Guia docente 2013_14
E. U. de Estudios Empresariales
Grao en Comercio
 Materias
  Idioma para a comunicación internacional: Inglés
   Bibliografía. Fontes de información

Outra bibliografía. Fontes de información:

1) Manuais de inglés para fins específicos

Jones-Macziola, Sarah and Greg White 2003. Further Ahead. Cambridge: Cambridge University Press.
Littlejohn, Andrew 2000: Company to Company. Cambridge: Cambridge University Press. (3rd edition)
Mascull, Bill 2002: Business Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

Pilbeam, Adrian 2000: Market Leader. International Management. Longman.

Robinson, Nick 2010: Cambridge English for Marketing: Cambridge: Cambridge University Press.

Trappe, Tonya & Grahame Tullis 2005: Intelligent Business (Intermediate). Harlow: Pearson Education Limited.

2) Vídeos

Comfort, Jeremy 1997: Effective Socializing. Oxford: Oxford University Press.

 

3) Gramáticas

Brieger, Nick & Simon Sweeney 1994: The Language of Business English. Grammar and Functions. Hempstead: Prentice Hall.

Brieger, Nick and Jeremy Comfort 1992: Language Reference for Business English. Hempstead: Prentice Hall.

 

4) Diccionarios

Adam, J.H. 1991: Dictionary of Business English. Harlow: Longman.

Alcaraz, Enrique, Brian Hughes y Miguel Ángel Campos 1999: Diccionario de términos de marketing, publicidad y medios de comunicación: inglés-español. Barcelona: Ariel.

Alcaraz, Enrique y Brian Hughes 2004: Diccionario de términos económicos, financieros y comerciales: inglés-español. Barcelona: Ariel (4ª ed.).

Alcaraz, Enrique y José Castro Calvín 2007: Diccionario de comercio internacional: importación y exportación. Barcelona: Ariel, 2007.

Acronym Finder: http://www.acronymfinder.com/

Diccionario Oxford Business Spanish-English 2002. Oxford: Oxford University Press.

Foreignword.com. The Language Site: http://www.foreignword.com/Harraps Marketing Dictionary: English-Spanish. Edinburgh: Chambers Harrap, 2004.

Interactive terminology for Europe : http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQueryLoad.do?method=load

Lozano Irueste, José María 1998: Nuevo Diccionario Bilingüe de Economía y Empresa. Madrid: Pirámide.

Parra, Eduardo 2000: Diccionario inglés de publicidad y marketing. Barcelona: Gestión 2000.

Silva Rojas, Terencia, María Jesús Barsanti, María José Corvo y Beatriz Figueroa 2009: Diccionario cuatrilingüe de marketing y publicidad: inglés, español, francés y alemán. Badajoz: @bedecedario.

WordReference.com Online Language Dictionarie: http://www.wordreference.com/

 

5) Páxinas web

Marketing plan executive summary examples: http://www.docstoc.com/search/marketing-plan-executive-summary-examples/

Definition of market research: http://www.marketresearchworld.net/index.php?Itemid=38&id=14&option=com_content&task=view

nine steps to making trade shows pay off: http://www.microsoft.com/smallbusiness/resources/marketing/advertising-branding/9-steps-to-making-trade-shows-pay-off.aspx#stepstomakingtradeshowspayoff

Trade show booth etiquette can attract or repel attendees: http://eventplanning.about.com/od/eventplanningbasics/tp/trade_show_etiquette.htm1) Manuais de inglés para fins específicos

Universidade de Vigo            | Rectorado | Campus Universitario | C.P. 36.310 Vigo (Pontevedra) | España | Tlf: +34 986 812 000