Outra bibliografía. Fontes de información:
1) Manuais de inglés para fins específicos
Jones-Macziola, Sarah and Greg White 2003. Further Ahead. Cambridge: Cambridge
University Press.
Littlejohn, Andrew 2000: Company to Company. Cambridge: Cambridge University
Press. (3rd edition)
Mascull, Bill 2002: Business Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University
Press.
Pilbeam, Adrian 2000: Market Leader.
International Management. Longman.
Robinson, Nick 2010: Cambridge
English for Marketing: Cambridge: Cambridge University Press.
Trappe, Tonya & Grahame Tullis
2005: Intelligent Business (Intermediate). Harlow: Pearson Education Limited.
2) Vídeos
Comfort, Jeremy 1997: Effective Socializing. Oxford: Oxford University Press.
3) Gramáticas
Brieger, Nick & Simon Sweeney
1994: The Language of Business English. Grammar and Functions. Hempstead:
Prentice Hall.
Brieger, Nick and Jeremy Comfort
1992: Language Reference for Business English. Hempstead: Prentice Hall.
4) Diccionarios
Adam, J.H. 1991: Dictionary of
Business English. Harlow: Longman.
Alcaraz, Enrique, Brian Hughes y
Miguel Ángel Campos 1999: Diccionario de términos de marketing, publicidad y
medios de comunicación: inglés-español. Barcelona: Ariel.
Alcaraz, Enrique y Brian Hughes
2004: Diccionario de términos económicos, financieros y comerciales:
inglés-español. Barcelona: Ariel (4ª ed.).
Alcaraz, Enrique y José Castro
Calvín 2007: Diccionario de comercio internacional: importación y exportación.
Barcelona: Ariel, 2007.
Acronym Finder: http://www.acronymfinder.com/
Diccionario Oxford Business Spanish-English
2002. Oxford: Oxford University Press.
Foreignword.com. The Language Site: http://www.foreignword.com/Harraps
Marketing Dictionary: English-Spanish. Edinburgh: Chambers Harrap, 2004.
Interactive terminology for Europe :
http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQueryLoad.do?method=load
Lozano Irueste, José María 1998:
Nuevo Diccionario Bilingüe de Economía y Empresa. Madrid: Pirámide.
Parra, Eduardo 2000: Diccionario
inglés de publicidad y marketing. Barcelona: Gestión 2000.
Silva Rojas, Terencia, María Jesús
Barsanti, María José Corvo y Beatriz Figueroa 2009: Diccionario cuatrilingüe de
marketing y publicidad: inglés, español, francés y alemán. Badajoz:
@bedecedario.
WordReference.com Online Language
Dictionarie: http://www.wordreference.com/
5) Páxinas web
Marketing plan executive summary examples: http://www.docstoc.com/search/marketing-plan-executive-summary-examples/
Definition of market research: http://www.marketresearchworld.net/index.php?Itemid=38&id=14&option=com_content&task=view
nine steps to making trade shows pay off: http://www.microsoft.com/smallbusiness/resources/marketing/advertising-branding/9-steps-to-making-trade-shows-pay-off.aspx#stepstomakingtradeshowspayoff
Trade show booth etiquette can attract or repel attendees: http://eventplanning.about.com/od/eventplanningbasics/tp/trade_show_etiquette.htm1) Manuais de inglés para fins específicos |