Educational guide 2014_15
Facultade de Ciencias da Educación
Grao en Educación Social
 Materias
  Intervención socioeducativa na infancia e adolescencia en situación de risco social
   Contidos
Tema Subtema
1.- Infancia, adolescencia e mocidade en dificultade social 1.1. Introdución.
1.2. Benestar social e infancia.
1.3. Dificultade social na infancia.
1.4. O bo trato á infancia e a resiliencia.
2.- Socialización e inadaptación social. Inadaptación, desadaptación e marxinación. 2.1. Familia, escuela, religión e poder, axentes de socialización.
2.2. Marxinación social do menor.
2.3. Inadaptación social.
2.4. Conflicto e desviación social.

3.- A prevención: Intervención, metodoloxía e niveis de intervención.
3.1. Metodoloxía do proceso de intervención.
3.2. Proceso da intervención.
3.3. Estudo diagnóstico.
3.4. Niveis de intervención.
3.5. Marco xeneral dos recursos sociais para menores e xóvenes.
4.- Modalidad de atención socio-educativa: Intervención preventiva, asistencial e rehabilitadora. 4.1. Prevención do absentismo y o fracaso escolar. Programas de absentismo.
4.2.- Educación intercultural. Educar para a igualdade: a asimilación cultural.
4.3.- Acogimiento familiar e a adopción.
4.4.- Atención residencial.
4.5.- Atención a menores inmigrantes.
4.6.- A reeducación e a integración social do menor.
4.7.- Medidas de reforma y reeducación de menores.
5.- Dificultade social no ámbito familiar. 5.1. Introdución.
5.2. Dificultade social nun ámbito violento.
5.3. Sintomatología e patoloxía presentadas por menores expostos a violencia intrafamiliar.
5.4. Incompetencia familiar e dificultade social infantojuvenil.
5.5. Dificultade social infantojuvenil por abandon afectivo.
5.6. Algunhas consecuencias da dificultade social no ámbito familiar.
6.- Dificultade social por uso inadecuado de TIC. 6.1. Introdución.
6.2. Fenda dixital xeracional e dificultade social infantojuvenil no uso de TIC.
- Ciberacoso
- Ciberbullying
- Grooming
- Chaturbarsing
- Adiccións en rede
7.-Dificultad social por maltrato na infancia. 7.1. Definición, incidencia e prevalencia.
7.2. Teroías sobre os malos tratos aos fillos.
7.3. Factores de risco.
7.4. Consecuencias dos malos tratos.
7.5. Resiliencia en nenos maltratados.
7.6. Intervención nos malos tratos.
7.6.1. Tratamento de pais abusivos e de fillos maltratados.
7.6.2. Programas de prevención dos malos tratos.
8. Programas para previr os problemas de adaptación dos fillos de divorciados. 8.1. Necesidade dunha intervención preventiva.
8.2. Programas educativos para pais divorciados.
8.3. Bases empíricas destes programas.
8.4. Programas informativos breves.
8.5. Programas de varias sesións dirixidos a nais coa custodia.
8.6. Programas para pais sen custodia.
8.7. Intervención no contexto xudicial.
Universidade de Vigo            | Reitoría | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | Spain | Tlf: +34 986 812 000