicos vinculados coa intervención sociopedagóxica familiar.Visitas, si é posible, a diversas institucións vinculadas a Asignatura. - Traballo personal do alumnado na aula: distribuirase material-guía sobre: -Liñas de traballo personal para a boa marcha da Materia. -Planificación e seguimento dos diversos traballos individuais que vai realizar o alumnado. - Titorizacións en grupo na aula: entregarase material-guía específico sobre: -Seguimento da realización e exposicións de traballos na aula. -Orientación académica, profesional e persoal. - Principios de procedemento ou de actuación docente: -Promover nos estudantes unha metodoloxía de investigación cuantitativa, cualitativa e etnográfica que facilite a reflexión crítica, a busca de información, a formulación e o desenvolvemento de hipóteses, así como as valoracións, conclusións e propostas de mellora do estudo realizado. -Favorecer ambientes de diálogo e respecto ante a diversidade de experiencias e opinións existentes na aula. -Dende a nosa función de docentes, servir de fíos condutores para facilitar aprendizaxes significativas e por descubrimento, dende a investigación-acción en temas propios da Materia. -Estimular a reflexión-acción-reflexión, o diálogo crítico constructivo, dende a ética, o respecto, a responsabilidade, a seriedad, o esforzo, a cooperación, a participación e a tolerancia. -Coñecer e conectar cos axentes sociais vinculados o ámbito educativo e familiar co fin de aproximarnos aos diversos fenómenos sociais e abrir vías cara á cidadanía democrática. 6.1.2. Estratexias de aprendizaxe básicas para o alumnado (Ante situacións imprevistas as estratexias de aprendizaxe e orientacións expostas poden flexibilizarse). Estes dous pasos seguintes son requisitos primordiais para superar a Materia para todo o alumnado matriculado. 6.1.3 -Traballo na aula: - Consulta e manexo de fontes bibliográficas, documentais e lexislativas da biblioteca e buscas de bases de datos por internet. - Debates na aula sobre textos (libros, artigos de revista,…) de interese vinculados a materia. -Actividades varias realizadas e rexistradas na aula, individuais e grupais: -Análise e comentario de textos e documentos. - Estudo de casos; historias de vida. -Rol playing. -Visionado e reflexión de recursos audiovisuais. -Asistencia e participación a conferencias, xornadas, etc. vinculados coa Materia -Visitas á aula de persoas expertas en temas asociados á Materia. -Saída ao campo referente con algún tema da Asignatura. -Traballo individual na aula: elección e reflexión dun recurso (conto, música, anuncio publicitario, programa TV, video clip, etc…..) referente á Materia e a súa intervención sociopedagóxica coa familia. -Traballo de grupo na aula: participación e implicación no Proxecto de intervención sociopedagóxica na Materia. -Se darán pautas orientativas importantes a considerar para ou alumnado para os traballos individual e grupal na aula. -Asemismo, nas sesións de titoría se aclararán dúbidas puntuais do anteriormente exposto. 6.1.4- Examen: Sobre os contidos básicos da Materia (textos teóricos e intervencións sociopedagóxicas no ámbito familiar recomendados). 6.2 Plan de traballo do alumnado. Especificación do tempo de aprendizaxe na aula. (Ante situacións imprevistas o plan de traballo pode flexibilizarse). -Ademais, funcionarán as titorías de orientación e apoio individual e grupal: 6 horas semanais como está estipulado.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | Spain | Tlf: +34 986 812 000